Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS
Vet ikke om jeg har anbefalt noe liknende før, men:

Def Leppard - Rocket

Bra låt fra et band med mange utrolig bra låter, om du liker denne typen musikk.

9318756[/snapback]

Og hvilken type er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, gjenoppdaget favoritt:

Dave Matthews Band - Bartender (fra albumet Busted Stuff)

(Og når det gjaldt låter fra Proclaimers' Sunshine on Leith kan jo forsåvidt hele albumet anbefales, siden My Old Friend The Blues ikke var å få som enkeltlåt. Det er et knakende godt album med flere perler. Dette satt i parentes siden du kun vil ha en og en låt anbefalt, men allikevel ba om alternativer)

Lenke til kommentar

Min anbefaling (bare klippelimer fra en annen tråd jeg skrev i):

Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt.

Litt godt med noe klangfylt pianomusikk i all metallen også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tar med en liten presentasjon av et sørgelig forbigått band som skapte et perlealbum.

Satchel's roots lay in the band Brad, which was originally put together as a one-shot side project for Pearl Jam guitarist Stone Gossard. It was essentially an excuse for a group of friends to unwind and make music for the sheer fun of it. After releasing the album Shame in 1992, Gossard returned to Pearl Jam, while drummer Regan Hagar and singer Smith decided to form a permanent band. After hooking up with guitarist John Hoag and bassist Cory Kane, the newly named Satchel (originally called Bliss) secured a record deal with Epic Records. Their debut, EDC, was released in 1994, and was an unfortunately overlooked masterpiece. The band toured relentlessly, and soon bassist Kane exited, with his replacement being Mike Berg. The album didn't sell in vast quantities as hoped, so the band regrouped and began writing their next one.

Så, Låten er: Sufferings (EDC).

:)

Lenke til kommentar

Sidan du kjenner til klassisk rock, som er stort sett berre det eg høyrer på, vil eg tilråde:

Katie Melua - Shy Boy (frå albumet Piece by piece (? - ikkje heilt 100 % sikker på den)). Herleg, melodiøs "poprock" (veit ikkje kva eg skal kalla det) frå ei dame som har så mykje soul og særpreg i røysta at folk ville drept for den.

Dersom det ikkje er di greie vil eg også tilråda Fleetwood Mac - No question asked, sjølv om det ikkje er lov med meir enn ein per post ifølgje reglane dine :p

Lukke til.

Endret av Xyril
Lenke til kommentar

Du kjenner nok til Jeff Becks fantastiske debutalbum Truth, men kanskje du har gått glipp av denne perlen som ble utelatt fra den opprinnelige utgivelsen i 1968, men som senere ble utgitt på samleutgivelsen Beckology i 1991 og på The Best of Jeff Beck (gruppen) i 1999. Etter mitt syn en av de aller beste vokalprestasjonene i rockehistorien:

Jeff Beck - I've Been Drinking

Hør låten i sin helhet på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PUbOyE4fuus

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Siouxsie & the Banshees: Kiss Them for Me, fra platen; Superstition.

Elegant og catchy. :)

Edit: Byttet låt

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Band: Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band

Plate: This Is Our Punk-Rock, Thee Rusted Satellites Gather + Sing

Sang: Babylon Was Built on Fire/Starsnostars

Sang: American Motor Over Smoldered Field

Skal ikke være lett ^"R"5

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...