haarod Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Er bare en sang per post din sløving. Må anbefale El Caco med A Nice Day. Du har sikkert hørt om El Caco, men vet ikke om du har hørt den sangen der siden den er fra albumet Solid Rest som kom ut før de ble "kjent". Anbefales sterkt! Lenke til kommentar
pr1nc3ss Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Prøver meg på en ny sang, håper den ikke er foreslått før.. Porcupine Tree - Sound of Muzak Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Gjorde et kjapt søk og la merke til at ingen har nevnt Enigma enda. :O Vil hvertfall anbefale Sitting On The Moon fra det nyeste albumet deres. Endret 20. april 2007 av Rippo Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Hva har du hørt av Frank Zappa? Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt så mye selv, men sjekk ut Don't Eat That Yellow Snow. Morsom sang. 8426041[/snapback] Skal ikke påstå t jeg har hørt alt av Zappa, men det meste har jeg vel fått med meg. Hadde en del LP'er. iTunes har et heller magert Zappautvalg, desverre. Denne hadde de ikke. De hadde noen Motorpsycho-låter på iTunes, men ingen av de to dere foreslår, desverre. 8425820[/snapback] Rart, vet hvertfall at det albumet ligger på den amerikanske delen av butikken. Merkelig at det ikke skal ligge på den norske delen også. 8426588[/snapback] Det er ikke alltid søket returnerer det du tror det skal, men jeg prøvde både på låtnavn og bandnavn. Har desverre ikke tid til mer enn et raskt søk etter hver låt, jeg må jo jobbe litt ved siden av så jeg kan betale for alle disse låtene. Har alt for mye å anbefale, let alone fra last.fm...men aller heldt vil jeg anbefale denne låta som har vært i mine mp3 spillere i over 3 år nå. Megadeth - 99 Ways To Die Denne sangen har alltid vært min top favoritt. 8426628[/snapback] Brå låt. Men ikke helt min greie lenger, desverre. For 35 år siden derimot... 8427048[/snapback] Alternative-sjangeren ser ut til å treffe relativt godt hos en gammel mann. Jeg kjøpte den. Jeg vet ikke om Genesis kanskje kommer under kategorien "opplagt klassiker," men hvis ikke så kan jeg anbefale deg å ta en titt på denne:Genesis - Supper's Ready 8428407[/snapback] Genesis er nok opplagte klassikere, ja. Hadde platene. (Når jeg sier "hadde", er det fordi platesamlingen min er blitt noe desimert i årenes løp. Noen lånte jeg bort og fikk aldri igjen, noen byttet jeg bort i ulike sammenhenger, noen gikk jeg lei av og solgte. (Og angrer selvsagt i ettertid...)) Porcupine Tree - TrainsSjanger: Progressive Rock 8428687[/snapback] Too late =D 8428707[/snapback] Ah, damn.. så ikke den.Deilig sang anyways.. 8428814[/snapback] Siden jeg ikke har rukket å oppdatere førsteposten (det kommer etterhvert), så kan jeg ikke forlange at folk skal vite om alle sangene som er foreslått. Så det er greit. The Kinks - SupermanThe Kinks - Picturebook The Kinks - Death of a Clown Steppenwolf - Snowblind Friend Noen go'sanger. 8429041[/snapback] Jeg vil gjern ha bar ett forslag pr. post, da "tvinges" dere til å velge de aboslutte favorittene. Kinks har jeg det meste av, Steppenwolf hadde jeg, kjøper sikkert en samle-CD med dem etterhvert. Må anbefale El Caco med A Nice Day. Du har sikkert hørt om El Caco, men vet ikke om du har hørt den sangen der siden den er fra albumet Solid Rest som kom ut før de ble "kjent". 8429592[/snapback] Nei, kan ikke si jeg hadde hørt om dem. Var ikke helt min greie desverre. Prøver meg på en ny sang, håper den ikke er foreslått før.. Porcupine Tree - Sound of Muzak 8430678[/snapback] Kjøpte den, jeg. Kanskje jeg må putte dem på CD-lista, nå som jeg har kjøpt flere låter av dem. Gjorde et kjapt søk og la merke til at ingen har nevnt Enigma enda. :OVil hvertfall anbefale Sitting On The Moon fra det nyeste albumet deres. 8434251[/snapback] New age er ikke helt i min gate, er jeg redd for. Men takk for forslaget! Minner på at det kan ta noen dager før jeg svarer på forslag, nå som jeg samler svarene i en post. Bare kom med dem, så hører jeg på dem etterhvert. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 På tide å foreslå noe tyttebærrødt. Nationalteatern, med låten "barn av vår tid", fra platen med samme navn. Ja til retro Palestinaskjerf, høylydt hosting i mørke kroker og klasskamp før jæklarna! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Matisyahu gikk visst ikke helt inn nei,får prøve på nytt da. John Mayer-Waiting On The World To Change fra hans siste plate "Continuum". Herlig gitarspill og godt politisk budskap. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) This Fire - Franz Ferdinand. Det er en genial sang, som alltid får meg i ett mer livlig humør. Endret 24. april 2007 av Imposter Lenke til kommentar
Laman Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Dengue Fever - New Year's Eve Dengue Fever er et band fra Los Angeles som spiller psykedelisk rock/pop med surf guitar, orgel og vokal på Khmer. Noe av det tøffeste jeg har hørt på lenge. Du får bare hørt litt av selve låta på iTunes, mesteparten av smakebiten er introen til sangen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Dette er min favoritt for tiden; en låt av den ikke-så-altfor-kjente amerikaneren Joe Purdy. Dersom du likte Ryan Adams, tror jeg du kommer til å like denne også: Joe Purdy - Mary May & Bobby Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 På tide å foreslå noe tyttebærrødt. Nationalteatern, med låten "barn av vår tid", fra platen med samme navn. Ja til retro Palestinaskjerf, høylydt hosting i mørke kroker og klasskamp før jæklarna! 8437505[/snapback] Tror ikke helt jeg orker det budskapet altfor mange ganger. Svensk sosialrealisme (lik den norske) uten selvironi kan jeg nok klare meg uten. Matisyahu gikk visst ikke helt inn nei,får prøve på nytt da. John Mayer-Waiting On The World To Change fra hans siste plate "Continuum". Herlig gitarspill og godt politisk budskap. 8437868[/snapback] Lekker låt. Den kjøpte jeg. Om budskapet er godt eller ikke er jeg mer usikker på. Men det kan man diskutere i en annen tråd. This Fire - Franz Ferdinand. Det er en genial sang, som alltid får meg i ett mer livlig humør. 8439650[/snapback] Kjøpte den også jeg. Dengue Fever - New Year's Eve 8446289[/snapback] Den nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. Dette er min favoritt for tiden; en låt av den ikke-så-altfor-kjente amerikaneren Joe Purdy. Dersom du likte Ryan Adams, tror jeg du kommer til å like denne også: Joe Purdy - Mary May & Bobby 8462060[/snapback] Den likte jeg. Men det kunne du vel gjettet! Kjøpte den. Geir Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 En som jeg elsker: Red Hot Chili Peppers - Snow LINK HER Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Beck på sitt beste: Låten er: Where It's At, fra platen; Odelay. Ultracool sammensurium av samples og instrumentering. Her er det bare for TWFA å rote rundt i klesskapet etter en passende "Poudepesjbukse" fra 70-tallet, rive hull på begge knærne, på med Felleskjøpet-caps bak frem, og rappe skateboardet fra Orresnei. Full fart forover! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Aaaah fant nettopp tilbake til en gammel favoritt. Bandet er norske Borknagar, som egentelig lager black metal (Ikke mye tr00, dog) Men her har de glimtet til med en akustisk skive. Den gav de navnet Origin - og på den ligger det en herlig låt: The Human Nature Finnes på iTunes, ganske bra preview fra introen til sangen Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Må anbefale Mew - 156. Har fått helt hekta på Mew de siste ukene. Hørt Frengers utrolig mange ganger hvertfall, og 156 er alltid høydepunktet. Så noen hadde anbefalt "She came home for Christmas" fra samme plate, men husker ikke om du kjøpte den eller ikke. 156 har en herlig stemning, med en herlig overgang til refrenget. Bra trøkk i refrenget, og en deilig, avslappende stemning ellers. Ligger på iTunes så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Ilythiir Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg vil gjerne foreslå sangen Straight Jacket Fashion, av Chevelle. Jeg vet ikke om du finner den på iTunes, siden jeg er litt anti dem. Har du vært borti internettradioen Pandora? Jeg ramla borti sangen der, jeg. P.S: Endelig noen utenom meg som hører på Porcupine Tree. Håper den faller i smak! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Truffet på to av to,ikke verst Vet ikke hvordan forholdet ditt til rap er, så jeg tar kanskje en litt stor sjangs men er verdt et forsøk. Sincere-Foreign Exchange Førstesingelen fra samarbeidet mellom Phonte fra Little Brother og den nederlandske produsenten Nicolay. Veldig utypisk rap med deilig og rolig tempo, blandet med Phonte's rapping som etter min mening er nesten feilfri. Om du skulle like den burde du sjekke flere låter fra albumet Connected. Itunes link her. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Her er noen country/rock-låter som jeg synes er himmelske. Lynyrd Skynyrd - Free Bird Min favorittlåt, uansett sjanger. Skal spilles i begravelsen min. Steve Miller Band - Jungle Love Et 70-talls band som låter som et 90-talls band. Dette er den mest fengende låten dems. Mountain - Mississippi Queen Southern rock med flyvende gitarsoloer. Shooter Jennings - Electric Rodeo Sønnen til Country-legenden Waylon Jennings. Han spiller fengende country rock, sterkt inspirert av farens musikk, men han står stødig på egne ben. Tittellåta til det andre albumet hans. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) På tide å foreslå noe tyttebærrødt. Nationalteatern, med låten "barn av vår tid", fra platen med samme navn. Ja til retro Palestinaskjerf, høylydt hosting i mørke kroker og klasskamp før jæklarna! 8437505[/snapback] Tror ikke helt jeg orker det budskapet altfor mange ganger. Svensk sosialrealisme (lik den norske) uten selvironi kan jeg nok klare meg uten. Geir 8470553[/snapback] Neimen Geir da Ironien og humoren ligger i det dødsens alvoret som sangene ble unnfanget i. Altså en tid preget av sort-hvitt politikk, og ditto fargerike påfugler. Så hvis man nå har beveget forstanden videre, så blir humorfaktoren veldig høy, tror jeg da ... Det skader heller ikke at låten er en knakende god og variert oppbygd rockelåt. And remember: It's only a gas! Edit: And it's only a Leif Endret 26. april 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 En som jeg elsker:Red Hot Chili Peppers - Snow LINK HER 8470656[/snapback] Skal jeg ha mere RHCP blir det nok på CD. Takk for forslaget. Beck på sitt beste: Låten er: Where It's At, fra platen; Odelay. 8475824[/snapback] Kjøpte den. Aaaah fant nettopp tilbake til en gammel favoritt. Bandet er norske Borknagar, som egentelig lager black metal (Ikke mye tr00, dog) Men her har de glimtet til med en akustisk skive. Den gav de navnet Origin - og på den ligger det en herlig låt: The Human Nature 8475958[/snapback] Desverre, den nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. Må anbefale Mew - 156. Så noen hadde anbefalt "She came home for Christmas" fra samme plate, men husker ikke om du kjøpte den eller ikke. 8476460[/snapback] Jo, jeg kjøpte "She came home for Christmas". "156" traff ikke like godt, dsverre. takk for forslaget. Jeg vil gjerne foreslå sangen Straight Jacket Fashion, av Chevelle. Jeg vet ikke om du finner den på iTunes, siden jeg er litt anti dem. Har du vært borti internettradioen Pandora? Jeg ramla borti sangen der, jeg. 8477152[/snapback] De hadde noen låter fra et album som heter "Point #1" på iTunes, men ikke den du foreslår. Sincere-Foreign Exchange 8477373[/snapback] Litt usikker selv på hva jeg mener om rap nå til dags. Dette ble nok for glatt... Her er noen country/rock-låter som jeg synes er himmelske. Lynyrd Skynyrd - Free Bird Steve Miller Band - Jungle Love Mountain - Mississippi Queen Shooter Jennings - Electric Rodeo 8477378[/snapback] Et forslag pr. post, er dere snille. Neimen Geir da Ironien og humoren ligger i det dødsens alvoret som sangene ble unnfanget i. Altså en tid preget av sort-hvitt politikk, og ditto fargerike påfugler. Så hvis man nå har beveget forstanden videre, så blir humorfaktoren veldig høy, tror jeg da ... 8478410[/snapback] Ja, ja. Så er det bare meg som er en gammel tørrpinn og ikke ser ironi om den maler seg selv purpur og danser naken på et flygel. :!: Geir Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kanskje Riverside med låta Second Life Syndrome fra skiva med samme navn hadde funka. Polsk neo-prog, sånn ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå