Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skambankt - politistat

*beskrivelse, ta en dose dropkick murphys bland det med en liten dose kaizers og dum dum boys ... Så får du en sinna "rogalending" med attitude og melodier med ett fandenivolsk driv...

bright eyes - if the brakeman turns my way

Fra "oberstens" nye plate... Herlig folk/rock/singersongwriter...

Nitty Gritty Dirt Band - You Ain't Goin' Nowhere

Fra Live Two Five albumet. Når store artister samles for å lage musikk blir utfallet i dette tilfellet fantastisk. Låten er skrevet av Bob Dylan, og er en av de absolut bedre låtene Nitty Gritty dirt band har gjort. IMO

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her sliter jeg meg oppå støvsugeren, og ser med et oppgitt blikk bort mot baben min, som av en besynderlig grunn ikke enser meg ... Når jeg da slenger på "Memphis in the meantime", med gromgutten John Hiatt, fra platen "bring The Family" våkner "dyret i åpenbaringen", og vi suser nedover en støvete Texashighway før jeg vet ordet av det. En låt for de mere familiære stundene, spør du meg.

:cool:

Lenke til kommentar

Antar vel at du har det meste av det som er verdt å ha med Neil Young, siden du virker som en oppegående person. Om du imidlertid fortsatt ikke har det du trenger, bør du anskaffe f.eks. See The Sky About To Rain (fra On The Beach). Det er så mye Young som er bra, men det var den første sangen som ramlet ned i hodet mitt, og den fortjener å eies.

Lenke til kommentar
Låten jeg orginalt tenkte på var History Song. Flott at tittellåten falt i smak,var bekymret for at den var i overkant monoton og at det ville skremme deg bort fra å høre noen av de andre låtene.

8577850[/snapback]

Skal nøye meg med tittelsporet forløpig, så får vi se.

Skambankt - politistat

8577945[/snapback]

Ikke min greie, det der. Hverken musikalsk eller uhm, lyrisk. ;)

De andre forslagene dine falt desverre for regelen om at det bare skal være ett forslag i hver post.

Her sliter jeg meg oppå støvsugeren, og ser med et oppgitt blikk bort mot baben min, som av en besynderlig grunn ikke enser meg ... Når jeg da slenger på "Memphis in the meantime", med gromgutten John Hiatt, fra platen "bring The Family" våkner "dyret i åpenbaringen", og vi suser nedover en støvete Texashighway før jeg vet ordet av det. En låt for de mere familiære stundene, spør du meg.

:cool:

8578037[/snapback]

Mener at jeg hadde den engang. Får ta en titt i LP-hylla.

Anbefaler John Legend - Save Room. Fin klang i sangen og går rolig for seg. En sang for rolige og gode stunder.

8578115[/snapback]

Grei låt det der. Men nådde ikke helt opp. Takk for forslaget!

Antar vel at du har det meste av det som er verdt å ha med Neil Young, siden du virker som en oppegående person. Om du imidlertid fortsatt ikke har det du trenger, bør du anskaffe f.eks. See The Sky About To Rain (fra On The Beach). Det er så mye Young som er bra, men det var den første sangen som ramlet ned i hodet mitt, og den fortjener å eies.

8580472[/snapback]

Det kan du godt anta, ja. Jeg har slett ikke alt av Neil Y, men de viktigste albumene har jeg kontroll på.

Minor Majority med Supergirl, sikkelig kose låt, rolig og sakte med en kul melodi, en sang jeg greier å drømme meg bort i.

8575626[/snapback]

Du her helt rett, der! Men jeg må anbefale By This Time Tomorrow med Minor Majority Den er helt hærlig! Minor Majority generelt er også kjempebra :yes:

8581355[/snapback]

Kjøpte den jeg. :thumbup:

Edit:

"Bye, bye, bye" med Jellyfish er en höjdare. Jeg hadde aldri trodd at tuba og trekkspill kunne funke i en popsang, men joda!

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...838165&s=143457

8581794[/snapback]

Den kjøpte jeg også! :thumbup: Selvsagt fungerer tuba og trekkspill. :cool:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Barenaked Ladies - Aluminum er også en ganske trivelig sak. Kætsji refreng er det og.

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...198322&s=143457

iTunes hadde mange utgaver av låta. Jeg har ikke programmet og får ikke sjekka hvilken dette er, men..ser ut til å være studioutgivelse hvertfall.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Upside Down" av samme band, dvs. Barenaked Ladies har mer trekkspill. Om det instrumentet er en personlig favoritt, mener jeg. ;)
Endret av JLa
Lenke til kommentar

Så du hadde kjøpt "I'd Rather Dance With You" av Kings of Convenience fra plata Riot on an Empty Street som etter min mening er den beste plata fra KoC. Vil derfor anbefale hele plata, men hvis du er ute etter en enkeltsang får jeg prøve å velge en av alle perlene på den plata. F.eks. "Misread".

Lenke til kommentar
The Rolling Stones - Moonlight Mile

Utrolig bra låt fra albumet "Sticky Fingers", som forøvrig også er et album absolutt verdt å eie, noe jeg selvfølgelig gjør. I det hele tatt er jo The Rolling Stones et av verdens beste band.

8595445[/snapback]

Bitch og Dead Flowers er to kule låter fra samme album. Jeg foreslo Stones for litt siden og jeg tror han har det meste :)

Lenke til kommentar

Låta End of the Road av bandet Sentenced er en av mine absolutte favoritter. Dette var den siste sangen de spilte sammen før bandet ble oppløst, og den ene av de to versjonene de har på iTunes er fra akkurat den konserten, og der kan man høre hvor tungt/trist det er for vokalisten. Vil råde deg til å lytte på begge smakebitene siden de er fra to forskjellige steder i sangen, selv om vokalisten ikke er helt "respektabel" på live-opptaket. Er alltids lov å prøve seg med sanger, selv om man ikke tror du kommer til å like dem, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
The Deftones - Be Quite And Drive (Far Away)

En av mine absolutt favorittsanger gjennom tidene, uansett sjanger. Fra plata Around The Fur siom kom i 1997. Herlige riff, og flott driv i vokalen.

8581918[/snapback]

Den hadde de bare i akustisk versjon på iTunes, fra soundtracket til "Little Nicky". Var det den du tenkte på eller finnes det en elektrisk versjon?

Edit: Jeg tok feil. Søket på iTunes finner ikke alltid alle låter av et band. Søkte på låttittelen, og da dukket den elektriske versjonen opp. Litt usikker på denne.

Barenaked Ladies - Aluminum er også en ganske trivelig sak. Kætsji refreng er det og.

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...198322&s=143457

iTunes hadde mange utgaver av låta. Jeg har ikke programmet og får ikke sjekka hvilken dette er, men..ser ut til å være studioutgivelse hvertfall.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Upside Down" av samme band, dvs. Barenaked Ladies har mer trekkspill. Om det instrumentet er en personlig favoritt, mener jeg.  ;)

8582158[/snapback]

Det var en live-versjon. Nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget.

Eminem - Like toy Soldiers fra albumet Encore. Den er passe rolig. Veldig fin musikk synes jeg! Etter min mening er dette en av hans abslutt beste! :)

8591846[/snapback]

Ikke min greie er jeg redd. Takk for forslaget.

Så du hadde kjøpt "I'd Rather Dance With You" av Kings of Convenience fra plata Riot on an Empty Street som etter min mening er den beste plata fra KoC. Vil derfor anbefale hele plata, men hvis du er ute etter en enkeltsang får jeg prøve å velge en av alle perlene på den plata. F.eks. "Misread".

8595158[/snapback]

Siden jeg har kjøpt en av dem alt får jeg heller vurdere om jeg skal kjøpe hele etterhvert. Takk for forslaget.

The Rolling Stones - Moonlight Mile

Utrolig bra låt fra albumet "Sticky Fingers", som forøvrig også er et album absolutt verdt å eie, noe jeg selvfølgelig gjør. I det hele tatt er jo The Rolling Stones et av verdens beste band.

8595445[/snapback]

Har den, selvsagt! :cool:

Bitch og Dead Flowers er to kule låter fra samme album. Jeg foreslo Stones for litt siden og jeg tror han har det meste :)

8595477[/snapback]

Stones behøver dere ikke foreslå, nei. Men det er hyggelig å se at det finnes folk som liker gammel Stones. :cool:

Låta End of the Road av bandet Sentenced er en av mine absolutte favoritter. Dette var den siste sangen de spilte sammen før bandet ble oppløst, og den ene av de to versjonene de har på iTunes er fra akkurat den konserten, og der kan man høre hvor tungt/trist det er for vokalisten. Vil råde deg til å lytte på begge smakebitene siden de er fra to forskjellige steder i sangen, selv om vokalisten ikke er helt "respektabel" på live-opptaket. Er alltids lov å prøve seg med sanger, selv om man ikke tror du kommer til å like dem, ikke sant? ;)

8595516[/snapback]

Joda, det er så absolutt lov å prøve seg i denne tråden. Skulle dere bare foreslått opplagte låter og sjangere var vitsen borte.

Men den låten ble litt for seig for meg. Takk for forlaget.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Skal det være så tunge gitarer på en låt så bør det være med litt fart og eller humor. Dette ble for dommedagspreget. Men jeg baserer meg bare på smakebitene nå, så det kan hende jeg tar feil.

8596452[/snapback]

Nei. Det er greit. ;) Vi snakker tross alt death metal-band her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...