Magnus Holm Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Husker ikke helt, men hva med noe sånt nå: shell_exec("sudo root-passord"); shell_exec("ifconfig"); Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kanskje dette hjelper da? Vet ikke helt hvordan man får php til å kjøre flere ting i en kommando. shell_exec("sudo <rootpass> && ifconfig"); Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 det var akkurat det jeg skrev, funka ikke. men hvis dette har mer med linux/unix å gjøre enn php kan jeg sikkert ta det videre i cafèen der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 det var akkurat det jeg skrev, funka ikke. men hvis dette har mer med linux/unix å gjøre enn php kan jeg sikkert ta det videre i cafèen der 5777927[/snapback] Tror nok det er best ja, du må få det til å fungere i en kommando (eller en sammensatt kommando elns.) Lenke til kommentar
Noxe Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Ikke for å være slem, men det som var spørsmålet var om HVORDAN kunne jeg klare å sende den koden til en server? Ikke hvordan å få den listet opp på siden osv.? Lenke til kommentar
px Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 tydeligvis ikke... 5775016[/snapback] tror han mente sudo, ikke su. Hvis du kjører egen server så kan du jo sette opp sudo og la apache få tilgang til å kjøre sudo /sbin/ifconfig uten passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå