Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

The Killers - Read My Mind

Starten på sangen er litt treg, men da sangen runder minuttet så tar det seg opp og får en fin flyt videre.

9305762[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

Blink 182 - All The Small Things

Herlig!

9306742[/snapback]

Den nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. :cool:

Burzum - Det som engang var (låta)

Fantastisk låt som bygger opp stemningen

9306767[/snapback]

Har de ikke på iTunes. Ikke har jeg noe behov for å bruke penger på unge herr Vikernes heller. Ikke en av mine idoler, for å si det sånn...

Waylon Jennings - Wild Ones

Kul rock-country låt.

9310940[/snapback]

Waylon er bra saker, men den låta hadde de ikke med ham på iTunes. Derimot med Soozie Tyrell (som spiller fiolin med Springsteen, blant annet på hans fantastiske Seeger Sessions), så jeg kjøpe den med henne. :thumbup:

Kan anbefale denne sangen: Default - Wasting My Time Herlig canadisk rock, minner en del om andre canadiske rockeband som nickelback etc.

9312311[/snapback]

Den nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. :cool:

Cary Brothers - Who you are

Cary Brothers går innom Alternative / Indie / Rock. Jeg selv liker denne sangen og egentlig de fleste sangene fordi jeg liker stilen denne fyren bruker. Han lager brae, beroligende sanger som er behagelig å høre på.

9313860[/snapback]

Det var trivelige saker. Men er i det litt melankolske hjørnet så jeg endte opp med "All the rage" istedet. :thumbup:

Karnivool - Themata

Fantastisk låt av det australske alternvative rock/metal bandet Karnivool. Virkelig noe nytt og spennende.

9314415[/snapback]

Det bandet fant jeg ikke på iTunes.

Good Charlotte - I Just Wanna Live er kjempefin. Jeg har gitt den 5 stjerner på min iPod,  skulle gjerne gitt den enda mer, og.

9314626[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

Har ikke sett alle forslagene enda, så vet ikke om denne er postet før, men prøver meg med en av mine favoritter om dagen:

Breaking Benjamin - Follow Me (hør på sangen, ikke filmen)

http://www.youtube.com/watch?v=eoja_a_33T4

9314766[/snapback]

Ikke helt min greie. Men takk for forslaget. :cool:

Vet ikke om jeg har anbefalt noe liknende før, men:

Def Leppard - Rocket

Bra låt fra et band med mange utrolig bra låter, om du liker denne typen musikk.

9318756[/snapback]

iTunes har ikke rettighetene til Def Lep, ser det ut til.

Min anbefaling i dag:

David Lindley - Bye bye Love.

Behagelig musikk.

9323011[/snapback]

Morsom versjon, men det får bli med smakebiten. :cool:

Jump Into the Fire - Harry Nilsson. Kul låt.

9323689[/snapback]

Nilsson Schmilsson. :cool: Hadde plata en gang. Takk for påminnelsen. :cool:

The Kooks - Always Where I Need To Be (Kul avslappende indie pop rock)

Kings of Leon - Knocked Up  :love:

Ghostface Killa - Dogs of War (Feat Raekwon, Trife, Cappadonna & Sun God) Old school hiphop på sitt beste.

Oasis - Acquisce ( Herlig refreng, herlig sang, konge band)

9323817[/snapback]

Kun et forslag pr. post er dere snille. Kan du velge an av dem

Ah, gjenoppdaget favoritt:

Dave Matthews Band - Bartender (fra albumet Busted Stuff)

9324064[/snapback]

Har et litt ambivalent forhold til DMB. Hadde det vært et svakere band hadde jeg ikke falt for den. Men endte nå opp med å kjøpe den.. :thumbup:

Min anbefaling (bare klippelimer fra en annen tråd jeg skrev i):

Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt.

Litt godt med noe klangfylt pianomusikk i all metallen også.

9374258[/snapback]

Jeg er glad i Debussy, men fant ikke noen god versjon av den på iTunes.

Ten years After: låten; Goin home, fra platen; Recorded Live.

Den beste versjonen av klassikeren etter min mening.

:)

9374950[/snapback]

Alvin Lee, en av mine store helter den gangen da. Men liveversjonene er for lange til å kjøpes løst på iTunes.

Vet ikke om jeg har spurt om dette før, men.

Er du en filmmusikk mann?

I så fall vil jeg anbefale deg The Simpsons: The Movie OST.

Fantastisk musikk av ingen ringere enn Hans Zimmer.

9377298[/snapback]

Stor filmmusikk er stor musikk. Men den hadde de ikke på iTunes, og ikke har jeg sett filmen.

Hole - Violet er kul :wee:

9380511[/snapback]

Antar du snakker om Courtney Love. Men den fant jeg heller ikke på iTunes. Forøvrig en tøff låt, men adde sikkert likt den bedre for 25 år siden, i '95 var det liksom for sent... :cool:

Tar med en liten presentasjon av et sørgelig forbigått band som skapte et perlealbum.

Satchel's roots lay in the band Brad, which was originally put together as a one-shot side project for Pearl Jam guitarist Stone Gossard. It was essentially an excuse for a group of friends to unwind and make music for the sheer fun of it. After releasing the album Shame in 1992, Gossard returned to Pearl Jam, while drummer Regan Hagar and singer Smith decided to form a permanent band. After hooking up with guitarist John Hoag and bassist Cory Kane, the newly named Satchel (originally called Bliss) secured a record deal with Epic Records. Their debut, EDC, was released in 1994, and was an unfortunately overlooked masterpiece. The band toured relentlessly, and soon bassist Kane exited, with his replacement being Mike Berg. The album didn't sell in vast quantities as hoped, so the band regrouped and began writing their next one.

Så, Låten er: Sufferings (EDC).

:)

9404922[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

Katie Melua - Shy Boy (frå albumet Piece by piece (? - ikkje heilt 100 % sikker på den)). Herleg, melodiøs "poprock" (veit ikkje kva eg skal kalla det) frå ei dame som har så mykje soul og særpreg i røysta at folk ville drept for den.

9407396[/snapback]

Cool jazz on a rainy day. (Hvilket stort sett er alle dager på høsten her i Bergen.) Jeg kjøpte den jeg. :thumbup:

Camera Obscura - Let's get out of this country

Camera Obscura is an indie pop band from Glasgow, Scotland, formed in 1996

Så de på Roskilde i år. Søtt band med søte jenter og flinke menn. :)

9407529[/snapback]

Søt pop med Blondie-asossiasjoner. Kjøpte den. :thumbup:

Når Katie Melua nevnes, må jeg nevne sangen Belfast (Penguins & Cats). Utrolig fin sang med en fantastisk god tekst.

9407739[/snapback]

Joa, kjøpte den også jeg. :thumbup:

Du kjenner nok til Jeff Becks fantastiske debutalbum Truth, men kanskje du har gått glipp av denne perlen som ble utelatt fra den opprinnelige utgivelsen i 1968, men som senere ble utgitt på samleutgivelsen Beckology i 1991 og på The Best of Jeff Beck (gruppen) i 1999. Etter mitt syn en av de aller beste vokalprestasjonene i rockehistorien:

Jeff Beck - I've Been Drinking

Hør låten i sin helhet på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PUbOyE4fuus

9415476[/snapback]

Har det ennå vært et forslag fra deg jeg har sagt neitakk til (med mindre jeg hadde den fra før)? Hvis ikke har du fortsatt en ubrutt rekke. Den kjøpte jeg. Og ja, jeg hadde gått glipp av den. :thumbup:

Siouxsie & the Banshees: Kiss Them for Me, fra platen; Superstition.

Elegant og catchy. :)

Edit: Byttet låt

9459894[/snapback]

Siouxsie nådde ikke helt opp denne gngen desverre. Men en elegant låt er det absolutt. :cool:

Ser andre anbefaler Katie Melua, og min favoritt fra Piece by Piece albumet er Spider's Web. Nydelig låt.

9461290[/snapback]

Takk for forslaget, men det får holde med to smakebiter. Ellers kan jeg like godt kjøpe hele plata. :cool:

Band: Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band

Plate: This Is Our Punk-Rock, Thee Rusted Satellites Gather + Sing

Sang: Babylon Was Built on Fire/Starsnostars

Sang: American Motor Over Smoldered Field

Skal ikke være lett ^"R"5

9473225[/snapback]

Det hørtes ikke helt ut som noe jeg vilel finne på iTunes, og det gjorde jeg da heller ikke...

Vil anbefale en udødelig klassiker:

Nick Kershaw - The Riddle

Litt "merkelig" tekst, men en utrolig genial sang.

9499850[/snapback]

Catchy hit fra den gang da, men tror den skal få lov å være et radiominne. :cool:

Canned Heat- Going up the Country

Den er bra :p

9499856[/snapback]

Ja, den er bra. Men klassikerne har jeg stort sett kontrollen på. (Skjønt jeg hadde altså oversett "I've Been Drinking".) Takk for forslaget. :cool:

Som alltid, takk alle sammen. Jeg tar gjerne imot flere. Selv om jeg egentlig sparer til en iMac til studioet mitt og til en ny og en gammel gitar... :cool:

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å bomme på den femte(?), så vil jeg anbefale et lite stykke fin sigøynerpønk fra New York til Russland via Etiopia, Israel og Ukraina. Bandet er Gogol Bordello og låta er Harem in Tuscany (taranta). Finfin pønk med elementer fra romanifolkets folkemusikk. Eller var det omvendt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dead Moon - Strange Pray Tell

Rocky Erickson - The evil One

David Bowie - Hunky Dory

Tom Waits - Blood Money

Frank Zappa - Overnightsensation

Dette er svært sannsynelig DU liker.

9528490[/snapback]

I og med at trådstarter sikkert har en passelig full avtalebok, og derfor ikke kan sitte å overvåke denne tråden kontinuerlig bør vi andre forenkle revideringene litt. Det spørres bare etter din ene favorittlåt. Ikke en liste over alle du har sansen for. Forstod ikke verdien med en gang selv, men etter hvert har det gått seg til da.

Mitt forslag i dag er: The Cars. med låten Candy-O, fra platen med samme navn. Hvis jeg kan være litt frekk så anbefaler jeg at den låten kompletteres med sporet som ligger i forkant av den: Shoo Bee Do.

Sammen gir de et variert i nærheten av et Bowiesk uttrykk som likevel er noe helt for seg selv, eller tidlig The Cars-kvalitet.

Lenke til kommentar
Dead Moon - Strange Pray Tell

Rocky Erickson - The evil One

David Bowie - Hunky Dory

Tom Waits - Blood Money

Frank Zappa - Overnightsensation

Dette er svært sannsynelig DU liker.

9528490[/snapback]

I og med at trådstarter sikkert har en passelig full avtalebok, og derfor ikke kan sitte å overvåke denne tråden kontinuerlig bør vi andre forenkle revideringene litt. Det spørres bare etter din ene favorittlåt. Ikke en liste over alle du har sansen for. Forstod ikke verdien med en gang selv, men etter hvert har det gått seg til da.

9529861[/snapback]

PencilCase har rett. Spesielt siden denne tråden ble en mye større suksess enn jeg drømte om i starten. Og det tar rett og slett mye tid å lete etter og lytte til alle forslagene som kommer, sjekke dem ut på YouTube hvis jeg er i tvil osv. Det kan gå dager mellom hver gang jeg har anledning til å sette meg ned og gjøre det. Ikke deres feil, skyld på mitt valg av yrke, men slik er det nå.

Det er en scene i Love Actually hvor statsministeren får inn en bunke med julehilsener. På bunken står det en lapp med "Dette er et tilfeldig utvalg". Heldigvis ligger den viktige julehilsenen blant dem og så går det som det må gå.

Det blir litt det samme her. Kommer det for mange forslag så er det ikke sikkert jeg rekker over alle. Og det vill være synd om jeg gikk glipp av en brukers førstevalg fordi en annen dumpet hele playlisten sin her og sa "alt er bra". (Ja, det er en overdrivelse.)

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å velge, skulle jeg postet i denne tråden kunne jeg sikkert postet 100 låter som alle kvalifiserer som favoritter, Men når man bare får poste en blir man nødt til å tenke nøye over valget, og begrunne det for seg selv. Og jeg setter pris om man så poster den begrunnelsen sammen med forslaget, slik PencilCase er så flink til.

Så er det ikke noe i veien for at man poster en annen favoritt en annen dag. Og det er jo faktisk slik at favorittene forandrer seg med humør og dagsform. Idag hører jeg Bob Marley. For et par dager siden gikk det i klassisk Neil Young (blant annet fra det fantastiske samlealbumet "Decade".)

Og som tidligere nevnt så har jeg rimelig kontroll på klassikerne. Bowie og Zappa kan dere regne med at jeg vet om fra før.

Det er spesielt hyggelig å se at andre mennesker liker Tom Waits godt nok til å kalle hans låter favoriitter, men jeg har dem alle sammen.

Takk alle sammen. Skal høre på de nye forslagene etterhvert, men får nok ikek tid før til helgen.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Mayhem - The Freezing Moon fra Tribute To The Black Emperors bootleggen.

Imo den "definitive" black metal sangen, og sangen jeg liker best blant de 15000 sangene i samlingen min. Får den nok ikke på iTunes, men den skal ikke være vanskelig å få tak i, og siden den aldri ble utgitt offisielt kan du laste den ned med god samvittighet. Om det ikke er et alternativ finner du nok sangen fra De Mysteriis Dom Sathanas (samme sang med bedre produksjon, men annen vokalist).

Lenke til kommentar

Må få anbefale noe fra den nyeste plata til Mark Knopfler (som forøvrig er en meget god plate som definitivt er verdt pengene).

Let It All Go

Nydelig låt. Som resten av albumet, litt folk-inspirert. Knopfler har en fin stemme (ja, tenk) som er veldig avslappende. Dette er kanskje ikke gitarlåten til Mark på denne CD-en, men likevel en av mine favoritter på plata.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Kor i all verden er Led Zeppelin?

Mulig du har det der, men eg fant det ialleall ikkje!

Anbefaler Led Zeppelin-Immigrant Song

Led Zeppelin-Black Dog

To fantastiske låter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til dere som våger dere ut i å anbefale såpass mainstreame låter fra klassikere, vil jeg anbefale dere å huske trådstarters gjentatte "påstander" om at han har full kontroll med slike. men hvis han mot formodning ikke har det så ville jeg valgt litt mere obskure perler fra de mere "forbigåtte" albumer. Da ville i hvert fall jeg forsøkt meg med en steinbra låt fra albumet: Houses Of The Holy ... :cool:

Her er dagens forslag:

Despite the critical backlash and the poor sales, some of the songs on the album have become concert staples and favourites of Thompson’s fans. In particular "Beeswing" – a tale about a travelling girl and the prices that she and the young man who falls in love with her pay for the choices they make – has come to be regarded as one of Thompson’s very best compositions. Songs such as "Mingus Eyes", "Easy There, Steady Now" and "I Ride In Your Slipstream" have a jazzy feel and impressionistic lyrics, showing that whatever else he was doing Thompson was continuing to extend his artistic range.

Derfor anbefaler jeg en prøvelytt av Richard Thompson's låt; Beeswing.

Jeg vet ikke helt, men jeg har en hang til å være uenig med kritikere som slakter artister som endrer seg ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...