tom waits for alice Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Men ikke på iPod'n din, og det er det som teller! iPod'en er full for lenge siden. Må nok kjøpe meg en nye en med mere plass etterhvert så jeg kan holde hva emnetittelen antyder. Geir Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Deep Purple - Child In Time (den har du sikkert hørt) Garth Brooks - Thunder Rolls Skid Row - 18 and life Gary Jules - Mad World Rodney Carrington - Show Them to Me morsom og bra Kamelot - Karma Breaking Benjamin - Blow Me Away Endret 26. desember 2007 av Darkbuster Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Deep Purple - Child In Time (den har du sikkert hørt)Garth Brooks - Thunder Rolls Skid Row - 18 and life Gary Jules - Mad World Rodney Carrington - Show Them to Me morsom og bra Kamelot - Karma Breaking Benjamin - Blow Me Away Du skal anbefale én sang. Les førstepost. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kan trygt anbefale følgende låt: Modest Mouse - Bukowski Herlig og melankolsk låt. Hvis du vil ha noe "tøffere" fra dem, så er låta "Dance Hall" verdt å sjekke ut. Den svinger. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 The Devil's Work Day er jo fantastisk, da. =D Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ja, det er sant. Hører en del Tom Waits i den også! Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du skal anbefale én sang. Les førstepost. Beklager. Jeg anbefaler da Deep Purple - Child In time. Den går under sjangeren rock men virker som den vipper litt. Ian Gillan som er vokalisten i bandet har en utrolig stemme, og denne sangen gir meg en utrolig god følelse. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) På tide å sparke 2008 i gang!? Hva med en perlelåt av Kurt Nilsen. tenker da på låten "Push Push", fra platen med samme navn. Hørte, eller rettere sagt; jeg tok meg tid til å lytte her om dagen. Makan til stemme, og ikke minst måten å utnytte talentet på. Sier bare: Takk Gud fordi du skapte Kurt til Hobbit! Kanskje det faktumet at utseendet er såpass uvanlig gjør at han (og vi) kan konsentrere seg/oss om musikalsk perfeksjon. Edit: Siden alle er så ivrige, skyter jeg inn noen tanker til. Når man lytter til instrumentene så får en følelsen av velprodusert popmusikk, men så draes skruen til og hårfestet på rocketrollet viser sitt grimme åsyn. Minner meg om U2/AHA, sånn passe "syra" i både studio, og ikke mist live. Det er få ganger de siste 15 årene jeg har ønsket meg et "State of The Art"-annlegg like mye som da jeg lyttet til den låten. Endret 24. januar 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Cold Water med Damien Rice. Nydelig piano og rett og slett veldig melidiøs. En av de vakreste sangene jeg vet om, samt veldig trist. Får alltid en helt spesiell følelse når jeg hører den. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hei Geir! Jeg har foreslått denne sangen før, men nå har jeg linket til youtube (den har blitt lagt ut i mellomtiden). Sangen er en remake av The Marvellettes klassiker fra 1966, men gjort om fra gladjazz til lounge på veien og kom ut på Batman Forever soundtracket. Synd for itunes om de ikke har den, dette er godt stoff! Massive Attack feat. Tracy Thorn - Hunter Gets Captured By The Game Endret 28. januar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Enslaved - Instrumental black metal/ viking metal. Denne låta er utrolig vakker på en ganske dyster måte, og jeg får rett og slett frysninger når jeg hører på den. Stemningen den formidler er i mine øyne helt utrolig, og noe som ikke kan beskrives. Uheldigvis var jeg bare i stand til å finne en versjon med utrolig dårlig lydkvalitet på youtube, men kanskje er det nok til å pirre nysgjerrigheten din Endret 28. januar 2008 av ladybug Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 The Good, The Bad & The Queen - History Song. Det er mye bra på denne plata, men åpningssporet er et av de tre-fire beste. Utrolig laidback og fin dub-aktig musikk, med en hypnotiserende og flytende groove. Bruk gjerne et godt headset for å virkelig sveve inn i alle lydlagene. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Damien Rice - Cannonball (fra albumet "O") Sårt, nakent, vakkert, rått. Der har du musikk som rører sjelen, og det uten allverdens teknikk og ferdighet, kun et ærlig utrykk. Utrolig plate. Edit: Ser noen poster tidligere at Yvonne2 allerede har anbefalt Cold Water fra samme plate. Overjordisk vakker den også. Endret 31. januar 2008 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Damien Rice - 9 Crimes Nydelig pianospill, anbefales! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Damien Rice - Cannonball (fra albumet "O")Sårt, nakent, vakkert, rått. Der har du musikk som rører sjelen, og det uten allverdens teknikk og ferdighet, kun et ærlig utrykk. Utrolig plate. Edit: Ser noen poster tidligere at Yvonne2 allerede har anbefalt Cold Water fra samme plate. Overjordisk vakker den også. Helt enig. Albumet 'O' er helt nydelig å høre på og føler akkurat det samme som deg angående nevnte sang. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Etter et dypdykk i en av de mere støvete krokene av platesamlingen, kom jeg opp med dette forslaget: I'd Love To Change The World - A space in time, av Ten Years After. Nå vet jeg jo at det å anbefale klassikere ikke behøver å bli en suksess, men hvis denne låten, og egentlig hele platen har unngått trådstarteres oppmerksomhet, tar jeg sjansen. Dette albumet var vel den utgivelsen som gjorde at man kan påstå at T.Y.A var en av pionerene for synthrock. Låten er en tidløs lekkerbisken, som etter min mening passer i nåtiden. NB: Til dere som ikke har et forhold til gruppen vil jeg anbefale å kjøpe hele platen! Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Boys from nowhere av Turboneger, den er kansje litt "homo" men har fått ganske dilla på den i det siste. All Turboneger er bra, da. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ser at Yvonne2, Turgon og undertegnede har anbefalt sanger fra Damien Rice. Burde vel kvalifisere som en kollektiv oppfordring, selv om førsteposten har lagt strenge premisser i forbindelse med å anbefale en låt pr post. På vegne av ovennevnte postere, tilgi oss, og gjør et unntak. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Telefon Tel Aviv - What is Was Will Never Again. Legger ved litt info: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...3ifixq80ldae~T0 Endret 2. februar 2008 av Jan-Erik Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Breaking Benjamin alternativ rock Phobia We are not alone Saturate Alle albumene er også tilgjenglige på iTunes Edit: siden du ikke kan kjøpe alle så anbefaler jeg mest breath i Phobia. Dette er en kraftfull sang. Endret 2. februar 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå