Bone Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vil anbefale en som jeg virkelig, virkelig liker.. Alanis Morissette - Joining You (Unplugged). Altså, det finnes 2 versjoner. En studio-versjon, og en akustisk versjon som hun gjør på unplugged -skiva; det er DEN du må få tak i! Vet ikke hva slags erfaringer du har med Alanis Morissette fra før av, men unplugged -skiva er en god del forskjellig fra studioalbumene. Do yourself a favour, and give it a try! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Pearl Jam med Indifference http://youtube.com/watch?v=ZUQHQMRYvAo Endret 14. august 2007 av Gaston Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 En morsom låt med et killerriff, og snodige typer som spiller. Likevel kan jeg ikke annet enn bare like opplegget. Ram Jam, med låten: Black Betty. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Vil anbefale deg Tom Petty med Free Fallin'. Synes det er en veldig god og fengende låt. Om det er av interesse, fant jeg nettopp ut at den er nr 177 (?) på Rolling Stone Magazines liste over verdens 500 beste sanger . Endret 14. august 2007 av Ladern Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 En morsom låt med et killerriff, og snodige typer som spiller. Likevel kan jeg ikke annet enn bare like opplegget. Ram Jam, med låten: Black Betty. 9278440[/snapback] Finnes også mange gode covere av denne låta Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Vil anbefale deg Velvet Revolver - Loving the Alien.. Slenger også inn sangen "Gravedancer" av samme band Strålende sanger begge to Endret 15. august 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
pi. Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nå begynner det å bli lenge siden jeg foreslo noe, så her kommer det: Tupac (2Pac) med låta Changes Dette er en låt med drøssevis av black power, hvis dere skjønner. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Spoken - Seasons ChangeThe Higher - Insurance & en som du garantert har fått foreslått før men hvis ikke; Brad Paisley feat Alison Kreuss - Whiskey Lullaby! Nyyydelig sang! 9275111[/snapback] Prøv å begrense dere til ett forslag pr. post, eller strekker hverken tiden eller økonomien til for meg. Whiskey Lullaby har jeg. De to andre nådde desverre ikke helt opp. Vil anbefale en som jeg virkelig, virkelig liker.. Alanis Morissette - Joining You (Unplugged). 9275279[/snapback] Den kjøpte jeg. Pearl Jam med Indifferencehttp://youtube.com/watch?v=ZUQHQMRYvAo 9278348[/snapback] Den kjøpte jeg også. En morsom låt med et killerriff, og snodige typer som spiller. Likevel kan jeg ikke annet enn bare like opplegget. Ram Jam, med låten: Black Betty. 9278440[/snapback] Morsom låt, hørt den før noen ganger. Bra riff ja. Men jeg kjøpte den ikke, til det var den ikke spesiell nok. Men takk for forslaget. Vil anbefale deg Tom Petty med Free Fallin'.Synes det er en veldig god og fengende låt. Om det er av interesse, fant jeg nettopp ut at den er nr 177 (?) på Rolling Stone Magazines liste over verdens 500 beste sanger . 9278456[/snapback] Den har jeg alt. Vil anbefale deg Velvet Revolver - Loving the Alien.. Slenger også inn sangen "Gravedancer" av samme band Strålende sanger begge to 9283668[/snapback] Fine låter, men nådde ikke helt opp. Nå begynner det å bli lenge siden jeg foreslo noe, så her kommer det:Tupac (2Pac) med låta Changes Dette er en låt med drøssevis av black power, hvis dere skjønner. 9285744[/snapback] Versjonen på iTunes kom fra et album som het "Hip Hop Vol 6. (karaoke)" så jeg regner med at det ikke var helt den rette versjonen å kjøpe... Geir Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Siden du er Tom Waits-fan (åpenbart) anbefaler jeg denne. Cover av Green Grass, og når nesten opp til originalen. Vet ikke om du finner den på iTunes, men her er den uansett: Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Må anbefale Lenny Kravitz - Always on the run hvor blant annet Slash er med og spiller. Herlig sang med funky riff Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Sugarcult - Memory Punk/rock med litt fart i, liker denne sangen veldig godt selv. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Må få anbefale Stand by Love med Simple Minds. Knallåt! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Naglfar- Unleash Hell Illnath- Angelic Voices Anaal Nathrak- Between Shit and Piss we are Born Dissection- Black Dragon Klarer ikke og bestemme meg Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Vel, hadde du lest førsteposten hadde du sett at "halspastill-regelen" gjelder, med mindre det er snakk om Tom Waits. I dag forsøker jeg meg på å anbefale deg en litt låt av et annet kaliber en de forrige jeg har anbefalt. My Dying Bride - The Cry of Mankind. Dog vet jeg ikke 100% hvor grensa på vokal er, men jeg tror denne kan gå gjennom. Endret 15. august 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Julian Cope, Double vegetation fra platen: Peggy Suicide. Erkebritisk weird arroganse, og det funker på alle måter. Jeg tillater meg å poste denne anmeldelsen, fordi den passer godt med eget inntrykk. Saint Julian had re-established Cope as a solo star and provided him with his first commercial success since The Teardrop Explodes had imploded. Sadly the follow up album was a disaster, so Cope went back to lick his wounds and formulate his master plan to re-re-establish himself. How he came to the conclusion that a safe-sex eco-conscious concept double album was what the world needed in the early 90s is something that Cope may take to his grave, but you had to admire his ambition and gall if nothing else. Peggy Suicide walks that fine line between commercial rock and kraut-rock indebted weirdness. It's fair to say that not all the songs work that well, but there are moments of unadulterated genius such as "Pristeen", "Double Vegetation" and "Drive, She Said", among the greatest songs Cope has ever written. Best of all though was "Safesurfer", a guitartastic safe-sex anthem and one of the most criminally underrated slabs of prog rock of the last two decades. It may very well be Julian Cope's finest moment. Of course, this being a double album, there are a number of tracks that would have benefited from a good trim and the album as a whole does drag in the last twenty minutes or so. Edit: Siteringsrot. Endret 15. august 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vel, hadde du lest førsteposten hadde du sett at "halspastill-regelen" gjelder, med mindre det er snakk om Tom Waits. Halspastill-regelen? Kanskje jeg bare er n00b, men jeg fant ingenting om dette i førsteposten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 For ordens skyld: Det står ingenting om halspastiller i førsteposten. Tvert om var jeg nøye på å understreke at alle forslag var velkomne: Alt er tillatt, fra Mozart til Meshuggah, Monk til Madonna. Det finnes musikk jeg vet jeg ikke kommer til å bry meg om, men det kan dere jo finne ut etterhvert. Vitsen med tråden var jo å introdusere meg for nye artister, og da var det dumt om jeg utelukket noen sjangere i utgangspunktet. Jeg regnet med at folk etterhvert ville oppfatte hva slags musikk jeg takket ja og nei til, og at forslagsstillerne ville ha det i mente etterhvert. (Og så regnet jeg ikke med at tråden skulle vare i 16 måneder og 1300 poster og ennå ikke vise trøtthetstegn. ) Men etterhvert følte jeg at det var på plass med et hint om en viss type musikk, slik at jeg ikke kastet bort tiden til andre brukere som foreslo musikk jeg visste på forhånd at jeg kom til å si "Takk, men nei takk" til. Så "halspastillregelen" ble nevnt første gang på side 7 i tråden: Beklager, men jeg tror jeg kan fastslå en ting etterhvert: Jeg hare ikke sansen for band hvor vokalisten kunne gjort gode penger på å være "før"-stemmen i reklamer for halstabletter... Så sånn er det. Regelen må ikke oppfattes bokstavlig, jeg er som mange vet ihuga fan av Tom Waits (derav brukernavnet), og sier mer enn gjerne ja takk til Janis Joplin og Dr. John og en rekke andre potensielle halspastillbrukere. Det var snarere et forsøk på en catchy beskrivelse av visse typer metallmusikk, enten det nå heter death-, black- eller annet til fornavn, hvor "vokalistens" rolle er å være lydillustrasjon på helvetesmarsjen. Kanskje burde jeg heller brukt faguttrykkey "Cookie Monster Vocals": Used to describe the style of vocals used in death metal music, which is unintelligible yelling. The name is taken from the Muppet, because someone thought his voice and death metal vocals sounded similar. Jeg skal ikke gjøre denne tråden til et musikkpolitisk manifest, derfor håper jeg alle oppfatter dette i den ånd det er ment. I trådens løp har folk spurt om ikke reglene mine er diktatoriske. Svaret er at jo, det er de selvsagt. Men det er er mine penger som skal betale for moroa, og mine ører som skal tåle dette, og strengt tatt helt frivillig å komme med forslag. Jeg takker fortsatt for alle forslag, også de som ikke faller i smak. Geir Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vet ikke om den er foreslått før, men: Red Hot Chili Peppers - Quixoticelixer Lenke til kommentar
pi. Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nå begynner det å bli lenge siden jeg foreslo noe, så her kommer det:Tupac (2Pac) med låta Changes Dette er en låt med drøssevis av black power, hvis dere skjønner. 9285744[/snapback] Versjonen på iTunes kom fra et album som het "Hip Hop Vol 6. (karaoke)" så jeg regner med at det ikke var helt den rette versjonen å kjøpe... Geir 9286059[/snapback] Å huffda! Jaja, nytt forslag: Timbuktu - Stirra Ner Timbuktu har en utrolig evne til å få meg til å hoppe i stolen og danse med! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Når vi er inne på hiphop, vil jeg anbefale Common - The Game, kanskje årets kuleste singel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå