Gå til innhold

Amobil.no: Svindel på Amobil?!

Anbefalte innlegg

Fått flere fine bud fra mennsker verden rundt som har ønsket å kjøpe ting jeg har solgt via finn.no og qxl.no.. har valgt å ignorere alle sammen, da det er helt åpenbart mennesker som ikke har veldig ærlige hensikter, og som bufodill sier kan kjøpe det jeg selger minst like billig i hjemlandet sitt.. men det som jeg syntes er utrolig er at denne nigeria-gjengen (og deres likemenn/kvinner verden rundt) åpenbart fortsatt tjener penger på denne typen svindel.. ikke alle er like opplyste når det gjelder kjøp og salg på internettet, men jeg syntes noen ganger at mennesker må være svært godtroende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Vel. Måten dem tjener penger på (selv om det er innlysende for 99.9% av beflkningen at det er svindel) er jo at det er kanskje 0.01% som faktisk går på limpinnen. Så vist dem da sendet ut 100 000 mailer, så er det faktisk endel som går på hele svindelen.

I wasn't born a fool. It took work to get this way.
Lenke til kommentar

De som har med bruktmarked å gjøre jobber med og få opp en løsning som forhindrer dette.

men jeg selger også mobil i disse dager. har hatt akrautt samme problemet. får mail fra nigera,england,usa osv. dette er boter som overvåker bruktmarkedet og huker opp produkt navn og mail adr.

Lenke til kommentar
De som har med bruktmarked å gjøre jobber med og få opp en løsning som forhindrer dette.

men jeg selger også mobil i disse dager. har hatt akrautt samme problemet. får mail fra nigera,england,usa osv. dette er boter som overvåker bruktmarkedet og huker opp produkt navn og mail adr.

5816500[/snapback]

Vel jeg syns denne løsning er genial post(a)hardangernett_no_men.gif Tror ikke det er så avansert å få lagt til i bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Hei,

Til informasjon har alle IP-rekkene som har noen relasjoner til Nigeria og andre land der svindelen kommer fra har blitt permanent utestengt fra bruktmarkdet vårt nå.

Hvis noen har en avsender addresse fra slike e-poster tar jeg gledelig imot de og, siden det er den måten vi enklest kan få stoppet disse på.

Lenke til kommentar

Ikke vær så kjip da Ueland :!:

Tenk på hvor moro vi kunne hatt det med disse svindlerene.

he he

Vi kunne jo hatt en egen lur en Nigeria svindler tråd.

Men fra spøk til alvor så er det fint at det gjør noe med dette.

Kanskje også gjort noe annet med mail adressene også? Slik at de ikke vises åpenlyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...