Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Siden mitt forrige forslag falt i smak er det vel på tide å komme med noe du ikke liker :)

Eller - hvem vet?

Et av de albumene jeg har hørt mest på i tiden etter at det ble utgitt er PJ Harvey - White Chalk. Enkelte avskrev albumet som nesten ulyttbart i all sin nakne gru, men sannheten(!) er at det er et mesterverk. Det er egentlig idiotisk av meg å anbefale én sang fra albumet, da det bør nytes i sin helhet, så... det er mulig dette virker mot sin hensikt:

PJ Harvey - The Devil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dashboard Confessional - Saints and Sailors

Dashboard Confessional spiller alternativ rock, akkustisk gitar, men ikke nødvendigvis i det helt roligste sjiktet av sjangeren. Veldig behagelig musikk med tekster som treffer de fleste på et eller flere punkter. :wee:

Lenke til kommentar
The Scientist - Coldplay

Pen låt, men den nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. :cool:

Ah..fant frem mine to vinyler av Stan Ridgway her om dagen... Mosquitos har et aldeles strålende spor: Lonely Town

Den mannen klarte å lage en liten film i hver sang! Sørgelig underkjent artist.

Den hadde de bare i ulike live-versjoner (med heller sjaber lydkvalitet) på iTunes, så da lot jeg det være. Takk for forslaget. :cool:

Kaizers Orchestra - Dieter Meyers Institusjon (Maestro, 2005).

Kjøpte den jeg. Har aldri helt "oppdaget" Kaizers, men det er sikkert min feil. :thumbup:

This Year - Thomas Dybdal.

Nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget. :cool:

Er kanskje litt vrient å finne noko frå mine favorittar som du ikkje har haurt før, men eg prøver meg igjen :)

Metallica - Until it sleeps

iTunes har ikke rettigheten til Metallica, desverre.

PJ Harvey - The Devil

Det der var vanskelig. Ble sittende å høre på de ulike klippene. Vet ikke helt ennå. Kanskje jeg velger en annen...

Du har vel kontrollen på Stones, men kanskje du har gått glipp av denne uutgitte perlen fra Beggars Banquet-innspillingene:

The Rolling Stones - Blood Red Wine

Takk for tipset. Har aldri vært så fanatisk at jeg har brydd meg om å holde rede på uutgitte ting. (Ok, var det vel en stund.)

Dashboard Confessional - Saints and Sailors

Den hadde de desverrer ikke originalen av på iTunes, bare cover/tribute-versjoner.

Explosions in the Sky - Your Hand In Mine

Utrolig avslappende og vakker instrumental.

Den kjøpte jeg. :thumbup:

Busted - Falling for you

Spørsmål: Har du kjøpt noe annet av Busted enn "Air Hostess"?

Nei, jeg har ikke kjøpt flere. Falling for you nådde ikke helt opp desverre.

Damien Rice har blitt nevnt flere ganger her, men så vidt som jeg kan se har ikke hans beste låt blitt anbefalt. Nemlig "The Blower's Daughter".

Kjøpte den jeg. :thumbup:

Takk for alle forslagene.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På tide å grave seg videre ned i spindelvevet som merkelig nok samler seg på atter en klassisk perle!? Mitt forslag i dag er: Budgie, med låten In For The Kill, fra albumet med samme navn. I 1974/75 så vandret denne platen vel så mange runder på tallerkenen som de aktuelle platene fra samme periode av band som eks. Led Zeppelin. Platen inneholder dessuten et par blueslåter som banker, eller heller spanker LZ, skikkelig.

:)

Lenke til kommentar

Du har kanskje denne plata, men for denne plata er det ikke nok med å høre på enkeltlåter. Den må nytes i sin helhet. Derfor bør du sjekke ut "Jeff Wayne's Musical Version of The War of The Worlds" om du ikke har den allerede selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg forsøker meg med en låt til fra platen "A space in time" - av Ten years After. Platen er forøvrig et must for de som elsker sen hippietids-musikk. Låten er "Hard Monkeys".

Det er en liten perle som har elementer av visesang, pop og majestetisk rock i seg. Ganske så minimalistisk, slik som jeg tror ofte er essensen til blivende klassikere.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du har kanskje denne plata, men for denne plata er det ikke nok med å høre på enkeltlåter. Den må nytes i sin helhet. Derfor bør du sjekke ut "Jeff Wayne's Musical Version of The War of The Worlds" om du ikke har den allerede selvfølgelig.

Da kan jeg kanskje tillate meg å samtidig anbefale "Pink Projeckt", med Pink (NB: Ikke den moderne tids Pink)

Lenke til kommentar

Du kjenner kanskje til Television, men hvis ikke, bør du sjekke ut albumet Marquee Moon fra 1977. En klassiker i rockehistorien som likevel altfor få kjenner til. Sjangermessig er det Devo møter The Clash, new wave møter punk, eller post-punk, som det gjerne kalles. Utypisk nok er dette et punkband som både kan spille og skriver gode tekster.

Jeg ville kanskje valgt tittellåten som min favoritt på albumet, men siden denne er for lang til å kunne kjøpes enkeltvis, tror jeg at jeg satser på «See No Evil» i stedet. Derfor:

Television - See No Evil

Sjekk også ut bandets MySpace-side, der blant annet nevnte «See No Evil» ligger i sin helhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...