mesha Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 John Legend - Ordinary people Utrolig nydelig låt. Ganske rolig låt. John Legend har både bra stemme og er sykt flink med piano. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Fear Factory - Zero Signal Industrial metal. Min favorittsang fra de Sangen var med i Mortal Kombat-filmen (nr 1), og Carmageddon (PC-spill 1997). Består av hurtig tromming, gitaren følger tempoen til trommene, vokalene er en litt blanding. Fra growling (brøling) til clean. Pen synth-lyd i refrenget. Spessiell vokalist. Er du veldig interessert, kan du gjerne høre Edgecrusher eller Replica fra de med det samme. Men Zero Signal er favoritt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 En favoritt fra det geniale albumet The Golden Wire (Andy Summers): Piya Tose Dette er understatement-virksomhet fra en av de få gitaristene som klarer å få jazz og pop til å funke samtidig. Og en nydelig vokal! Glimrende album i sin helhet. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vad tycks om en aldri så liten landeplage fra 90-tallet? Nord-irske The Cranberries fikk sine fem minutter i rampelyset med låta Zombie. Etter at jeg kom over musikkvideoen ( http://www.youtube.com/watch?v=HJEySrDerj0 ) har jeg blitt forfryktelig glad i låta. Sterk video. Ble faktisk blank i øya her en kveld jeg så den, det skjer ikke så ofte. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Fantomas - Fire; Walk with me Fra Twin Peaks, har ikke peiling på sjanger igrunn.. : http://www.youtube.com/watch?v=UTe1hs-3FZg Endret 16. desember 2007 av Dr. Jacoby Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Pedestrian`s Motors - Empty Headed Cowboys Eller sangen Ten Seconds av samme band. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Rev It Up, fra platen; "Casual Gods", av Jerry Harrison. Funky groove, med distinkt bass. Ikke vanskelig å høre at Jerry spilte i Talking Heads, og likevel står låten i likhet med platen godt på egen grunn. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Dolores O'Riordan fra tidligere nevnte Cranberries har gått solo! Stemmen hennes er litt elsk/hat, men singelen "Ordinary Day" har gått på repeat her en god stund. Fin låt! Kanskje litt p4-prega. Jeg blir visst miljøskadd på jobben. Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 I never came- Queens of the Stone Age Jeg fant denne låta i en periode da jeg hadde det litt vanskelig, og følte at den uttrykte akkurat de samme følelsene som jeg hadde. Derfor er dette fortsatt min absolutte yndlingslåt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 På tide med litt roots, og det fra hederskaren John Hiatt. Etter å ha brukt tre foregående utgivelser hvor man aner at her er mannen på vei til å løfte seg ut av grøfta og opp på veien, kom det som jeg mener er den ultimate skiven "Stolen Moments". Nå anbefaler jeg bare en låt, men tro meg på at denne utgivelsen har ikke plass til et eneste feilslag, eller dødpunkt. Utfordringen er å velge den låten som døråpner skiva for dere andre. Låten jeg da går for er: In The Back Of My Mind. En enkel låt, som etter første gjennomlytting løfter deg opp og ut! Spilleglede og friskheten til artisten ligger utenpå hele skiva, og der han i glimt hadde vist dette på de tre foregående, er den tilstede som et øksehogg. Heldig for oss at han ristet av seg misbruket, og kom tilbake som en gjenfødt magiker. And the cold wind that blew Through the hole in my heart Made a fire for the very first time From some branches of trust And a kindling of faith And that spark in the back of my mind Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Woodenhead er band fra USA som er relativt ukjent. Kom over en cd til 25 kroner. Ante ikke hva det var, men bare kjøpte. På den plata kom jeg over min nåværende favorittfunklåt! Den heter Funk Tune. Er for meg oppskriften på god funk! Er ikke sikkert du finner den på iTunes, men kan sikkert sende på mail eller noe annet om du er interissert. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Dio - Holy Diver Scorpions - No One Like You, Lenke til kommentar
Seian Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Benytter anledningen for å skyte inn noe sludge inni tråden her, nemlig artisten Callisto med sangen Pathos. Callisto er som kjent et finsk sludge band med to fullengdere på samvittigheten. For å slentre unna en del umotiverende død-lytting, vil jeg kjapt anbefale låta Pathos fra Noir-skiva. Sangen nøler ikke et sekund med å vise god-sakene ved hjelp av en nydelig synth-patch, og det skulle visstnok hjelpe videre om du virkelig liker slikt. Jeg selv digger denne skiva simpelthen at miksinga er så jævlig knaillert. Trommene ligger så perfekt lagt frem på hele plata at det er til å dø av. Så værsågod, twfa, lytt og deretter dø (av kjedsomhet eller lykke, hva enn som passer deg best) . edit: coveret er heller ikke så verst. Endret 22. desember 2007 av Seian Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Anbefaler Eric Johnson med Cliffs of Dover. Nydelig gitarspill, blir automatisk i godt humør av denne melodien. http://youtube.com/watch?v=8_y_kft_3IU Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Cake - Sheep go to heavenGo' sang! Vet ikke helt hvilken sjanger jeg skal sette de under, men sjekk det ut. Den kjøpte jeg! Hva med "Easter" av "Marillion" i albumet "Seasons End"? En veldig rolig og fin prog-rock låt. Kjøpte den også jeg, siden det er jul og greier. John Legend - Ordinary peopleUtrolig nydelig låt. Ganske rolig låt. John Legend har både bra stemme og er sykt flink med piano. Og den også! Fear Factory - Zero SignalIndustrial metal. Min favorittsang fra de Sangen var med i Mortal Kombat-filmen (nr 1), og Carmageddon (PC-spill 1997). Består av hurtig tromming, gitaren følger tempoen til trommene, vokalene er en litt blanding. Fra growling (brøling) til clean. Pen synth-lyd i refrenget. Spessiell vokalist. Er du veldig interessert, kan du gjerne høre Edgecrusher eller Replica fra de med det samme. Men Zero Signal er favoritt Ikke helt min greie er jeg redd. Takk for forslaget. En favoritt fra det geniale albumet The Golden Wire (Andy Summers): Piya ToseDette er understatement-virksomhet fra en av de få gitaristene som klarer å få jazz og pop til å funke samtidig. Og en nydelig vokal! Glimrende album i sin helhet. De hadde ikke det albumet på iTunes desverre. Vad tycks om en aldri så liten landeplage fra 90-tallet? Nord-irske The Cranberries fikk sine fem minutter i rampelyset med låta Zombie. Etter at jeg kom over musikkvideoen ( http://www.youtube.com/watch?v=HJEySrDerj0 ) har jeg blitt forfryktelig glad i låta. Sterk video. Ble faktisk blank i øya her en kveld jeg så den, det skjer ikke så ofte. Den kjøpte jeg. Fantomas - Fire; Walk with meFra Twin Peaks, har ikke peiling på sjanger igrunn.. : http://www.youtube.com/watch?v=UTe1hs-3FZg Så ikke ut til at de hadde den på iTunes. Pedestrian`s Motors - Empty Headed CowboysEller sangen Ten Seconds av samme band. Så ikke ut til at de hadde den på iTunes. Rev It Up, fra platen; "Casual Gods", av Jerry Harrison.Funky groove, med distinkt bass. Ikke vanskelig å høre at Jerry spilte i Talking Heads, og likevel står låten i likhet med platen godt på egen grunn. Så ikke ut til at de hadde den på iTunes. Dolores O'Riordan fra tidligere nevnte Cranberries har gått solo! Stemmen hennes er litt elsk/hat, men singelen "Ordinary Day" har gått på repeat her en god stund. Fin låt! Kanskje litt p4-prega. Jeg blir visst miljøskadd på jobben. Kjøpte den jeg, siden det er jul. Ellers er jeg ikke sikkert på at den hadde nådd helt opp. Mer følger... Geir Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Vil anbefale Chet Baker - My Funny Valentine.. Veldig fin versjon av låta.. Chet Baker kjenner du sikkert til, så han trenger du vel ingen introduksjon til, regner jeg med.. Herlig låt! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 I never came- Queens of the Stone AgeJeg fant denne låta i en periode da jeg hadde det litt vanskelig, og følte at den uttrykte akkurat de samme følelsene som jeg hadde. Derfor er dette fortsatt min absolutte yndlingslåt. Den kjøpte jeg. På tide med litt roots, og det fra hederskaren John Hiatt. Etter å ha brukt tre foregående utgivelser hvor man aner at her er mannen på vei til å løfte seg ut av grøfta og opp på veien, kom det som jeg mener er den ultimate skiven "Stolen Moments". Nå anbefaler jeg bare en låt, men tro meg på at denne utgivelsen har ikke plass til et eneste feilslag, eller dødpunkt. Utfordringen er å velge den låten som døråpner skiva for dere andre. Låten jeg da går for er: In The Back Of My Mind. En enkel låt, som etter første gjennomlytting løfter deg opp og ut! Spilleglede og friskheten til artisten ligger utenpå hele skiva, og der han i glimt hadde vist dette på de tre foregående, er den tilstede som et øksehogg. Heldig for oss at han ristet av seg misbruket, og kom tilbake som en gjenfødt magiker. Den kjøpte jeg. Woodenhead er band fra USA som er relativt ukjent. Kom over en cd til 25 kroner. Ante ikke hva det var, men bare kjøpte. På den plata kom jeg over min nåværende favorittfunklåt! Den heter Funk Tune. Er for meg oppskriften på god funk! Kjøpte den også! Er ikke sikkert du finner den på iTunes, men kan sikkert sende på mail eller noe annet om du er interissert. So nevnt i førsteposten driver jeg ikke med piratkopiering, fildeling eller lignende. Så med mindre en låt faktisk er gratis så takker jeg nei til slike tilbud. Dio - Holy DiverScorpions - No One Like You, Dio nådde ikke helt opp. Scorpions-låta hadde de ikke på iTunes. Minner ellers om at jeg helst bare vil ha ett forslag pr. post. Benytter anledningen for å skyte inn noe sludge inni tråden her, nemlig artisten Callisto med sangen Pathos. Callisto er som kjent et finsk sludge band med to fullengdere på samvittigheten. For å slentre unna en del umotiverende død-lytting, vil jeg kjapt anbefale låta Pathos fra Noir-skiva. Sangen nøler ikke et sekund med å vise god-sakene ved hjelp av en nydelig synth-patch, og det skulle visstnok hjelpe videre om du virkelig liker slikt. Jeg selv digger denne skiva simpelthen at miksinga er så jævlig knaillert. Trommene ligger så perfekt lagt frem på hele plata at det er til å dø av. Så værsågod, twfa, lytt og deretter dø (av kjedsomhet eller lykke, hva enn som passer deg best) . Desverre hadde de visst ikke den på iTunes. Anbefaler Eric Johnson med Cliffs of Dover. Nydelig gitarspill, blir automatisk i godt humør av denne melodien.http://youtube.com/watch?v=8_y_kft_3IU Godt spilt, men falt ikke helt for den. (Håpet egentlig det var en variasjon over gamle gode Many Rivers to Cross, men det var det ikke.) Men takk for forslaget- God jul alle sammen! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Vil anbefale Chet Baker - My Funny Valentine.. Veldig fin versjon av låta.. Chet Baker kjenner du sikkert til, så han trenger du vel ingen introduksjon til, regner jeg med.. Herlig låt! Den har jeg på CD et eller annet sted. Geir Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Men ikke på iPod'n din, og det er det som teller! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Vil anbefale Chet Baker - My Funny Valentine.. Veldig fin versjon av låta.. Chet Baker kjenner du sikkert til, så han trenger du vel ingen introduksjon til, regner jeg med.. Herlig låt! indeed Ja, nå vil jeg anbefale.. hmm, jeg tenker på Pink Floyd, men en musikk-elsker som deg kunne ikke ha kommet utenom dem. Hva med Coldplay? Gravity, en veldig fin sang, en av de beste av Coldplay. Genre: Alternative Rock - Album: A special version of the album (X&Y) was released in The Netherlands as well as on the Latin American Tour, it featured a different album cover and a bonus disc with six unreleased songs; Things I Don't Understand, Proof, The World Turned Upside Down, Pour Me (Live At The Hollywood Bowl), Sleeping Sun and Gravity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå