svinepelz Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det er ikke så typisk Aphex Twin, men du kan sjekke ut Milkman, en fengende elektroetellerannet-sang om en fyr som gjerne vil ha melk om morgenen. Holder med ham, melk er godt. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Radioblogclub anbefales får å teste musikk. Ganske bugget side, men funker fett Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Denne har du nok fra før men her kommer den alikevell.. Den gode gamle klassikeren Master Of Puppets! Master of puppets av Metallica er en sang jeg tror nesten alle kan like fordi det er både rolig og ikke rolig spill i den Den er rett og slett bare fantastisk! Og gitar soloen er helt rå! Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Iggy Pop - Cry for Love Det aller meste av Iggy Pop og The Stooges er bra. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Her er en sang fra soundtracket til Quentin Tarantinos siste film "Death Proof". Her er min absolutte favoritt fra denne plata. For rett og slett en skikkelig "god følelse av den " Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Titch - Hold Tight Endret 4. oktober 2007 av grungewhore Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Dissection - Reinkaos, er ikke en growle sang bare en knall fin instrumental Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Oppdaget en kar ved navn Tim Scott McConnell da han spilte på Garage på fredag. Jeg hadde aldri hørt om mannen før, men det var fantastisk å se hvordan han klarte å underholde publikum i over en time med bare vokal og en 12-strengs kassegitar. Ingen tvil om at han vet å traktere gitaren. Hans nye album er ikke utgitt ennå, men noen av låtene kan høres på MySpace. Alt er verdt å høre på, men sjekk spesielt ut «The Cold Light of Day». Lenke til kommentar
Teig Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 The Spirit Carries On av Dream Theater synes jeg er et verdig forslag her. Pokker for en gitarsolo Petrucci leverer i den sangen! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hørte tilfeldigvis en låt av noen gamle helter fra tidlig syttitallet, og tror ikke denne gruppen har vært nevnt tidligere i tråden. Det er litt merkelig i grunnen ... Så her kommer et forslag: Wishbone Ash, med "Surface To Air", fra platen "Front Page News". Denne platen er vel kanskje ikke den optimale sånn helhetsmessig , men var min døråpner til et utmerket band. Spesielt utmerkede var de på Live-fronten. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg vil anbefale Linkin Park - Bleed It Out fra deres nyeste album, minutes to midnight. Denne sangen har en fin flyt og god melodi, og er ikke så heavy som man skulle tro siden det kommer fra linkin park. Absolutt verdt en lytt. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Vil anbefale deg å laste ned Radioheads nyeste album fra www.inrainbows.com (gratis om du ønsker å lytte på det før du evt. vil betale noe for det). Min favoritt på albumet er for øyeblikket Reckoner (for ikke å omgå "én sang per post"-regelen ). Endret 12. oktober 2007 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ny låt fra meg. Kjøp NOmeansNo - Dad. Gutta i NOmeansNo er sinnsyke og musikken er rett og slett tøff. Føler at jeg må få denne tråden litt mer i fokus, og anbefalningen min er fortsatt den samme. De har også en MySpace-side. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 The Ramones - I Wanna Be Sedated Herlig punk fra et av de virkelig store bandene innenfor sin sjanger. Etter min mening bedre enn Clash, men... God låt og fengende låt er det i alle fall. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bellman - Spaceship, Move Slow dette er en 100% vakker sang Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 The Ramones - I Wanna Be Sedated Herlig punk fra et av de virkelig store bandene innenfor sin sjanger. Etter min mening bedre enn Clash, men... God låt og fengende låt er det i alle fall. Min Ramones-favoritt det... Brukte den som ringemelodi for noen mnd siden. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Alt av Béla Fleck. Okey da, ser at Big Country alt er nevnt... Béla Fleck and the Flecktones - Scratch and Sniff Liveversjonen er absolutt best, og du finner video fra "Live at the Quick" her: http://youtube.com/watch?v=aWNiFw_W3mA Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Briskeby - Propaganda Plutselig kom den på Mediaplayeren i dag, og det ble et hyggelig gjensyn. Flott norsk pop fra det eneste gode albumet Briskeby har gjort. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Da var det vel på tid å ta en gjennomgang igjen. beklager at det har tatt litt tid, men jeg hadde to deadlines den siste måneden, og holdt en masse foredrag i Holland forrige uke, så det har bar ikke vært anledning før. Ayreon - pain på albumet The human equation Ayreon er blitt foreslått før tror jeg. Litt for teatralsk for meg, desverre. Takk for forslaget. Med fare for å bomme på den femte(?), så vil jeg anbefale et lite stykke fin sigøynerpønk fra New York til Russland via Etiopia, Israel og Ukraina. Bandet er Gogol Bordello og låta er Harem in Tuscany (taranta). Finfin pønk med elementer fra romanifolkets folkemusikk. Eller var det omvendt? Den kjøpte jeg. Og ja, det er teatralsk dette også, men på cabaret-aktiv vis. Liker du ikke denne så vet ikke jeg... Uncle Tupelo tolker CCRs "Effigy" på div. art.-utgivelsen No Alternative.Damn nice! Håper du finner den på iTunes Joa, det er sånt jeg liker. Nydelig tolkning med sterke Neil Young-vibber. Det kan ikke bli galt. Desverre er dette et bonusspor på plata og derfor ikke tilsalgs alene, bare som del av albumet. Kanskje jeg kjøper det en dag. Ny låt fra meg. Kjøp NOmeansNo - Dad. Gutta i NOmeansNo er sinnsyke og musikken er rett og slett tøff. Liker du det så spiller de i følge hjemmesida deres i Hulen i Bergen. Kom deg dit. Er nok desverre blitt litt for gammel for denslags. Men takk for tipset. Tool - Pushit. Både Salival og albumversjonen er nydelige. Ser ikke ut som iTunes har rettighetene til det bandet. Mitt forslag i dag er: The Cars. med låten Candy-O, fra platen med samme navn. Hvis jeg kan være litt frekk så anbefaler jeg at den låten kompletteres med sporet som ligger i forkant av den: Shoo Bee Do. Sammen gir de et variert i nærheten av et Bowiesk uttrykk som likevel er noe helt for seg selv, eller tidlig The Cars-kvalitet. De hadde bare en bunke samlealbum med The Cars på iTunes, og låtene du nevner var ikke på noen av dem. Isåfall: Roky Erickson - Cold Nigt for Alligators iTunes hadde bare en live-versjon fra Live in Dallas 1979. Er den grei, eller er det en bedre versjon å få tak i? Judas Priest - Dissident Aggressor Den låta hadde de ikke på iTunes. Mayhem - The Freezing Moon fra Tribute To The Black Emperors bootleggen.Imo den "definitive" black metal sangen, og sangen jeg liker best blant de 15000 sangene i samlingen min. Får den nok ikke på iTunes, men den skal ikke være vanskelig å få tak i, og siden den aldri ble utgitt offisielt kan du laste den ned med god samvittighet. Om det ikke er et alternativ finner du nok sangen fra De Mysteriis Dom Sathanas (samme sang med bedre produksjon, men annen vokalist). Det er ganske tøft (ihvertfall iherdig) å foreslå black metal fortsatt i denne tråden. Mayhem er blitt foreslått før, uten suksess. Jeg er åpen for det meste, men det er definitivt ikke min greie. (Med forbehold om at jeg ikke brukte tid på å lete etter akkurat den låta.) Men takk for forslaget. Må få anbefale noe fra den nyeste plata til Mark Knopfler (som forøvrig er en meget god plate som definitivt er verdt pengene).Let It All Go Nydelig låt. Som resten av albumet, litt folk-inspirert. Knopfler har en fin stemme (ja, tenk) som er veldig avslappende. Dette er kanskje ikke gitarlåten til Mark på denne CD-en, men likevel en av mine favoritter på plata. Har i grunnen hele plata på listen over ting jeg skal kjøpe, så jeg venter litt med den. Må dele opp her, på grunn av forumets sitatgrense. Mer følger. Geir Was(not was) - Hello Dad... I'm in jailDritbra sang Se filmen hos Youtube Was (not was) er bra saker, men akkurat den låta tror jeg ikke jeg skal bruke sparepengene mine på. Inspirerende og fin. Du har sikkert hørt den før, men om ikke.. Da er det sannelig på tide. Litt usikker på den, så jeg lot den være. Men det kan hende jeg ombestemmer meg. Takk for forslaget. Led Zep Mer Led Zep Som sagt i en post litt tidligere, Zeppelin har jeg kontrollen på. Takk for forslaget. Derfor anbefaler jeg en prøvelytt av Richard Thompson's låt; Beeswing.Jeg vet ikke helt, men jeg har en hang til å være uenig med kritikere som slakter artister som endrer seg ... Liker Richard Thompson. Den kjøpte jeg. Det er ikke så typisk Aphex Twin, men du kan sjekke ut Milkman, en fengende elektroetellerannet-sang om en fyr som gjerne vil ha melk om morgenen. Holder med ham, melk er godt. Nydelig låt, men elektro-styret blir bare forstyrrende for meg. Ellers hadde jeg kjøpt den. Radioblogclub anbefales får å teste musikk.Ganske bugget side, men funker fett Takk for tipset. Denne har du nok fra før men her kommer den alikevell..Den gode gamle klassikeren Master Of Puppets! Master of puppets av Metallica er en sang jeg tror nesten alle kan like fordi det er både rolig og ikke rolig spill i den Den er rett og slett bare fantastisk! Og gitar soloen er helt rå! iTunes har ikke rettigheten til Metallica. Jeg er desverre ikke noe stor fan av dem uansett... Iggy Pop - Cry for LoveDet aller meste av Iggy Pop og The Stooges er bra. Ja, det er det faktisk. Den låta hadde de i "høykvalitet" på iTunes, nå uten pristillegg. Kjøpte den. Her er en sang fra soundtracket til Quentin Tarantinos siste film "Death Proof". Her er min absolutte favoritt fra denne plata. For rett og slett en skikkelig "god følelse av den "Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Titch - Hold Tight Tidenes bandnavn? Jeg er gammel nok til å huske når den kom ut. (1966?) Da gikk jeg i tredje klasse. Hadde ikke platespiller ennå den gangen, men vi hørte mye på radio. Takk for gjenhøret. Mer følger i neste post. (Forumet har sitatgrense.) Geir Dissection - Reinkaos, er ikke en growle sang bare en knall fin instrumental Hadde de ikke på iTunes. Band som har låter som heter Anti Christ har nok problemer hos meg uansett. (Og jeg er ateist...) Oppdaget en kar ved navn Tim Scott McConnell da han spilte på Garage på fredag. Jeg hadde aldri hørt om mannen før, men det var fantastisk å se hvordan han klarte å underholde publikum i over en time med bare vokal og en 12-strengs kassegitar. Ingen tvil om at han vet å traktere gitaren. Hans nye album er ikke utgitt ennå, men noen av låtene kan høres på MySpace. Alt er verdt å høre på, men sjekk spesielt ut «The Cold Light of Day». Hørtes ikke ueffent ut. "The Cold Light of Day" lå ikke på mySpace-sida lenger. Minn meg gjerne på det når den dukker opp på iTunes. The Spirit Carries On av Dream Theater synes jeg er et verdig forslag her. Pokker for en gitarsolo Petrucci leverer i den sangen! Dream Theater pleier å få nei her i tråden, men jeg skal gi denne en sjanse, så får vi se. Hørte tilfeldigvis en låt av noen gamle helter fra tidlig syttitallet, og tror ikke denne gruppen har vært nevnt tidligere i tråden. Det er litt merkelig i grunnen ... Så her kommer et forslag: Wishbone Ash, med "Surface To Air", fra platen "Front Page News". Denne platen er vel kanskje ikke den optimale sånn helhetsmessig , men var min døråpner til et utmerket band. Spesielt utmerkede var de på Live-fronten. Litt klassisk ønskebein-musikk skader vel ikke. Kjøpte den jeg. Jeg vil anbefale Linkin Park - Bleed It Out fra deres nyeste album, minutes to midnight. Denne sangen har en fin flyt og god melodi, og er ikke så heavy som man skulle tro siden det kommer fra linkin park. Absolutt verdt en lytt. Beklager, men Linkin Park er ikke min greie. Vil anbefale deg å laste ned Radioheads nyeste album fra www.inrainbows.com (gratis om du ønsker å lytte på det før du evt. vil betale noe for det).Min favoritt på albumet er for øyeblikket Reckoner (for ikke å omgå "én sang per post"-regelen ). Det skal jeg nok vurdere å gjøre ja. Ny låt fra meg. Kjøp NOmeansNo - Dad. Gutta i NOmeansNo er sinnsyke og musikken er rett og slett tøff. Føler at jeg må få denne tråden litt mer i fokus, og anbefalningen min er fortsatt den samme. De har også en MySpace-side. Fortsatt for gammel... The Ramones - I Wanna Be SedatedHerlig punk fra et av de virkelig store bandene innenfor sin sjanger. Etter min mening bedre enn Clash, men... God låt og fengende låt er det i alle fall. Har den. Geir Bellman - Spaceship, Move Slow dette er en 100% vakker sang Hadde de ikke på iTunes, desverre. Alt av Béla Fleck.Okey da, ser at Big Country alt er nevnt... Béla Fleck and the Flecktones - Scratch and Sniff Liveversjonen er absolutt best, og du finner video fra "Live at the Quick" her: http://youtube.com/watch?v=aWNiFw_W3mA Se filmen hos Youtube Den kjøpte jeg. Briskeby - PropagandaPlutselig kom den på Mediaplayeren i dag, og det ble et hyggelig gjensyn. Flott norsk pop fra det eneste gode albumet Briskeby har gjort. Ikke helt min greie, desverre. Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vel, du er kanskje for gammel for NOmeansNo, men jeg tror nok ikke du er eldre enn dem. Flunkende nytt tips: Magnet - Nothing hurts now Herlig og melankolsk. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Siden du ikke er noen metal-fan så skal jeg være litt forsiktig, men jeg kan allikevel ikke helt la være å bevege meg i nærheten, hehe... bare for å være litt vanskelig. Paradise Lost - One Second. Noen kaller det goth metal, men jeg synes ikke det kvalifiserer helt til metal. Kall det gjerne goth-rock, og en meget fengende melodi. Til og med Stein Østbø liker nok denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå