MrVilla Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Selv om tittelen kun beskriver ett problem så har jeg faktisk to. Håper ingen blir sur for det, da folka her inne krever skikkelige titler som beskriver problemet :smile: Jeg har fått en fil av en kamerat i e-mailen. På grunn av at den er rimelig stor for min analoge linje, så ringte han og sa at jeg burde være forberedt på at det ville ta litt tid neste gang jeg sjekket mailen. Filen var på ca 7,5MB. Jeg startet å laste ned og ventet på at den skulle bli ferdig. Etter en stund så begynte jeg å bli utålmodig og sjekket hvor mye jeg hadde lastet foreløpig. Da sto den på ca 10000000 byte. Merkelig tenkte jeg. Dette er jo nesten 10MB, og det kan jo ikke stemme. Nedlastingen stanset ikke før den hadde lastet ned ca 11,5MB! Hvordan kan dette ha seg? Hva er det som er forskjellig med å laste ned filer fra nettet og filer fra e-mailen? Mitt andre problem. Jeg har xp, og når jeg går på windows update så klarer jeg ikke å oppdatere annet enn sikkerhetsoppdateringer. Nå har jeg lastet ned de s.oppdateringene som var mulige, og nå er det stopp. WU søker igjennom maskinen, finner null s.oppdateringer og ber meg velge "En kategoritittel i listen". Jeg velger fra menyen, og da dukker det opp ett nytt vindu inni det eksisterende. Dette vinduet er windows update fra begynnelsen og ber meg søke etter nye oppdateringer? Hva er dette for noe tull? Er det noe jeg gjør feil her eller? Jeg kan ikke se noen annen liste en den som står til venstre i skjermen. Er litt forvirret her så det hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen tips. Takk Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 02:19, skrev MrVilla:Hva er det som er forskjellig med å laste ned filer fra nettet og filer fra e-mailen? Muligens jeg bommer litt nå, men det er akkurat det som skjer når man sender email. Vedlegg blir "pakket" inn i MIME-pakker, som gir mye overhead - selv om ~100% hørtes mye ut. Muligens det var feil på linjen din slik at du måtte laste ned emailen på nytt... Quote: Hva er dette for noe tull? Er det noe jeg gjør feil her eller? Jeg kan ikke se noen annen liste en den som står til venstre i skjermen. Er litt forvirret her så det hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen tips. Hvis jeg ikke husker feil, så er det fordi datoen resettes, og da godtar ikke Windows Update den "gamle datoen". I tilfelle det er det som er problemet, kan du jo rette datoen og forsøke på nytt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Med tanke på spørsmålet jeg hadde om e-mail så tror jeg det er siste gang jeg bruker denne formen for å transportere filer :smile: Syntes det er lang nok ventetid på den dataen min om jeg ikke skal gjøre det værre. Angående WU så er jeg litt forvirret. Hva skal jeg justere datoen til?? Er det noen dager som den ikke liker :???: Tror nesten du må ta den på ny :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 18:09, skrev MrVilla:Med tanke på spørsmålet jeg hadde om e-mail så tror jeg det er siste gang jeg bruker denne formen for å transportere filer :smile: Syntes det er lang nok ventetid på den dataen min om jeg ikke skal gjøre det værre. FTP anbefales Quote: Angående WU så er jeg litt forvirret. Hva skal jeg justere datoen til?? Er det noen dager som den ikke liker :???:Tror nesten du må ta den på ny :smile: Sett datoen til dagens dato. Hvis datoen er korrekt, så er svaret mitt feil :smile: Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Datoen er dagens dato. Litt dumt da det kanskje kunne ha fikset dette :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå