Gå til innhold

Krav til lånetelefon.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Nokia 6680 som jeg kjøpte pga 3G og muligheten til videotelefoni.

Men problemet med den er at den mister dekning med ujevne mellomrom, og at den "henger seg" også ved ujevne mellomrom.

Jeg har fått vite at å reparere Sender/Mottaker i telefonen tar ca 3 uker.

Men jeg har altså krav på lånetelefon så lenge det går over 7 dager.

Men en "jalla" lånetelefon uten 3G, uten videotelefoni og uten muligheter til å kjøre en Symbian Series 60 applikasjon jeg bruker daglig, vil ikke være en reel lånetelefon for meg.

Har jeg krav til å få en lånetelefon som oppfyller disse kravene som jeg hadde da jeg kjøpte telefonen?

Mobilen er under 1 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok ikke du skal forvente å få låne en like avansert telefon som du har fra før. En lånegjenstand skal ikke påføre selger vesentlige kostnader. Tenk hvor dyre telefonene hadde blitt hvis alle skulle fått låne en 3g-smartphone hvis telefonen deres går i stykker. Derfor får du dessverre kun låne en telefon som dekker basisfunksjonene, nemlig taleanrop og sms. Er du heldig får du telefon med kamera og mms og greier, men ta det som en bonus.

Les også her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506378.html

Lenke til kommentar

Denne er feilpostet, tråden handler om forhandler og verksted og skal dermed ligge i forhandlere og verksteder. Flyttes.

Forøvrig har du kun krav på lånteting som skal dekke basisfunksjonene til tingen du leverte inn - da selgers kostnader ikke skal være vesentlige ved utlån ifølge forbrukerkjøpsloven.

Altså får du en telefon du kan ringe og sende sms med :).

Lenke til kommentar

Kan vell si det ganske enkelt at du har krav på en helt ENKEL telefon! Altså du kan være så heldig at du får låne en Nokia 3210! Du har ikke krav på å få låne en telefon med samme egenskaper som den du hadde desverre..

Så enkelt er det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...