PelsJakob Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jøss, er det fortsatt liv her. Dette er noen av mine favoritter det siste året: Grinderman – Go Tell the Women Jeg antar at du er godt kjent med Nick Cave. Grinderman er hans minimalistiske og røffe rockealibi. Det var ikke lett å velge én låt fra dette fantastiske albumet, men jeg endte til slutt opp på denne. Den er herlig pompøs med sitt a capella-refreng med ordene «Go tell the women that we're leaving». Men sjekk gjerne ut hele albumet, og kanskje spesielt de to åpningslåtene. Belle & Sebastian – I'm a Cuckoo Indie-legendene i Belle & Sebastian har mye bra å by på, men dette er en av mine favoritter. Rancid – Fall Back Down Gladlåt fra skapunkerne i Rancid. Noah and the Whale – 5 Years Time Plystring, allsang og klapping i søt harmoni. Og så et langskudd til slutt: Social Suicide – Dead People Can't Speak for Themselves (lenke til Urørt-nedlasting) Bergensband som her har laget en fengende punklåt med et herlig pop-refreng som er malplassert og velplassert på samme tid. Endret 11. november 2009 av PelsJakob Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 @PelsJakob: Les førsteposten før du poster 2. Bare ett forslag pr. post. Forslaget må beskrive musikkstilen og gjerne hvorfor dere synes akkurat den låta er så fantastisk. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 The Bangles - Manic Monday Ren pop-perfeksjon, intet mindre. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ween - Demon Sweat En av favoritt sangene mine til det utrolige magiske bandet Ween! Anfebaler deg sangen Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tchaikovsky - Dance of the Sugar Plum Fairy (fra Nøtteknekkeren) Umulig å ikke komme i en magisk, fortryllende og drømmende stemning. En av mine favoritter! Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Ratatat - Loud Pipes. Godstemning-elektronika på sitt aller, aller beste. Denne må høres! Endret 21. januar 2010 av shadowlands Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 9 Crimes - Damien Rice & Lisa Hannigan En nydelig låt. Perfekt til avslapning Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Aaron Carter - Crush on You Kunne man pulvertørket den låta ville man fått godstemning på boks. Kjip, lei, trøtt, gretten, forbanna, fortvilet? Det er komplett umulig å ikke trekke på smilebåndet når man hører denne. Bra 90-tallet er på vei tilbake, hurra for gladpop! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Don Juan Dracula – Take Me Home Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Velger med dette innlegget å bumpe tråden i håp om at trådstarter kommer med enda et lite oppsummerende innlegg her Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Shpongle - Nothing is something worth doing. Fantastisk psybient! trippy men rolegt Endret 9. mars 2010 av Alliha Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) The Black Ghosts - Anyway You Choose to Give it - Boy 8-bit Remix http://www.youtube.com/watch?v=V34M5UNGXb0 8-bit er sooo last century og sooo hot! Får det til å svinge i nostalgien og når den pløsete bassen slår inn, klarer ingen å holde foten i ro. Endret 17. mars 2010 av cbastus Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 For å følge opp 8-bit-nostalgien: http://www.youtube.com/watch?v=4qsWFFuYZYI Spotify-link. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Her bumpes det. Jeg vil anbefale Yat Kha - med: Chorumal Bodu- fra platen; Aldyn Dashka. Russlands svar på Tom Waits ... Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) iTunes lenke: Stevie Ray Vaughan - Little Wing Min favoritt av den låta, uten tvil. Endret 30. desember 2010 av bjorshol Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Vi bumper i vilden sky. O, fra EDC sin plate, Satchel. Endret 30. desember 2010 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Dette er den feteste tråden jeg vet om, og her kommer en feiting til: Spring realeased, fra Mobilize - av Grant Lee Phillips. (kan hende jeg har anbefalt denne før? men, gode påminnelser er ikke bortkastet) Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Oppdatert til side 22, er det vits å komme med forslag lengre? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ser nok ikke sånn ut nei. Litt trist, da jeg synes det var en veldig morsom måte å vise fram låter jeg synes er verdt en lytt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Jeg har kjøpt meg en Numark USB platespiller, så nå får jeg lagt hele vinylsamlingen inn på iPod også. Det blir noen tusen låter det også. Men så har jeg også fått meg ny iPod for en stund siden, med nok av plass, så nye forslag tas fortsatt mot med takk. Kom over denne posten når jeg søkte. Det var den gangen. Så kom Spotify etc, og plutselig ble mye av musikken tilgjengelig uten at jeg måtte gjøre dette manuelt. Så LP'ene ble pakket vekk... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå