Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Lå og døset på sofaen etter og ha kvittet meg med mitt livs gnagsår. Hadde NRK-frokostTV på. Mens jeg ligger der å forventer ikke annet enn pludder som "bakgrunnsmusikk" til egne tilforlateligheter, dukker plutselig opp en "stemme". Den var slik jeg kan huske Bette Midler var på toppen av "Rose", og jeg oppfattet at nå hører du noe du aldri har hørt før? ...! Bandet var Valkyrie Allstars. Nå skulle ikke en slik greie trigge 100 kg. reinpudra møkk ...!? Men det gjorde den til gangs! Makan til uttrykk vokalen har, personifisert som en blanding mellom en veloppdragen norsk hulder, og en særs bluesy Bette Midler, bør jo legges merke til ...? Sleng med at bandet rundt stemmen, bygger opp for den. så har vi et snadder utgangspunkt. Kjøpte platen i dag, og Bjarne Betjent foreslo at jeg burde på forhånd sette meg inn i lidelseshistorikken bak Hardingfela. han skulle bare visst hvor mange hardinger jeg har vært borti ... Så derfor anbefales låten: Å Gjev Du Batt Meg, fra: Valkyrien Allstars. Edit: En haug med leifer. Endret 9. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hørtes ikke ueffent ut. "The Cold Light of Day" lå ikke på mySpace-sida lenger. Minn meg gjerne på det når den dukker opp på iTunes. Albumet kom nå forrige uke, og er nå på iTunes: Cold Light of Day Når vi først er i gang, kan jeg vel anbefale en låt av det svenske indiebandet Shout Out Louds. Den finnes dessverre ikke på iTunes, men på YouTube finner man det meste: . De spiller for øvrig på Hulen 22. november. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg er litt usikker på om dette er noe for deg, men jeg prøver likevel. Metallica - The Unforgiven Sangen er ikke så voldsom synes jeg da, halvrolig med mye tøff instrumentspilling. Liker denne sangen veldig godt selv. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Love - Live and let live Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Stratovarius - Mother Gaia En nydelig power metal-ballade som begynner som "soft metal" og ender som noe klassisk-greier. Litt treg i starten. Du må like falsett. Det vil nok være vanskelig å få et skikkelig inntrykk av sangen med et 30 sekunders utdrag siden den er progressiv, så her er hele sangen på Youtube: Se filmen hos Youtube Endret 4. november 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Luli Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Josh Rouse - Comeback (Light Therapy) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Teste litt av oversikten på klassikere. Fat man in the bathtub, av Little Feat, fra platen: Waiting For Columbus Strålende funky vokalsterk liveversjon. Endret 9. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
skraml Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Oceansize - Catalyst (Fra plata "Effloresce") Lenke til kommentar
edds Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Lå og døset på sofaen etter og ha kvittet meg med mitt livs gnagsår. Hadde NRK-frokostTV på. mens jeg ligger der å forventer ikke annet enn pludder som "bakgrunnsmusikk" til egne tilforlateligheter, dukker plutselig opp en "stemme". Den var slik jeg kan huske Bette Midler var på toppen av "Rose", og jeg oppfattet at nå hører du noe du aldri har hørt før. Bandet var Valkyrie Allstars. Nå skulle ikke en slik greie trigge 100 kg. rein pudra møkk ...!? Men det gjorde den til gangs! makan til uttrykk vokalen har, personifisert som en blanding mellom en veloppdragen norsk hulder, og en særs bluesy Bette Midler, bør jo legges merke til ...? Sleng med at bandet rundt stemmen, bygger opp for den. så har vi et snadder utgangspunkt. Kjøpte platen i dag, og Bjarne Betjent foreslo at jeg burde på forhånd sette meg inn i lidelseshistorikken bak Hardingfela. han skulle bare visst hvor mange hardinger jeg har vært borti. Så derfor anbefales låten: Å Gjev Du Batt Meg, fra: Valkyrien Allstars. Litt off-topic dette, men artig at du nevner Valkyrien Allstars. Onkelen min er med i bandet, og jeg har lenge planlagt å sette meg ned å høre litt på de, men har ikke kommet rundt til det enda. For å holde ting on-topic: Jeg anbefaler Sigur Rós med sangen Samskeyti. Nydelig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Lå og døset på sofaen etter og ha kvittet meg med mitt livs gnagsår. Hadde NRK-frokostTV på. mens jeg ligger der å forventer ikke annet enn pludder som "bakgrunnsmusikk" til egne tilforlateligheter, dukker plutselig opp en "stemme". Den var slik jeg kan huske Bette Midler var på toppen av "Rose", og jeg oppfattet at nå hører du noe du aldri har hørt før. Bandet var Valkyrie Allstars. Nå skulle ikke en slik greie trigge 100 kg. rein pudra møkk ...!? Men det gjorde den til gangs! makan til uttrykk vokalen har, personifisert som en blanding mellom en veloppdragen norsk hulder, og en særs bluesy Bette Midler, bør jo legges merke til ...? Sleng med at bandet rundt stemmen, bygger opp for den. så har vi et snadder utgangspunkt. Kjøpte platen i dag, og Bjarne Betjent foreslo at jeg burde på forhånd sette meg inn i lidelseshistorikken bak Hardingfela. han skulle bare visst hvor mange hardinger jeg har vært borti. Så derfor anbefales låten: Å Gjev Du Batt Meg, fra: Valkyrien Allstars. Litt off-topic dette, men artig at du nevner Valkyrien Allstars. Onkelen min er med i bandet, og jeg har lenge planlagt å sette meg ned å høre litt på de, men har ikke kommet rundt til det enda. For å holde ting on-topic: Jeg anbefaler Sigur Rós med sangen Samskeyti. Nydelig. Beklager at jeg enda en gang går OT, men jeg som den sanne profet, kan ikke annet enn å hamre inn budskapet. Har lyttet flere ganger gjennom albumet, og neste festelighet, for min del, går til Valkyrien Restaurant, og det med akkompagnement fra disse nyskapende artistene. Vokalen minner sterkt om en heller oppegående Janis Joplin. Jeg tror jeg kommer til å fri ... BTW, edds: Gjør meg den tjenesten å hilse alle, og si at PencilCase har brånet helt ned i kanintøflene ... Grappas debutantpris ble delt ut for første gang i går kveld. Prisutdelinga og en konsert med prisvinnerne var lagt til Valkyrien restaurant på Majorstua. Rett miljø og atmosfære for prisvinnerne Valkyrien Allstars! Glade prisvinnere med trykk av Are AndreassenGrappas Debutantpris ble delt ut for første gang torsdag 28. september på Valkyrien Restaurant på Majorstuen. Om årets vinnere sier en enstemmig jury: "Historiens første vinner av Grappas Debutantpris har sitt utgangspunkt i tradisjonsmusikken. De spiller slåttemusikk i sin originalform, men på en uredd og nyskapende måte sprenger de også sjangergrenser. Gruppen har i forhold til sin unge alder kommet langt i å finne et eget uttrykk. Vi har å gjøre med en gruppe bestående av tre sterke instrumentalister. Musikken de lager er leken, og fremførelsen er kraftfull og energisk. Vinneren er Grappas Debutantpris 2006 er: Valkyrien Allstars." Prisen honoreres med platekontrakt med CD-utgivelse, lansering og markedsføring av Grappa Musikkforlag AS. Innspilling skal skje i Fagerborg studio i Oslo. Prisvinneren fikk også et spesiallaget trykk av grafikeren Are Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Alice in Chains - Them Bones, fra albumet Dirt, et de få albumene(som ikke er Pink Floyd ) som jeg liker absolutt alle sangene på. Lenke til kommentar
torslo Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Dierks Bentley - What was I thinkin country sang, sikkert nevnt før, men svinger skikkelig Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dead Boys - All this and more Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Justice - D.A.N.C.E. Singelen, albumet og remix albumet. Virkeli rar musikk der. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Tja. Jeg ville jo anbefalt "São Paulo" av det alternative indie pop-bandet Guillemots. En 12-minutter lang perle som ALLTID gir meg frysninger nedover ryggen. Det er synd om den skulle være for lang, for den er mektig bra. Skulle det være for langt, kan jeg anbefale den eksperimentale indieartisten Patrick Wolfs sang "The Libertine". Virkelig fengende. Drittøff. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Må anbefale Electric Six med "Improper Dancing" fra albumet "Fire". Var den sangen som fikk meg til å høre på den, selv om det kanskje kan diskuteres om det er den "beste". Kan minne litt om Datarock, selv om jeg synes det er hakket bedre. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Også har jeg nettopp kommer over bandet Rilo Kiley, som er rett og slett herlig. Litt annerledes med kvinnelig vokal og veldig fengende låter som på overflaten virker veldig pop-aktige, men som faktisk er dypere enn som så. Kan anbefale "It's a Hit". Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Sabaton Wolfpack Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det er lov å poste flere ganger, ikke sant? Velger å ikke poste min absolutt mest favoritteste sang, fordi jeg har blitt skikkelig hekta på Mindy Smith. Hun er en amerikansk singer-songwriter, og stemmen hennes er veldig behagelig å høre på. Anbefaler sangen Come To Jesus, som er litt alt-country, veldig chill sang. Live-opptak på youtube. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Håper du bruker YouTube til å høre også da... In Flames - Moonshield Hvorfor? Fordi blandingen av aqoustic og el-gitar er genial, og "growlingen" er orgasmisk. Og fordi at gitar-riffene gir meg frysninger. Endret 26. november 2007 av Fancypants Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå