Olaaaaa Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sigur Ros - "The Nothing Song". EDIT: Tror offisiel tittel er Untitled. Youtube: 8773799[/snapback] Alle låtene fra () er uten navn. Som videoen hentyder er det førstesporet. IMHO er tredjesporet bedre, men hele () står tilbake for Ágætis byrjun og Takk... Så, for litt misjonering, må anbefale i disse dager, Traveling Wilburys - Handle with care. Kan godt hende du har et forhold til TW, det hadde ikke jeg, men de har akkurat gitt meg en god søndagskveld. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Joy Wants Eternity - Streaming av hele albumet "You Who Pretends to Sleep". Post-rock med elementer av shoegaze, ambient og space-rock. En meget gjennomtenkt og uoverfladisk plate. Hvert eneste sekund er et sekund du ikke vil ta bort. Jeg kan dessverre tenke meg at dette blir vanskelig å skaffe i mp3-form. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Da føler jeg at det er på tide med et nytt forslag. Samme bandet som sist: Gene Loves Jezebel - Desire (Come And Get It) Jeg har virkelig fått sansen for det bandet. Endret 9. juni 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jaja, kanskje den dukker opp på iTunes etterhvert.8157314[/snapback] Tenkte at jeg kunne informere om at denne låten nå er kommet på iTunes: Obadiah Parker - Hey Ya Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Låten: Mystery Machine Gun, fra albumet; Pigs Peasents & Astronauts av Kula Shaker. Bandet kombinerer ulike sjangre/klassikere, og sauser inn sin egen filosifi på en slik måte at man kan ikke annet enn å imponeres ...tror jeg ... Hører på denne låten, og blir minnet på om at jeg skal la krampetrkningene råde som lar det som er igjen av hårvekst gro, og sette snyteskaftet mot Goa, før jeg legger årene inn for godt. Lenke til kommentar
Holypanzer Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vil foreslå Saxon - Princess of The Night Knallbra sang Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Moving Oos - Romancer Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Jeg har en sang, den ligger på hjemmesiden til bandet og er gratis, så regner med at det går greit Bandet, blir ofte beskrevet som goth, men det er bandet uenige i og hevder hardnakket at det er rock. Personelig driter jeg i hva det defineres som, flinke er de. We Are The Same, Susanne - The Sisters Of Mercy We Are The Same, Susanne er en av de tre sangene jeg (nesten) har fått orgasme av, derfor valgte jeg å foreslå den Musikk kan ikke forklares, lytt, så får du selv bestemme om du elsker eller hater den. Desverre så har de ikke laget studioalbum på 14 år, derfor finnes sangen kun live, og det er ganske dårlig kvalitet. We Are The Same, Susanne Endret 10. juni 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Noe av det beste med Nirvana - Unplugged er at bandet spiller en del sanger av andre band, bl.a. et par-tre sanger av Meat Puppets, som vel var et av favorittbandene til Kurt Cobain. Det var gjennom Nirvanas versjon at jeg oppdaget Meat Puppets, og de som "bare" har hørt Nirvanas versjon bør absolutt sjekke ut originalversjonen og bandet. Anbefaling: Meat Puppets - Plateau Typisk vindskeiv Meat Puppets-sang, med en nydelig koda som tar helt pusten fra... vel, fra meg, i alle fall. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) C'est l'Amour - Youssou D'our Jeg så aldri noe sånt på lista di så det burde du prøve. Det går under sjangren "world", men den beskrivelsen er veldig vag. Det er koselig bongo-musikk fra Afrika et sted=) Jeg liker det på sommeren. Har ingen link til det, desverre. EDIT: Det er Youssou D'our som er artisten, ser at folk noen ganger setter i forskjellige rekkefølger her. Endret 11. juni 2007 av Jurgemaister Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Goo Goo Dolls - Give A Little Bit Ny gruppe som jeg har begynt å høre litt på, og jeg synes denne sangen var veldig bra. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Satt å hørte på en randomized spilleliste, så kommer Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm. Den er jo en klassiker som alle må ha mener nå jeg. Check it out Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Masse gode forslag de siste dagene. Har vært for opptatt til å høre på dem desverre, men det kommer nok en anledning til å komme ajour snart. Takk skal dere ha. Geir Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Crystal er en episk poplåt fra New Order. Låta er jo ganske kjent, så det er vel store muligheter for at du har hørt den/har den fra før Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) The Small Faces er et godt gammelt psychedelisk rockeband som ofte blir glemt. Fantastisk musikk. Endret 15. juni 2007 av HenHau Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Låten: My City Was Gone, fra platen: Learning to Crawl, av The pretenders. På denne platen tok The Pretenders seg opp fra kjelleren, og lagde et gjennomprodusert album, uten å miste troverdigheten som band med baller. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 V il anbefale Toto - Pamela.8767822[/snapback] Sier meg enig med Ladern Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Kommet så mange nye forslag nå at jeg får ta det i to omganger. Her er del en: Det er sommer og naturlig nok tid for sommerlåter.V il anbefale Toto - Pamela. 8767822[/snapback] Toto er bra saker. tror jeg skal sette dem på CD-listen. Takk for forslaget. Denne gangen har jeg lyst til å bevege meg enda litt lengre ut enn jeg kanskje har gjort tideligere. Agalloch er et Atmospheric Folk/Dark Metal band fra USA. Ikke la deg skremme av "Dark Metal", dog. Dette er så stemningsfult og vakkert som noe annet. Musikken har en utrolig god atmosfære, synd at bandet er så godt gjemt for allmennheten.De har et par album + låter på Itunes. Er veldig i tvil om hvilken låt jeg vil anbefale først for alle er ekstremt gode. Men vi prøver oss med ...And The Great Cold Death Of The Earth. Not unlike the waves er også en knallgod en, om du ikke syns den første var noe. (Vet hva reglene sier, kun en låt men jeg kunne ikke dy meg.) 8768042[/snapback] Ikke helt i min gate, desverre. Men takk for forslaget. Hva? Hadde de ikke Aerosmith der? Makan til tull. For prøve en annen da, gammel klassiker, knallgod låt dette også: Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising Og siden du likte 3 Doors Down sangene, så kan jo evt Away From The Sun også være aktuell da denne er omtrent samme greia. 8769689[/snapback] Creedence hører til klassikerne, de har jeg. Away From The Sun hørtes bra ut, men det får holde med to smakebiter fra det bandet, ellers får jeg ikke råd til alle andre godbiter folk kommer med. Må anbefale Alice in Chains med Nutshell fra MTV Unplugged-konserten. Det er rett og slett vakkert, og det faktum at det var Layne Staley's siste offentlige fremtredelse gjør atmosfæren vakker og trist. 8772828[/snapback] Den kjøpte jeg. Nå vil jeg anbefale Audioslave med Revelations fra albumet med samme navn. 8772899[/snapback] Et likandes riff. Men Audioslave blir litt for flinkis-rockete for meg. Mere skills enn sjel. Skal det være riffrock kan det gjerne være litt mer rufsete i kantene. Takk for forslaget. Sigur Ros - "The Nothing Song". 8773799[/snapback] Det ble litt for teatralsk mot slutten. Ellers en nydelig låt. Takk for forslaget. Så, for litt misjonering, må anbefale i disse dager, Traveling Wilburys - Handle with care. Kan godt hende du har et forhold til TW, det hadde ikke jeg, men de har akkurat gitt meg en god søndagskveld. 8775444[/snapback] Jo takk. TW er koselige saker. Nettopp kommet et samlealbum, kanskje jeg skal spandere på meg det. Takk for forslaget. Joy Wants Eternity - Streaming av hele albumet "You Who Pretends to Sleep". Post-rock med elementer av shoegaze, ambient og space-rock. En meget gjennomtenkt og uoverfladisk plate. Hvert eneste sekund er et sekund du ikke vil ta bort.Jeg kan dessverre tenke meg at dette blir vanskelig å skaffe i mp3-form. 8775596[/snapback] Jeg skal ta meg tid til å høre på det på sidene deres. Takk forslaget. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Og her kommer andre del, etter et stykk crash som gjorde at jeg måtte skrive alt på nytt igjen. Da føler jeg at det er på tide med et nytt forslag. Samme bandet som sist:Gene Loves Jezebel - Desire (Come And Get It) Jeg har virkelig fått sansen for det bandet. 8806801[/snapback] Absolutt et band jeg skal sjekke ut nærmere. Kjøpte den! Jaja, kanskje den dukker opp på iTunes etterhvert.8157314[/snapback] Tenkte at jeg kunne informere om at denne låten nå er kommet på iTunes: Obadiah Parker - Hey Ya 8817234[/snapback] Alltid noe godt fra PelsJakob. Den kjøpte jeg! Tror nesten jeg skal vurdere å sette hele albumet på CD-listen. Låten: Mystery Machine Gun, fra albumet; Pigs Peasents & Astronauts av Kula Shaker. 8820087[/snapback] Jeg gikk glipp av 90-tallet, musikalsk sett. Men det er sikkert ikke for sent å gjøre noe med det. Kjøpte den, jeg. Prøv 8820248[/snapback] Godt forslag. Den kjøpte jeg. Og det fikk meg til å huske at jeg bestemte meg for å skaffe med Tiny Vessels når junior spilte den for meg for lenge siden. Så jeg kjøpte den også. Vil foreslå Saxon - Princess of The NightKnallbra sang 8825375[/snapback] Et godt riff er ikke riktig nok for meg lenger. Låten i seg selv blir litt for dusinvare. Men takk for forslaget. Moving Oos - Romancer 8826160[/snapback] Jeg setter pris på at forslag følges av en begrunnelse og en beskrivelse av stilart og artist. Men jeg ga den en sjanse og kjøpte den Jeg har en sang, den ligger på hjemmesiden til bandet og er gratis, så regner med at det går greit We Are The Same, Susanne - The Sisters Of Mercy We Are The Same, Susanne 8829843[/snapback] Et band som er oppkalt etter en Cohen-låt fortjener sikkert en sjanse. Men nettsiden deres crashet IE for meg så jeg mistet alt jeg hadde skrevet i denne posten, så da får de ikke det allikevel. Anbefaling: Meat Puppets - PlateauTypisk vindskeiv Meat Puppets-sang, med en nydelig koda som tar helt pusten fra... vel, fra meg, i alle fall. 8831439[/snapback] Kjøpte den jeg. C'est l'Amour - Youssou D'our 8834882[/snapback] Fant en artist som heter Yousour N'Dour. Vet ikke om det er samme, men de hadde ikke den låta desverre. Det de hadde hørte bra ut. Tar gjerne imot flere forslag til world music. Goo Goo Dolls - Give A Little BitNy gruppe som jeg har begynt å høre litt på, og jeg synes denne sangen var veldig bra. 8856330[/snapback] God gammel Supertramp-låt. En av gutta jeg delte rom med militæret var stor fan, så den har jeg hørt noen ganger. Tror jeg foretrekker originalen, men takk for forslaget. Crystal er en episk poplåt fra New Order. Låta er jo ganske kjent, så det er vel store muligheter for at du har hørt den/har den fra før 8866970[/snapback] Joda, New Order er jeg vokst opp med. Men de nye albumene har jeg ikke fått med meg. Kjøpe den jeg. The Small Faces er et godt gammelt psychedelisk rockeband som ofte blir glemt. Fantastisk musikk. 8870291[/snapback] Ja det er de og det er det. Men uten låtforslag blir det med den konklusjonen. Låten: My City Was Gone, fra platen: Learning to Crawl, av The pretenders.På denne platen tok The Pretenders seg opp fra kjelleren, og lagde et gjennomprodusert album, uten å miste troverdigheten som band med baller. 8874975[/snapback] Jeg var stor Pretenders fan den gangen. Har LP'en et sted. Bør kanskje skaffe meg en CD. Og det var alt for idag. En bra score med mange nye låter i samlingen. Takk skal dere ha alle sammen! Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå