Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har slengt meg med her nå, på tide å grave fram en anbefaling, særlig siden jeg akkurat kom på en gammel nittitallsklassiker som jeg begynte å nynne på:

Tricky - Ponderosa.

En flott og skakk liten popperle fra trip-hopens uglesette ypperstesjaman, med vidunderlige Martina Topley-Bird på hovedvokal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tinariwen - Cler achel

Knall bluesrock med afrikanske røtter, eller som bandet selv sier, ørkenblues. Tinariwen kommer fra mali og er fra et nomadefolk, musikken deres handler om lengsel etter frihet og vann. Har stort sett fått finfine anmeldelser.

Water is life!

Welcome to the desert!

Lenke til kommentar
Siden du er Tom Waits-fan (åpenbart) anbefaler jeg denne. Cover av Green Grass, og når nesten opp til originalen. Vet ikke om du finner den på iTunes, men her er den uansett:

9286355[/snapback]

Vakkert! Den kjøpte jeg. :thumbup:

Må anbefale Lenny Kravitz - Always on the run hvor blant annet Slash er med og spiller. Herlig sang med funky riff ;)

9286604[/snapback]

Den kjøpte jeg også. :thumbup:

Sugarcult - Memory Punk/rock med litt fart i, liker denne sangen veldig godt selv. :)

9286968[/snapback]

Knall! Kjøpte den også. :thumbup:

Må få anbefale Stand by Love med Simple Minds.

Knallåt!

9287068[/snapback]

Hadde absolutt sansen for Simple Minds den gangen da. Men synes kanskje at det låter litt utdatert idag. Men takk for forslaget. :cool:

I dag forsøker jeg meg på å anbefale deg en litt låt av et annet kaliber en de forrige jeg har anbefalt. My Dying Bride - The Cry of Mankind. Dog vet jeg ikke 100% hvor grensa på vokal er, men jeg tror denne kan gå gjennom.  :cool:

9288047[/snapback]

Beklager, men det blir for teatralsk for meg. jeg er på jakt etter den perfekte poplåt, vil jeg ha drama kjøper jeg Verdi eller Wagner... :cool:

Julian Cope, Double vegetation fra platen: Peggy Suicide.

Erkebritisk weird arroganse, og det funker på alle måter.

9289220[/snapback]

Snacks. Den kjøpte jeg. :thumbup:

Vet ikke om den er foreslått før, men:

Red Hot Chili Peppers - Quixoticelixer

9291895[/snapback]

Den selges ikke løst på iTunes fordi den er et bonussport til de som kjøper hele albumet. Men takk for forslaget. :cool:

Timbuktu - Stirra Ner

Timbuktu har en utrolig evne til å få meg til å hoppe i stolen og danse med!  :yes:

9293328[/snapback]

Beklager, catchy saker men nådde ikke helt opp. :cool:

Når vi er inne på hiphop, vil jeg anbefale Common - The Game, kanskje årets kuleste singel.

9293884[/snapback]

På tidlig 80-tall, når muskken nådde Norge, hørt jeg en del på det. Artister som Afrika Bambaataa og musikere som Bill Laswell surret på platespilleren. Har kanskje noen av skivene ennå. Men idag er det ikke min greie. For formelpreget og gjennomkommersialisert. Beklager. Sikkert en bra singel, men det gir meg ingenting lenger. Men takk for forslaget :cool:

Lenge siden jeg har slengt meg med her nå, på tide å grave fram en anbefaling, særlig siden jeg akkurat kom på en gammel nittitallsklassiker som jeg begynte å nynne på:

Tricky - Ponderosa.

En flott og skakk liten popperle fra trip-hopens uglesette ypperstesjaman, med vidunderlige Martina Topley-Bird på hovedvokal.

9294532[/snapback]

Den nådde ikke helt opp desverre. :cool:

Er en jeg liker kjempegodt: Shinedown med Trade yourself in  :thumbup:

Klarer ikke å stoppe å synge på den.  I klippet på iTunes music store hører du refrenget ;)

9294587[/snapback]

Ikke innertier den heller desverre. Minnet veldig om noe annet jeg har kjøpt tidligere etter anbefaling her, uten at jeg kommer på hva. :cool:

Velvet Revolver - Loving the Alien.. Nydelig sang :)

9295821[/snapback]

Velvet Revolver pleier ikke treffe meg hjemme, men jeg skal gi denne låta en sjanse, så får vi se. Kjøpte den. :thumbup:

Carpenters -(I'm On) Top Of The World.

Nydelig sang, men likte versene bedre enn refrenget

9296023[/snapback]

Ah, Carpenters. Når jeg var ung var det bare marginalt mindre flaut å bli tatt på fersken med i platebutikken enn Britney Spears idag. ;)

Men nå er jeg ikke ung lenger. Husker godt låta, så godt at jeg ikke trenger å kjøpe den... :cool:

Prøver meg med et relativt ukjent norsk band.

Tuna Laguna - My Lunar Boots

9296496[/snapback]

Hmmm. Fikk ikke så mye inntrykk av den smakebiten på iTunes desverre. bare litt instrumentalt plink plonk. Finnes det noe sted man kan høre mer av den? (Gitt at den ikke er sånn hele veien.)

Extreme: Waiting for The Punchline. Låten: Tell me Something I Dont know.

:)

9296551[/snapback]

Den fikk jeg heller ikke så mye inntrykk av desverre.

En sang som jeg hører mye på fortiden er Timberland med The way i are.

Veldig fengende sang med kul beat :)

9300198[/snapback]

Ikke min greie er jeg redd for. Takk for forslaget. :cool:

Tinariwen - Cler achel

Knall bluesrock med afrikanske røtter, eller som bandet selv sier, ørkenblues. Tinariwen kommer fra mali og er fra et nomadefolk, musikken deres handler om lengsel etter frihet og vann. Har stort sett fått finfine anmeldelser.

Water is life!

Welcome to the desert!

9304457[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

Takk for alle forslag!

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Prøver meg med et relativt ukjent norsk band.

Tuna Laguna - My Lunar Boots

9296496[/snapback]

Hmmm. Fikk ikke så mye inntrykk av den smakebiten på iTunes desverre. bare litt instrumentalt plink plonk. Finnes det noe sted man kan høre mer av den? (Gitt at den ikke er sånn hele veien.)

9305412[/snapback]

Hehe, er vel egentlig et ganske plink-plonkete band. Men fant hele sangen på bandets hjemmeside.

Lenke til kommentar

Da blir det et forslag til før jeg legger meg. Bandet er fra nyere tid, for å være nøyaktig 2002. :) De spiller for det meste i rock sjangeren, og kan anbefale følgende:

The Killers - Read My Mind

Starten på sangen er litt treg, men da sangen runder minuttet så tar det seg opp og får en fin flyt videre.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...