Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-95147

På tide å sparke 2008 i gang!?

Hva med en perlelåt av Kurt Nilsen. tenker da på låten "Push Push", fra platen med samme navn. Hørte, eller rettere sagt; jeg tok meg tid til å lytte her om dagen. Makan til stemme, og ikke minst måten å utnytte talentet på. Sier bare: Takk Gud fordi du skapte Kurt til Hobbit!

Kanskje det faktumet at utseendet er såpass uvanlig gjør at han (og vi) kan konsentrere seg/oss om musikalsk perfeksjon.

:)

Edit: Siden alle er så ivrige, skyter jeg inn noen tanker til. Når man lytter til instrumentene så får en følelsen av velprodusert popmusikk, 

men så draes skruen til og hårfestet på rocketrollet viser sitt grimme åsyn.

Minner meg om U2/AHA, sånn passe "syra" i både studio, og ikke mist live. Det er få ganger de siste 15 årene jeg har ønsket meg et "State of The Art"-annlegg like mye som da jeg lyttet til den låten.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hei Geir! Jeg har foreslått denne sangen før, men nå har jeg linket til youtube (den har blitt lagt ut i mellomtiden). Sangen er en remake av The Marvellettes klassiker fra 1966, men gjort om fra gladjazz til lounge på veien og kom ut på Batman Forever soundtracket. Synd for itunes om de ikke har den, dette er godt stoff! Massive Attack feat. Tracy Thorn - Hunter Gets Captured By The Game

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Enslaved -

Instrumental black metal/ viking metal.

Denne låta er utrolig vakker på en ganske dyster måte, og jeg får rett og slett frysninger når jeg hører på den.

Stemningen den formidler er i mine øyne helt utrolig, og noe som ikke kan beskrives.

Uheldigvis var jeg bare i stand til å finne en versjon med utrolig dårlig lydkvalitet på youtube, men kanskje er det nok til å pirre nysgjerrigheten din ;)

Endret av ladybug
Lenke til kommentar

The Good, The Bad & The Queen - History Song.

Det er mye bra på denne plata, men åpningssporet er et av de tre-fire beste. Utrolig laidback og fin dub-aktig musikk, med en hypnotiserende og flytende groove. Bruk gjerne et godt headset for å virkelig sveve inn i alle lydlagene.

Lenke til kommentar

Damien Rice - Cannonball (fra albumet "O")

Sårt, nakent, vakkert, rått.

Der har du musikk som rører sjelen, og det uten allverdens teknikk og ferdighet, kun et ærlig utrykk. Utrolig plate.

Edit: Ser noen poster tidligere at Yvonne2 allerede har anbefalt Cold Water fra samme plate. Overjordisk vakker den også.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Damien Rice - Cannonball (fra albumet "O")

Sårt, nakent, vakkert, rått.

Der har du musikk som rører sjelen, og det uten allverdens teknikk og ferdighet, kun et ærlig utrykk. Utrolig plate.

Edit: Ser noen poster tidligere at Yvonne2 allerede har anbefalt Cold Water fra samme plate. Overjordisk vakker den også.

Helt enig. Albumet 'O' er helt nydelig å høre på og føler akkurat det samme som deg angående nevnte sang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Etter et dypdykk i en av de mere støvete krokene av platesamlingen, kom jeg opp med dette forslaget: I'd Love To Change The World - A space in time, av Ten Years After.

Nå vet jeg jo at det å anbefale klassikere ikke behøver å bli en suksess, men hvis denne låten, og egentlig hele platen har unngått trådstarteres oppmerksomhet, tar jeg sjansen.

Dette albumet var vel den utgivelsen som gjorde at man kan påstå at T.Y.A var en av pionerene for synthrock. Låten er en tidløs lekkerbisken, som etter min mening passer i nåtiden.

:cool:

NB: Til dere som ikke har et forhold til gruppen vil jeg anbefale å kjøpe hele platen!

tya_spacef.jpg

Lenke til kommentar

Ser at Yvonne2, Turgon og undertegnede har anbefalt sanger fra Damien Rice. Burde vel kvalifisere som en kollektiv oppfordring, selv om førsteposten har lagt strenge premisser i forbindelse med å anbefale en låt pr post. På vegne av ovennevnte postere, tilgi oss, og gjør et unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...