Vannfrisk Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil anbefale Shinedown - simple man. Nydelig sang. Hvis du liker den er også 45 og Burning Bright bra sanger. Sangen ligger vel innenfor rock. Håper det er noe for deg, for den er bare fantastisk i mine øyne OneRepublic - Stop and Stare vil jeg også anbefale, men jeg fant den ikke på iTunes. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Grant Lee Buffalo: Låten er Mockingbird, fra platen: Mighty Joe Moon. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Deacon Blue: låten Fergus Sings The Blues, fra albumet When The World Knows Your Name 80/90-talls skotter med utrolig popsans. (dessuten hentet de navnet fra Steely Dan's Deacon Blues fra det eksepsjonelt elegante albumet Aja, noe som bidrar til kred i seg selv) Denne låta og hele albumet har vært soundtracket til flytteprosessen min de siste ukene. Endret 10. juli 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Summoning - Land of the dead Rolig og kjempefin sang : ) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor txjqkUiA4Iw Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Har du noe av Sufjan Stevens? Hvis ikke ville jeg ha sjekket ut "Illinois"-albumet. Spesielt sangen som heter 'Chicago'. 8990404[/snapback] Den kjøpte jeg. Vet ikke om du har kjøpt noe mer av Toto eller om du har kjøpt CD av dem, men jeg må i alle fall anbefale deg mer Toto:Home of the Brave fra jubileumsalbumet deres 25th Anniversary: Live in Amsterdam 8993375[/snapback] Det albumet hadde de ikke på iTunes ennå. Takk for forslaget. vil anbefale å sjekke ut liquid tension experiment - biaxident. veldig original låt med clean og overdrive gitar og en god del piano, men det er ikke tunge power chords som er cluet her alt i alt mixet til en meget god instrumental som varer i drøyt 7 og et halvt minutt. 9003710[/snapback] Den nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget. Pantera - Cowboys From Hell, en av mine all time favoritterTrash/heavy metal med skikkelig tøffe riff! 9008472[/snapback] Nope - halspastillregelen gjelder fremdeles. Stonegard - MorpheonHard og deilig metal! Anbefaler på det varmeste Edit: Anbefaler heller Crooked Feathers av Stonegard. Litt "mildere", og jeg tror du vil like den bedre enn Morpheon. 9011353[/snapback] Beklager, det er nok ikke min greie det der. Bell X1 - Eve, The Apple of My Eye. Den finnes i to versjoner, uten at jeg vet hvordan man kan skille dem fra hverandre via navnet. Den jeg snakker om har i hvertfall piano og et annet instrument jeg ikke helt klarer å finne ut hva er som dominerende instrumenter over gitar. Det er også xylofon med i denne versjonen, i motsetning til den andre. 9012837[/snapback] Den kjøpte jeg. Jeg har fått noe "ny" musikk i det siste, og la akkurat merke til at Kent har mye bra.400 Slag er låta jeg vil anbefale i dag. Den er veldig fin.synes jeg, da. Er den instrumental? Høres slik ut på klippet, men kanskje det bare er introen...?Geir 8989840[/snapback] Det er nok bare introen. Da skal jeg gi den en sjanse. Hva har du av Supertramp? Jeg vil anbefale Breakfast in America (Take a Look at my Girlfriend). Den er sånn "passe" kjent , så du har nok sikkert hørt den før. 9021737[/snapback] Delte rom i militæret med en Supertramp-fan og fikk nok for resten av livet. Enda det er 30 år siden... Men joda, det er bra pop. Oasis er også noen som tiltaler meg om dagen.Vil anbefale låta The Masterplan. 9028284[/snapback] Jupp, en meget smakfull Oasis-låt, som jeg ikke hadde. Kjøpte den. Yellowcard - Ocean AvenueDette er vel en rock, punk gruppe tror jeg. De har mange gode sanger, og denne er bra synes jeg iallefall. Fin fart og bra melodi. 9033866[/snapback] Slett ikke ille, men nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. Jeg vil anbefale Shinedown - simple man. Nydelig sang. Hvis du liker den er også 45 og Burning Bright bra sanger. Sangen ligger vel innenfor rock. Håper det er noe for deg, for den er bare fantastisk i mine øyne OneRepublic - Stop and Stare vil jeg også anbefale, men jeg fant den ikke på iTunes. 9037168[/snapback] 45 har jeg alt, det får holde som smaksprøve av det bandet tror jeg. Stop and Stare hørtes ut som noe jeg kunne kjøpt. Prøv å holde dere til ett forslag pr. post, jeg har knapt tid til å høre på alt dere foreslår, og vil gjerne ha det aller beste dere har på lager. Grant Lee Buffalo: Låten er Mockingbird, fra platen: Mighty Joe Moon. 9037863[/snapback] Den kjøpte jeg. Mistenker du har foreslått fyren før? Hadde Fuzzy fra før av... Deacon Blue: låten Fergus Sings The Blues, fra albumet When The World Knows Your Name 9046732[/snapback] Hmmm. De hadde to av den på iTunes, fra to ulike samlealbum. Hørtes veldig forskjellige ut, ble i tvil om det var samme låten. Det var det faktisk ikke, så jeg tok sjansen på at det var den med blåserriffet du mente og kjøpte den. Den andre hørtes bra ut den også... Summoning - Land of the deadRolig og kjempefin sang : ) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor txjqkUiA4Iw 9047123[/snapback] Ikke helt min greie, og uansett for lang til at iTunes selger den løst. Men takk for forslaget. Og det var alt for denne gang. En pen liten fangst som jeg skal høre på de neste dagene. Takk for alle forslagene! Endret 10. juli 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hah, trodde du var ferdig du. Neida. Sjekk ut Tokyo Ska Paradise - Love theme from the godfather. Ble lagt ut link til den på youtube i ska-tråden. tror kanskje ikke du finner den på iTunes, men den var så fantastisk bra at du må høre anyway. Endret 10. juli 2007 av Ministry Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 En uke siden oppdatering her gitt, får friske opp litt igjen jeg da. George Thorogood - I Really Like Girls Kongebra blues-rock. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Noen gode plater: Brad Paisley - The World Alison Krauss & The Union Station - Lonely Runs Both Ways James Tylor - Live Fleetwood Mac - Rumours The Grateful Dead - American Beauty The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters The Band - The Last Waltz Endret 17. juli 2007 av HenHau Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Noen gode plater: Brad Paisley - The World Alison Krauss & The Union Station - Lonely Runs Both Ways James Tylor - Live Fleetwood Mac - Rumours The Grateful Dead - American Beauty The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters The Band - The Last Waltz 9088372[/snapback] Hip-hip-hurra for å ikke lese reglene! Prøver meg med enda en Green Carnation låt i dag, heldigvis ikke så lang som den første. Green Carnation - Sweet Leaf forholdsvis rolig, akustisk låt fra de norske karene i GC. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Traveling Wilburys er jo i skuddet for tiden, så jeg benytter anledningen til å anbefale en låt av disse fantastiske musikerne: Handle Me With Care Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå tviler jeg sterkt på at Star Wars-soundtrackene er lagt ut på iTunes, men anbefaler alikevell John Williams - Love Theme from Attack of the Clones.. Fantastisk melodi og arrangement av den geniale John Williams Vet det bare er en sang per post, men anbefaler også "Yoda's Theme" også av John Williams Lenke til kommentar
Luli Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Guillemots - Made-up lovesong #43 . Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Traveling Wilburys er jo i skuddet for tiden, så jeg benytter anledningen til å anbefale en låt av disse fantastiske musikerne:Handle Me With Care 9093533[/snapback] Der kom jeg jammen på salige Roy Orbison - Only In Dreams. Det må da være en fin sang å ha på iPoden sin? Får fortsatt frysninger av minnet om bruken av den sangen i Blue Velvet, og den filmen har jeg jammen meg ikke sett på ti-femten år Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Clannad - Coinleach Ghlas An Fhómhair er en vakker sang. Den kan høres her, men jeg mener det er en litt annen (og bedre) versjon på albumet "A magical Gathering". Endret 19. juli 2007 av NgZ Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Får anbefale noe helt utenom det vanlige denne gangen da . Hermes House Band - Rama Lama Ding Dong En skikkelig glad-låt . Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Må nesten fortelle om skatten jeg fant for noen dager siden. Jeg var i Smögen på Sveriges vestkyst, og tennishallen var utlånt til noen som hadde et Nille-lignende konsept. Mye søppel til billige priser. En del interessante greier, men ikke mye. Uansett. De hadde også en liten avdeling med musikk og film. Jeg fant en CD med 20 av de mest populære balladene på panfløyte. Utrolig hva man kan få til 39,90 svenske kronor. Vel, de hadde også en haug med plater til en tier. Og det var der, mellom mexikansk dænsebænd og equadorisk boyband at jeg fant den. Gene Loves Jezebels syvende CD med den fengende tittelen "VII". Et slikt tilbud kan man jo ikke si nei til, og den ble med hjem. Og for å være en CD til ti kronor kan man si at jeg ble overrasket. Feriens hittil best investerte mynt! Ja, og meninga med den historien er dette. Jeg kan anbefale denne låta i dag: Gene Loves Jezebel - Love Keeps Dragging Me Down Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Ah, en glemt klassiker dukket opp: The Proclaimers - My Old Friend The Blues (Steve Earle-låt med skotsk aksent!) Strålende versjon fra et ellers strålende og klassisk album: Sunshine On Leith. Endret 2. august 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Grant Lee Buffalo: Låten er Mockingbird, fra platen: Mighty Joe Moon. 9037863[/snapback] Den kjøpte jeg. Mistenker du har foreslått fyren før? Hadde Fuzzy fra før av... 9047356[/snapback] Jada, jeg har faktisk "lurt" på deg ikke mindre enn fem låter av samme artist ... Var forøvrig på en eminent konsert med GLP på downonthefarm for et par uker siden. Nå vil jeg heller forsøke å dra deg til den nærmeste kjærka ...!? Låten er: Du og Eg, av Bjørn Eidsvaag. Denne versjonen jeg nesten river meg selv i fillebiter av, er en live-versjon som er en duett mellom "bamsefar", og en for meg overjordisk kvinnelig vokal, som til overmål er av Islandsk opprinnelse. Jøss, den stemmen den damen besitter, kunne jeg kanskje myrdet for, ja hvis ofrene var pene og pyntelige umælende mus som ikke gav for meget mental/åndelig motstand, så kunne jeg faktisk inngått en slags pakt i tillegg. Neida, hun har en "stemme" som for meg er overtydelig "Nordisk", vet ikke hvordan jeg skal forklare hva jeg mener (nå ville selvfølgelig en del brukere spytte ut: Det har dusten vel aldri i fullt monn forsøkt ...?) Til dere andre! Hva er det med stemmen til denne damen som får meg til å ønske meg til et rimelig ugjestmildt isflak, og likevel flire som et kløyvd hestehode? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hah, trodde du var ferdig du. Neida. Ikke ferdig, men på ferie (en hel uke i år) og opptatt med andre ting etterpå. Men nå er vi igang igjen. Sjekk ut Tokyo Ska Paradise - Love theme from the godfather. Ble lagt ut link til den på youtube i ska-tråden. 9047617[/snapback] Morsomt. Det de hadde av dem på iTunes var mer polerte studioinnspillinger. En uke siden oppdatering her gitt, får friske opp litt igjen jeg da. George Thorogood - I Really Like Girls Kongebra blues-rock. 9086652[/snapback] Ah. En gammel favoritt dette. Takk for påminnelsen. Skulle kanskje investert i en CD. Men det er sånne låter som sitter i bakhodet i alle fall. For ikke å snakke om i rockefoten. Noen gode plater: Brad Paisley - The World Alison Krauss & The Union Station - Lonely Runs Both Ways James Tylor - Live Fleetwood Mac - Rumours The Grateful Dead - American Beauty The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters The Band - The Last Waltz 9088372[/snapback] Gode plater alle sammen, men i denne tråden er jeg ute etter enkeltlåter. Jeg ønsker å oppdage ny musikk, og det blir for dyrt å kjøpe hele album for å sjekke ut en artist. Artistene her kvalifiserer jo stort sett som "klassiskere" i alle fall, så du kan regne med at jeg alt har kontroll på dem. Prøver meg med enda en Green Carnation låt i dag, heldigvis ikke så lang som den første. Green Carnation - Sweet Leaf forholdsvis rolig, akustisk låt fra de norske karene i GC. 9090012[/snapback] Den kjøpte jeg. Traveling Wilburys er jo i skuddet for tiden, så jeg benytter anledningen til å anbefale en låt av disse fantastiske musikerne:Handle Me With Care 9093533[/snapback] Traveling Wilburys skal jeg nok spandere på meg en CD med. Takk for forslaget. Nå tviler jeg sterkt på at Star Wars-soundtrackene er lagt ut på iTunes, men anbefaler alikevell John Williams - Love Theme from Attack of the Clones.. Fantastisk melodi og arrangement av den geniale John Williams Vet det bare er en sang per post, men anbefaler også "Yoda's Theme" også av John Williams 9094461[/snapback] Joda, de finnes på iTunes i ulike versjoner. Flott filmmusikk, men ikke helt det jeg er på jakt etter her. Men takk for forslaget. Guillemots - Made-up lovesong #43 . 9099033[/snapback] Den ville jeg kjøpt. Men den fante sbare i den amerikanske iTunes-butikken, og jeg kan bare kjøpe fra den norske. (Plateselskapene som setter vanskelige regler for iTunes.) Men takk for forslaget. Der kom jeg jammen på salige Roy Orbison - Only In Dreams. Det må da være en fin sang å ha på iPoden sin? Får fortsatt frysninger av minnet om bruken av den sangen i Blue Velvet, og den filmen har jeg jammen meg ikke sett på ti-femten år 9099737[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Men jeg tror jeg har den på en gammel LP i alle fall. Når jeg bare får gjort alvor av prosjektet med å digitalisere LP-samlingen min kommer det mye snacks inn på spillelista. Clannad - Coinleach Ghlas An Fhómhair er en vakker sang.Den kan høres her, men jeg mener det er en litt annen (og bedre) versjon på albumet "A magical Gathering". 9099812[/snapback] Vakker musikk, men nådde ikke helt opp. Det mangler litt av den spenning det kan være i keltisk musikk, blir litt for radiovennlig og sukkersøtt for meg. Takk for forslaget. Får anbefale noe helt utenom det vanlige denne gangen da .Hermes House Band - Rama Lama Ding Dong En skikkelig glad-låt . 9112031[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Om den lignet på det de hadde av dem er det kanskje ikke helt det jeg er på jakt etter. Men takk for forslaget. Må nesten fortelle om skatten jeg fant for noen dager siden. Snip.... Vel, de hadde også en haug med plater til en tier. Og det var der, mellom mexikansk dænsebænd og equadorisk boyband at jeg fant den. Gene Loves Jezebels syvende CD med den fengende tittelen "VII". Et slikt tilbud kan man jo ikke si nei til, og den ble med hjem. Og for å være en CD til ti kronor kan man si at jeg ble overrasket. Feriens hittil best investerte mynt! Ja, og meninga med den historien er dette. Jeg kan anbefale denne låta i dag: Gene Loves Jezebel - Love Keeps Dragging Me Down 9117449[/snapback] Jeg har fått så mange forslag om GLJ og likt det jeg har hørt at det er på tide å investere i en CD, tror jeg. Selv om jeg neppe får dem for en tier. Takk for forslaget. Ah, en glemt klassiker dukket opp:The Proclaimers - My Old Friend The Blues (Steve Earle-låt med skotsk aksent!) Strålende versjon fra et ellers strålende og klassisk album: Sunshine On Leith. 9194166[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes desverre. Det de hadde av dem ga mersmak. Om du gidder å sjekke utvalget der og foreslå en låt så skal du ikke se bort fra at jeg slår til. Nå vil jeg heller forsøke å dra deg til den nærmeste kjærka ...!? Låten er: Du og Eg, av Bjørn Eidsvaag. Denne versjonen jeg nesten river meg selv i fillebiter av, er en live-versjon som er en duett mellom "bamsefar", og en for meg overjordisk kvinnelig vokal, som til overmål er av Islandsk opprinnelse. 9272247[/snapback] Du får meg mer enn gjerne til kjerka, om det er for musikkens skyld. Spesielt om det er ordentlig sjelfull black gospel. Men live-versjonen du snakker om hadde de ikke på iTunes, bare noe som hørtes uten som en tidlig studioversjon uten noen overjordisk kvinnelig vokal. Takk for forslaget. Takk som alltid til alle som tar seg tid til å anbefale låter, enten de nå faller i smak eller ikke! Geir Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Spoken - Seasons Change The Higher - Insurance & en som du garantert har fått foreslått før men hvis ikke; Brad Paisley feat Alison Kreuss - Whiskey Lullaby! Nyyydelig sang! Endret 14. august 2007 av MrJones89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå