Kakofoni Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har trådstarter kjennskap til Television? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Porcupine Tree - Lazarus. Nydelig! Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Lenders In The Temple - Conor Oberst Fra soloalbumet til Conor Oberst, også kjent fra Bright Eyes. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 John Mellencamp - Someday Fra det nye albumet hans Freedom's Road. Det er nydelig Den er muligens litt ensformig, men den er kjempefin Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Vet ikke hva du har blitt anbefalt før jeg, men du kan jo sjekke ut Band of Horses. Amerikansk indierock med en helt herlig vokal! Is There A Ghost fra albumet A Cease To Begin er en fin start.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Lenge siden jeg har postet her nå.. Prøver ikke å komme med så hyppige forslag, da det kan være litt vrient å komme med forslag til Geir, da han har hørt så veldig mye og noen sjangere passer ikke for han.. Men.. og denne har du garantert hørt.. Men, kanskje jeg kan minne deg på den i det minste.. Nancy Sinatra og Lee Hazlewood(?) - Summer Wine Summer Wine, mente jeg.. ikke Summertime.. Kom over den for ikke så lenge siden selv, og synes det var en veldig fin sang.. Endret 14. august 2008 av Bone Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Metallica - ... And Justice For All (Album: ... And Justice For All) Grunnen er at dette er den perfekte metal sangen Bra vokal, og usedvanlig fengende riff og ikke minst solo! Metallica på sitt beste Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jamiroquai - (dont) give hate a chance. EN helt sinnsykt funky låt som frelste meg på et par minutter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Typisk sandknasende melodiøst gullriff from down under: Metropolis, fra Gold Afternoon Fix, av The Church. Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Fleet Foxes - Mykonos. Hør den her: http://www.myspace.com/fleetfoxes Fremmadstormende indieband fra Seattle. Fikk gleden av å se de live, og det var helt fantastisk... Alle låtene deres er knall, så hvis du liker Mykonos burde du vurdere å høre litt på skiva dems også. Mykonos er fra EPen Sun Giant. Legg spesielt merke til winter white hymnal hvor de synger firestemt Endret 19. august 2008 av Acherontic Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mulatu Astatke - Yègellé Tezeta. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Øøy, tom waits for alice; du skylder meg en respons på Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels), eller hele Funeral for all del. Har lagt inn hele Arcade Fire. Det høres trivelig nok ut det, selv om ikke alle låtene falt helt i smak. En del av dem plages av å være litt for pretensiøse. Stikkordet for god pop er at det er enkelt. Gode låter trenger ikke så mye staffasje. Litt tidlig å si hvilke jeg liker best. Edit: nå er du heldig, for jeg skal anbefale deg den vakreste sangen jeg vet om. Denne sangen er den viktigste sangen i mitt liv. Jeg har kjøpt "The Middle" tidligere etter forslag her i tråden. Denne skal få en sjanse også. Flott at du likte den. Nå begir jeg meg ut på ukjent terreng; 80-tallet. Har oppdaget Nik Kershaw som har skrevet kjente sanger som "The Riddle", "I Won't Let The Sun Go Down On Me" og "Wouldn't It Be Good". Det er sistnevnte jeg vil foreslå. Herlig sang med blåsere og fengende refreng. Vet ikke hvor holdbar den er, men det gjenstår å se. Husker godt både Kershaw og låta. Men tror jeg skal la den delen av 80-tallet forbli gode minner. Takk for forslaget. Jeg ser du har Radioheads Karma Police blant samlingen. Da vil jeg sterkt anbefale Let Down. Den er fra samme CD og selv om Karma Police er min absolutte Radiohead-sang, så kommer denne på en svært, svært god andreplass. Jeg har CD'en et eller annet sted. Fin låt ja. Har trådstarter kjennskap til Television? Ja. Porcupine Tree - Lazarus.Nydelig! Den er foreslått - og kjøpt - tidligere. Lenders In The Temple - Conor OberstFra soloalbumet til Conor Oberst, også kjent fra Bright Eyes. Hyggelig låt. Den kjøpte jeg. John Mellencamp - Someday Fra det nye albumet hans Freedom's Road. Det er nydelig Den er muligens litt ensformig, men den er kjempefin God artist med mange høydepunkter i en lang karriere. Litt usikker på akkurat denne låta, men takk for forslaget. Mens jeg lyttet til den på iTunes kom jeg over samspillet med Willie Nelson på "I couldn't believe this was true" og kjøpte den istedet. Vet ikke hva du har blitt anbefalt før jeg, men du kan jo sjekke ut Band of Horses. Amerikansk indierock med en helt herlig vokal!Is There A Ghost fra albumet A Cease To Begin er en fin start.. Har alt kjøpt to låter av dem. Men denne fikk sjansen også. Lenge siden jeg har postet her nå..Prøver ikke å komme med så hyppige forslag, da det kan være litt vrient å komme med forslag til Geir, da han har hørt så veldig mye og noen sjangere passer ikke for han.. Men.. og denne har du garantert hørt.. Men, kanskje jeg kan minne deg på den i det minste.. Nancy Sinatra og Lee Hazlewood(?) - Summer Wine Kom over den for ikke så lenge siden selv, og synes det var en veldig fin sang.. Gammel klassiker dette. Har en liveversjon med the Corrs og Bono, fra plata "live in Dublin". Den kan anbefales, sammen med flere låter fra plata. Originalen er selvsagt bra, men litt ihjelspilt. (Eller -hørt...) Måtte bare gjøre det litt vrient her, siden du sa det var det... Metallica - ... And Justice For All (Album: ... And Justice For All) Grunnen er at dette er den perfekte metal sangen Bra vokal, og usedvanlig fengende riff og ikke minst solo! Metallica på sitt beste Det er mange som har prøvet å prakke på meg Metallica. Ingen har lykkes. Ikke et stygt ord om dem, det er bare ikke min greie. Mer følger i neste post. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Jamiroquai - (dont) give hate a chance.EN helt sinnsykt funky låt som frelste meg på et par minutter. Nok en låt som kommer i ørten remixer. Det blir vanskelig for en gammel mann... En 5 minutters albumversjon synes å være den som er kjøpt mest på iTunes, og så er det en singleversjon på 3:49. Kjøpte 5-minuttersversjonen jeg, så får vi se. Er normalt ikke så glad i maskinrytmer, men denne svingte det litt av. Typisk sandknasende melodiøst gullriff from down under: Metropolis, fra Gold Afternoon Fix, av The Church. Husker godt The Church. Hadde et par av 80-talls-albumene. Men i 1990 når GAF kom ut hadde jeg mistet dem av radaren. Desverre hadde de ikke den på iTunes, så den får jeg ikke kjøpt. Den lå på YouTube, fin låt. Fleet Foxes - Mykonos. Hør den her: http://www.myspace.com/fleetfoxes Fremmadstormende indieband fra Seattle. Fikk gleden av å se de live, og det var helt fantastisk... Alle låtene deres er knall, så hvis du liker Mykonos burde du vurdere å høre litt på skiva dems også. Mykonos er fra EPen Sun Giant. Legg spesielt merke til winter white hymnal hvor de synger firestemt Akkurat den låta var litt for dusinvare, har liksom hørt den før. Men etter å ha sjekket ut noen av de andre smakebitene kjøpte jeg "Blue Ridge Mountains" istedet. Mulatu Astatke - Yègellé Tezeta. Filmmusikk fra "Broken Flowers", er det ikke? Strålende film. Tror det passer bedre som filmmusikk i mine ører. Men takk for forslaget. Som alltid, takk for forslagene, og kom gjerne med mer. Og husk: Jeg sette pris på om dere beskriver og begrunner låtvalgene. Trenger ikke noe essay, bare noen ord om hva det er og hvorfor dere valgte akkurat den låta. Geir Endret 19. august 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tori Amos - Lust Har hørt av venner at miss Amos ikke er så lett fordøyelig, men tar en sjanse på at dine organer er velfungerende :-) Uansett, Lust er en gjemt perle der undertoner og effekter gir en skikkelig god følelse. Heia Geir Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Lua av Bright Eyes. En fantastisk fin låt, meget rolig. Conor Oberst og Bright Eyes er vel egentlig to sider av samme sak, selv om Bright Eyes regnes som et band. Lua er fra det nydelige albumet I'm Wide Awake, It's Morning som kom ut i 2005. Verdens beste låtskriver fortjener absolutt en plass i enhver musikkinteressert persons hjerte. Forresten, Tori Amos er slett ikke noen dårlig anbefaling, Kristiiin! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Korpsmusikk. Smak på den. Pistrete fløyter og skjærende fremføringer av "Norge i rødt, hvitt og blått" på sure vårdager. Eller du kan gjøre som Youngblood Brass Band og få ting til å svinge. http://www.youngbloodbrassband.com De bruker noe sånn fænsi flash-greier på hjemmesiden, så direktelink fikk jeg ikke til. Men den interesserte lytter klikker enkelt og greit på "multimedia" i menyen til venstre, og derefter på låten "Brooklyn" under overskriften "Center. Level. Roar". 100% gratis moro. Korps ruler. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 En til. Når nettene blir lange og høsten setter inn, da setter man på noe melankolsk og vakkert og drømmer seg bort. Opeth har nylig skrevet låta "Burden", som egner seg fin-fint til det formålet. Forhåpentligvis blir du ikke skremt av gitarene. Litt bråkete for noen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Mener å vite at du har en allsidig bakgrunn, og sannsynligvis fikk mange gode impulser fra 70/80 tall, og da kanskje med hovedvekt på den "alternative" musikkverdenen? Uansett må jeg få lov til å anbefale et band jeg vegret meg for å nevne navnet på i hine hårde dager, men som allikevel har fulgt meg i alle år: Steely Dan - låta Deacon Blue fra albumet Aja (dette er ikke mitt favorittalbum, men den låta er en av mine absolutte SD favoritter) Det hører med til historien at Ricky Ross (frontfigur) døpte sitt smått geniale skotske poporkester Deacon Blues etter denne låta. Steely Dan er forøvrig verdt å sjekke ut for alle gitarister med sans for usannsynlig flott gitarspill. Her er det utrolig mye bra å finne... Til slutt: Beklager et noe langt innlegg, men jeg gjenopppdaget SD for ikke mange ukene siden....har nok sammenheng med en smule oppgradering av stereoanlegget også! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Fleet Foxes - Mykonos. Hør den her: http://www.myspace.com/fleetfoxes Fremmadstormende indieband fra Seattle. Fikk gleden av å se de live, og det var helt fantastisk... Alle låtene deres er knall, så hvis du liker Mykonos burde du vurdere å høre litt på skiva dems også. Mykonos er fra EPen Sun Giant. Legg spesielt merke til winter white hymnal hvor de synger firestemt Akkurat den låta var litt for dusinvare, har liksom hørt den før. Men etter å ha sjekket ut noen av de andre smakebitene kjøpte jeg "Blue Ridge Mountains" istedet. Your Protector! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Sjekk ut "George Thorogood - I drink alone" om bluesrock får dansefoten til å svinge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå