Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan si hva man vil om Courtney Love og bandet hennes, Hole, og det meste av det man vil si har vel forsåvidt også blitt sagt. Uansett har de laget noen fine sanger, og min favoritt må vel nesten bli den halvakustiske tøff-i-trynet-balladen Malibu, fra plata Celebrity Skin. Flotte greier.

Den kjøpte jeg, under litt tvil. Men den får en sjanse. :thumbup:

Men Just Like Heaven har du kanskje hørt? ;)

Joa, den har jeg hørt. Kjøpte den gjorde jeg også. :thumbup:

Ah, typisk, den beste har de ikke. :) Men Chumbawumba - Tubthumping er også veldig bra.

Morsom låt, mend en nådde ikke helt opp, dessverre. Takk for forslaget. :cool:

For en tid tilbake anbefalte jeg Motorpsycho med sangen Before the Flood fra albumet Black Holes/Black Canvas. Den gangen var den ikke i sortimentet til iTunes, men sjekket naa, og den er mulig aa kjoepe. Saa nok en gang vil jeg anbefale Motorpsycho - Before the flood.

Den får en sjanse. Kjøpte den. :thumbup:

Hihi. Finfint at du likte Modest Mouse også.

Thom Hell - Tired (fra det fantastiske albumet I Love You).

Yes, den kjøpte jeg. :thumbup:

Hørte litt på den andre låtene, og fikk i grunnen lyst på hele plata. :)

No veit eg ikkje kor du er innan Meat Loaf og Scorpions, men eg går nesten utifrå at du har taket på dei, so kom eg jo på at eg har verkeleg sansen foor irsk folkerock. Spesielt er det to songar av desse eg tykkjer er heilt i toppskiktet. vanskeleg val, men eg går for:

Great big sea - Kiss my irish ass

Skikkeleg kjapp og artig låt, med mykje krutt og ein god porsjon irsk dævelskap :!: (Sjølv om bandet er frå canada ;) )

Den hadde de ikke på iTunes, dessverre. Men de hadde låter fra Turn, Play og Up.

Hei! Nå er jeg tilbake, denne gang med ambient post-rock ellerno. her er myspace: http://www.myspace.com/thiswilldestroyyou

Sang: Burial on the presidio banks.

Det ble for dystert for meg... Men takk for forslaget. :cool:

Anbefaller Pantera - The Art of Shredding, ligger på Cowboys From Hell albumet.

Rå låt om du kan like noe heavy, med kvalitet vi skjeldent ser i dag. ;)

Kan nok like noe heavy, men dette var ikke helt min greie nei. Takk for forslaget. :cool:

Jeg tror jeg vil benytte meg av sjangsen å foreslå pg.lost med låta Yes I Am. Gruppa her ligger i årene av band som Godspeed You! Black Emperor, Explosions in the Sky, Mogwai, etc. så om alle disse nevnte banda ligger til rette, ja, da skal du ikke se bortifra at denne anbefalingen fra meg slår de rette frekvensene i øret. Jeg aner riktignok ikke om disse er til å finne på iTunes, men i såfall så burde ikke myspace skade. God lyttetur!

Nådde ikke helt opp. Instrumentaler får litt strengere krav av en eller annen grunn. Takk for forslaget :cool:

Anbefaler Joe Satriani - Crushing day. En utrolig stilig og instrumental låt! :)

Kanskje et merkelig utsagn fra en som har 10-15 gitarer stående og hengende rett bak seg i skrivende stund, men jeg er ikke så opptatt av instrumentale gitarlåter. Med hederlige unntak. Men takk for forslaget. :cool:

Mer følger...

Lenke til kommentar
Du sa at du ikke var så glad i det nyere av Setzer, men det jeg har hørt fra albumet "Wolfgang's Big Night Out" er dødsstilig. Derfor kan jeg anbefale For Lisa med Brian Setzer's Orchestra. Hele låta ligger også på Myspace-sida deres

Til Elise som felejazz. Morsom idé, men ikke nok til å kjøpe den. Takk for forslaget. :cool:

Vet ikke om den har blitt foreslått før, men Måns Zelmerlöw - Brother Oh Brother.

Den må jeg si at jeg har fått virkelig sansen for :D

Catchy sang, men nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. :cool:

Som alltid, takkk for alle forslag.

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Clint Mansell - Requiem for a Dream (Lux Aeterna)

En fantastisk flott låt, som mange sikkert kjenner igjen fra diverse filmer.

Den masse følelser på en gang, den er aggressiv, trist, rørende og håpefull.

En av de få låtene som jeg faktisk kan få gåsehud av å høre på, og absolutt verdt en gjennomhøring.

Endret av ladybug
Lenke til kommentar

Kan anbefale litt nyere canadisk rock denne gangen. Bandet heter Nickelback, og har etter min mening fantastisk mye bra. Har kjøpt to cd'er av de nå, og liker alle sangene på begge cd'ene, og det er jammen meg ikke ofte skjer. :)

Kan ta en anbefaling her da, denne er litt lettere, og med en del fart i:

Nickelback - Someone That You're With

Lenke til kommentar
Godspeed You! Black Emperor - Sleep

Ett 23 min langt stykke som må komme fra himmelen. Muligens noe av det nydeligste som er laget.

Nyt, hvis du gidder. :D

Hjertelig takk for tipset. Strålende låt.

Anbefaling: Bright Eyes - Bowl of Oranges.

Lenke til kommentar

Har blitt veldig glad i of Montreal nå, og plata Satanic Panic in the Attic har minst tre spor jeg glatt kunne ha foreslått her. Ett av dem er sorgfunky Eros' Entropic Tundra - hjarte/smarte over en luskende beat som smyger seg inn i bevisstheten og forplanter seg ut i kroppen.

Lenke til kommentar

Dire Straits - Tunnel of Love

Er vell gammel soft rock/pop lignende, hvis du liker litt rolig rock/pop musikk anbefales den virkelig! :)

Vil egentlig anbefale alt av Dire Straits da :roll:

Red: Skrivefeil

Endret av Henrikfj-
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale sangen Beer av Reel Big Fish.

Det er en sang som virkelig får føttene til å bevege seg og trekke på smilebåndet. Jeg vet ikke helt hvilken sjanger det går under, men jeg vil tippe Ska/Pop eller noe lignende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...