Tomzern Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Hei! Skal nå kjøper 2048mb DDR ram til PC'en...Er ingen ivrig overklokker, så trenger ikke det dyreste... Har sett på et par kingston PC3200 brikker på 1024mb hver, som selges samlet hos SHG for 1376kr... Så lurte jeg simpelthen på om dette er ålreite brikker, eller om jeg burde velge noe annet?! Sett på TwinMos sine også, men SHG har ikke disse, og vil gjerne handle derfra, siden jeg også skal kjøpe Z-5500 som er billigst der=) Mvh Tomzern EDIT: disse er det Endret 16. mars 2006 av Tomzern Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg syns egentli at kingston er litt overprisa i forhold til diverse hastigheter/timings på minnet sitt... Men som du sier, så er jo du ingen ivrig overklokker, bare ivrig på å få taki anlegget billigst mulig. Så for deg så er det vell ikke noe i veien for å kjøpe kingston. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 hva med Corsair Det fremfor kingston? Er mer interessert i å få et stabilt minne Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Som jeg ser det så er twinmos det dårligste, Kingston bedre, og Corsair best av de minnene du nevner.. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Akkurat i dette tilfellet tror jeg ikke du vil merke forskjell på noen av de i normale omstendigheter. Men Corsair er jo en veteran i bransjen, og det er jo godt å vite. Jeg har selv Corsair, og har ikke hatt problemer med det. EDIT Jeg hadde Kingston på en eldre maskin som skapte flaskehals i minnet mitt fordi minnet hadde 3,5 timings, og resten av minnet mitt hadde 2,5. Jeg har nå en 512mb brikke fra Kingston i digitalkameraet mitt som har dårlige hastigheter i forhold til en 512mb Twinmos brikke som koster mindre og i tillegg er raskere. Som sagt så kan jeg av erfaring si at Kingston tar seg for mye betalt i forhold til hastigheter/timings. Endret 16. mars 2006 av briktern Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Kingston er bra brikker det. Er vel en av de største RAMprodusentene der ute i verden. (face it. hvis du ser bort fra entusiastmarkedet så er f.eks. ikke corsair så store at det gjør noe) Entusiastserien deres er utrolig overpriset i forhold til andre serier, men "value" minnet deres, hvis det er rimelig, burde det ikke være noe problemer med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå