Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Fancypants: Sjekk førsteposten! Vi kommer bare med "den" beste anbefalingen. Det vil si bare et alternativ pr. post. Så over til noe helt annet. Årets juleplate er funnet. Derfor anbefales Gone Gone Gone, fra Rasing Sands (Robert Plant og Alison Kraus) En herlig liten rockabilly-popperle. Vokaler som passer hverandre som hånd i hanske. At Robert, som en av mine favoritter enda på tross av alder låter som en tjueåring, er en ekstra fryd. Overraskende vri på et sterkt refreng. Joda, låten og hele skiva får en i stemning. Endret 26. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ja ok, thank you. Skal fikse det. In Flames - Crawl Through Knives Refrenget tar så jævlig av, og sangen blir aldri kjedelig. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Gravity" av Vienna Teng Utrolig nydelig^^ Kanskje litt for spesiell? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du skal få en personlig favoritt for tida: Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad. Fengende låt! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Da var det visst på tide med en ny gjennomgang. Som vanlig deler jeg den opp, siden forumet har en grense på antall sitater. (Om den ikke er fjernet igjen.) Flunkende nytt tips: Magnet - Nothing hurts now Herlig og melankolsk. Har sansen for Magneten i hans beste øyeblikk. iTunes hadde to versjoner av den, jeg kjøpte den fra "On your side". Siden du ikke er noen metal-fan så skal jeg være litt forsiktig, men jeg kan allikevel ikke helt la være å bevege meg i nærheten, hehe... bare for å være litt vanskelig.Paradise Lost - One Second. Noen kaller det goth metal, men jeg synes ikke det kvalifiserer helt til metal. Kall det gjerne goth-rock, og en meget fengende melodi. Til og med Stein Østbø liker nok denne. Den hadde de ikke på iTunes. Takk for forslaget. Så derfor anbefales låten: Å Gjev Du Batt Meg, fra: Valkyrien Allstars. Den kjøpte jeg. Tok med Spelemannen mens jeg først var igang. Albumet kom nå forrige uke, og er nå på iTunes: Cold Light of Day Når vi først er i gang, kan jeg vel anbefale en låt av det svenske indiebandet Shout Out Louds. Den finnes dessverre ikke på iTunes, men på YouTube finner man det meste: . De spiller for øvrig på Hulen 22. november. Kjøpte Ledfoot-låta. Det var mere kult på den plata, kanskje jeg må vurdere å kjøpe flere låter derfra. Takk for tipset om Shout Out Louds. Nå er jeg litt for gammel til å vanke på Hulen, og den 22. er forbi i alle fall. Jeg er litt usikker på om dette er noe for deg, men jeg prøver likevel. Metallica - The Unforgiven Sangen er ikke så voldsom synes jeg da, halvrolig med mye tøff instrumentspilling. Liker denne sangen veldig godt selv. Jeg kan bare sitere meg selv fra forrige runde: "iTunes har ikke rettigheten til Metallica. Jeg er desverre ikke noe stor fan av dem uansett..." Men takk for forslaget. Love - Live and let live Ah, en gammel klassiker. Har LP'en i hylla tror jeg, om ikke junior har rappet den. Stratovarius - Mother GaiaEn nydelig power metal-ballade som begynner som "soft metal" og ender som noe klassisk-greier. Litt treg i starten. Du må like falsett. Det vil nok være vanskelig å få et skikkelig inntrykk av sangen med et 30 sekunders utdrag siden den er progressiv, så her er hele sangen på Youtube: Det er nok ikke helt min greie er jeg redd. Likte åpningen med bare pianokomp og forsiktig stryk, men så ble det pompøst og teatralsk. Takk for forslaget. Josh Rouse - Comeback (Light Therapy) Deilig låt. Kjøpte den! Teste litt av oversikten på klassikere.Fat man in the bathtub, av Little Feat, fra platen: Waiting For Columbus Strålende funky vokalsterk liveversjon. Nok en plate jeg hadde en gang men ikke aner hvor er blitt av. Får se om jeg finner den igjen. Oceansize - Catalyst(Fra plata "Effloresce") Nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. Mer følger.... Geir Endret 26. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Jeg anbefaler Sigur Rós med sangen Samskeyti. Nydelig. Smakebiten på iTunes ga ikke så mye inntrykk, men jeg tok sjansen om kjøpte den. Alice in Chains - Them Bones, fra albumet Dirt, et de få albumene(som ikke er Pink Floyd ) som jeg liker absolutt alle sangene på. Ikke helt min greie er jeg redd. Takk for forslaget. Dierks Bentley - What was I thinkincountry sang, sikkert nevnt før, men svinger skikkelig Nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget. Dead Boys - All this and more iTunes hadde ikke originalen, bare et par coverversjoner. Så jeg stod over den. Takk for forslaget. Justice - D.A.N.C.E.Singelen, albumet og remix albumet. Virkeli rar musikk der. Ikke helt min greie er jeg redd. Takk for forslaget. Tja. Jeg ville jo anbefalt "São Paulo" av det alternative indie pop-bandet Guillemots. En 12-minutter lang perle som ALLTID gir meg frysninger nedover ryggen.Det er synd om den skulle være for lang, for den er mektig bra. Skulle det være for langt, kan jeg anbefale den eksperimentale indieartisten Patrick Wolfs sang "The Libertine". Virkelig fengende. Drittøff. São Paulo var nok for lang ja. Kjøpte "Redwings" istedet jeg. The Libertine hadde de ikke på iTunes så det ut til. Må anbefale Electric Six med "Improper Dancing" fra albumet "Fire". Var den sangen som fikk meg til å høre på den, selv om det kanskje kan diskuteres om det er den "beste". Kan minne litt om Datarock, selv om jeg synes det er hakket bedre. Nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget. Også har jeg nettopp kommer over bandet Rilo Kiley, som er rett og slett herlig. Litt annerledes med kvinnelig vokal og veldig fengende låter som på overflaten virker veldig pop-aktige, men som faktisk er dypere enn som så.Kan anbefale "It's a Hit". Ikke noe galt med pop. Kjøpte den! Sabaton Wolfpack Ikke helt min greie er jeg redd. Takk for forslaget. Det er lov å poste flere ganger, ikke sant? Velger å ikke poste min absolutt mest favoritteste sang, fordi jeg har blitt skikkelig hekta på Mindy Smith. Hun er en amerikansk singer-songwriter, og stemmen hennes er veldig behagelig å høre på. Anbefaler sangen Come To Jesus, som er litt alt-country, veldig chill sang. Live-opptak på youtube. Joda, dere kan poste så mange ganger dere vil, bare det virkelig er deres absolutte favoritter dere poster. Det ser ikke ut til at iTunes har rettighetene til Mindy Smith, desverre. Takk for tipset. Mer følger... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Håper du bruker YouTube til å høre også da... In Flames - Moonshield Hvorfor? Fordi blandingen av aqoustic og el-gitar er genial, og "growlingen" er orgasmisk. Og fordi at gitar-riffene gir meg frysninger. Nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. Årets juleplate er funnet. Derfor anbefales Gone Gone Gone, fra Rasing Sands (Robert Plant og Alison Kraus) Sto faktisk å titta på den i hylla på Platekompaniet For en uke siden. Men så ble jeg distrahert og glemte av det. Skal se om jeg ikke ender opp med å kjøpe CD'en. In Flames - Crawl Through Knives Den falt for halspastillregelen, er jeg redd. Takk for forslaget. "Gravity" av Vienna Teng Utrolig nydelig^^ Kanskje litt for spesiell? Slett ikke for spesiell nei. Den kjøpte jeg! Du skal få en personlig favoritt for tida:Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad. Fengende låt! Kjøpte den også jeg! Takk til alle sammen! Geir Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Iron Maiden - Running Free Ganske bra sang, tøff melodi og alt Ikke noe knallharde greier dette, må bare høres Endret 26. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 After Eternity - Dovregubbens Hall Rocket opp symfonisk musikk, absolutt orgasmisk. Tror den er sjelden, men finner kanskje YouTube link. Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 David Gilmour - On An Island, fra albumet med samme navn:) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Tja. Jeg ville jo anbefalt "São Paulo" av det alternative indie pop-bandet Guillemots. En 12-minutter lang perle som ALLTID gir meg frysninger nedover ryggen.Det er synd om den skulle være for lang, for den er mektig bra. Skulle det være for langt, kan jeg anbefale den eksperimentale indieartisten Patrick Wolfs sang "The Libertine". Virkelig fengende. Drittøff. São Paulo var nok for lang ja. Kjøpte "Redwings" istedet jeg. Det var ganske synd. Nå er jo Redwings en helt ok sang, men satt i kontrast med São Paulo er det som en ubetydelig maur mot et enormt monument. Se filmen hos Youtube Dette live-opptaket når ikke opp mot den enorme intensiteten som finnes på studioversjonen, men hvis man var der hadde det vært så himmelsk! Endret 27. november 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du skal få en personlig favoritt for tida:Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad. Fengende låt! Kjøpte den også jeg! Plukk opp "It ain't the way" også, du. Samme band. Samme skive. Kanskje en tur i platebutikken en dag? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Tør jeg spørre hvor mye penger du egentlig har brukt på Itunes siden vi er på side 71? Kan vel slenge inn en liten anbefaling siden jeg alt skriver i denne tråden: Bruce Springsteen - Radio Nowhere Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Alltid hatt sansen for Bobby Womack - Across 110th Street Sangen finnes på 2 album (som jeg vet av), begge soundtracks; en film med samme navn, og Jackie Brown.. Bobby Womack har en del andre gode også, men det er nok denne her jeg liker best.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Tør jeg spørre hvor mye penger du egentlig har brukt på Itunes siden vi er på side 71? Drøyt 3000 kroner hittil. Noe av det er ting jeg har kjøpt på eget initiativ. Tipper at nær 2000 av dem er brukt på låter dere har foreslått. Så det er snakk om mer enn et par hundre låter hittil som har funnet veien fra deres favoritter til min PC og iPod. Takk til dere alle, og ikke gi dere. Alle forslag mottas med takk. Geir Lenke til kommentar
Grimfred Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg vil på det varmeste anbefale Isobel Campbell (Belle & Sebastian) og Mark Lanegan (Screaming Trees, Queens of the Stone Age) med låten Ballad of the Broken Seas (som du forøvrig finner på album med samme navn). Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nazareth - Beggars Day Heerlig rock/ rock and roll. Liker denne sangen veldig, veldig godt selv Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Dead Boys - All this and more iTunes hadde ikke originalen, bare et par coverversjoner. Så jeg stod over den. Takk for forslaget. Sangen er tilgjengelig på den amerikanske itunes store'n! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har kanskje blitt nevnt før, og du har vel allerede, men mye fra The Who - Tommy er fresht, spesielt liker jeg låta Go to the Mirror. Den er så fantastisk! Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vet ikke om iTunes har rettighetene til John Martyn, men om de har vil jeg virkelig anbefale låta Run Honey Run, fra plata London Conversation. Lekker låt fra slutten av 60-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå