Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

The Allmann Brothers Band - Jessica

Herlig sang fra et band som spiller noe ala country eller blues (jeg vet egentlig ikke. Jeg er sjangerdød!), men noe i retning Lynyrd Skynyrd, feks. Denne sangen er litt raskere, og med et utrolig herlig gitarspill. Oppdaget den faktisk først på spillet "Guitar Hero II". Flott låt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Låten: East easy Rider, fra platen: Peggy Suicide, av Julian Cope.

Catchy gitar/komp. Småarrogant og kraftig britisk vokal. Her er det bare å starte opp Harley'en og gi passe guffe.

:cool:

Lenke til kommentar
The Allmann Brothers Band - Jessica

8386854[/snapback]

Et meget godt låtvalg. :cool:

Allman Brothers var et klassisk band. Duane Allman var en av tidenes mest smakfulle gitarister, og skal for alltid regnes som en av de store. I tillegg til låtene med ABB er han "skyldig" i gitaren på en mengde strålende låter for andre artister. Bare hør her: Boz Scaggs - Loan Me A Dime

Greg Allman alene ble ikke det samme, spesielt etter at han rotet seg bort i Cher. (Ikke noe stygt om henne, nydelig skuespillerinne, men som sanger var og er hun vel ikke riktig topp.)

Jeg skal sette ABB på CD listen, så jeg kjøper ikke låta på iTunes.

Steppenwolf - The Pusher

8386867[/snapback]

Ditto, må ha dem på CD-lista. (Hadde LP'en en gang, men gudene vet hvor den har blitt av.)

Sigur Rós - Glosoli (Fra albumet "Takk...")

8387514[/snapback]

Jeg skal gi den en sjanse, så får vi se. :thumbup:

Her skal du få det beste fra Danmark siden rød salami.

Mew - She came home for christmas

8392825[/snapback]

Ikke minn meg på dansk salami. Jeg prøver å slanke meg! ;)

Jeg kjøpte den. :thumbup:

Opeth - Epilogue er en utrolig vakker instrumental fra skiva My Arms, Your Hearse. Ikke stort annet å si om den, ganske bra preview på iTunes forresten.

8393279[/snapback]

Jeg skal gi den en sjanse også. :thumbup:

Anne Grete Preus - Fryd

8393724[/snapback]

AGP er en gammel favoritt. Denne har jeg alt, tror jeg. Trivia-informasjon: Første gangen jeg så Anne Grete synge (med Veslefrikk, rundt 1975 antagelig), trodde jeg hun var en langhåret spinkel gutt. ;) Hun var langt høyere enn gutta i bandet, og gikk med en svær sid islender. Og med den mørke stemmen gikk jeg rett i baret.

Catchy gitar/komp. Småarrogant og kraftig britisk vokal. Her er det bare å starte opp Harley'en og gi passe guffe.

:cool:

8395684[/snapback]

Skaffer du en Harley, så... :!:

Kjøpte den jeg. :thumbup:

Og det var det for denne gang. Keep'em comin'! :cool:

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå håper jeg ingen har anbefalt det før, men jeg velger å anbefale Mark Lanegan Band - Methamphetamine Blues fra albumet Bubblegum. Foreslår at du også prøver deg på Strange Religion fra samme album vis du like sangen jeg allerede har anbefalt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive Mark Lanegan best, men Blues/Rock er vel de(n) sjangeren som er mest beskrivende.

Lenke til kommentar

Den Jødiske reggae artisten Matisyahu leverte i albumet sitt Youth en genial sang, Jerusalem.

(30 sec cut fra last.fm, men gir deg et bilde av sangen)

Her hører du sangen

Jeg har lett litt etter ett klipp på youtube som har en god versjon av denne sangen, men ingen er sånn som den perfekte ( :p utraget fra last og min versjon altså)

Youtube klipp med Matisyahu - Jerusalem

Edit

Info om artisten fra diskusjon.no

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

8395684[/snapback]

Minner meg om Low rider fra KORN , den er ikke så rocka som resten av sangene deres. Heller rolig og kul synes jeg :)

Ba-ha :cry: ..Finner den ikke på iTunes, men jeg fant Word up fra samme artist. :D Husker å ha hørt mye på den for noen år siden..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Eastbourn Ladies", fra platen: Marjory Razorblade, av Kevin Coyne.

En helt rabiat Brite, med og uten gitar og barberkniv i baklommen. Låten starter som et tilfeldig sammerasket hønsehus, og uten at noen forsøker overmåte helhjertet kommer de i "havn" i sirkusstemning. Rock&Roll med høyt hevet kassegitar. :)

Lenke til kommentar
Hva med Blood Brothers - Live at The Apocalypse Cabaret?

Hærlig og særegen post-punk. Noe for seg selv! :)

8396729[/snapback]

Den måtte jeg bare prøve. Kjøpt. :thumbup:

Ser du har vært borti the Shins før, men jeg anbefaler alikevel Caring is creepy, fra skiva Oh, Inverted World. Skikkelig go'låt. :wee:

8396775[/snapback]

Kjøpte den også. :thumbup:

Nå håper jeg ingen har anbefalt det før, men jeg velger å anbefale Mark Lanegan Band - Methamphetamine Blues fra albumet Bubblegum.

8397428[/snapback]

Nådde ikke helt opp desverre. Takk for forslaget. :cool:

Den Jødiske reggae artisten Matisyahu leverte i albumet sitt Youth en genial sang, Jerusalem.

Info om artisten fra diskusjon.no

8399066[/snapback]

Den er foreslått før og kjøpt allerede. :cool:

Minner meg om Low rider  fra KORN , den er ikke så rocka som resten av sangene deres. Heller rolig og kul synes jeg :)

Ba-ha :cry: ..Finner den ikke på iTunes, men jeg fant Word up  fra samme artist. :D  Husker å ha hørt mye på den for noen år siden..

8399160[/snapback]

Nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. :cool:

"Eastbourn Ladies", fra platen: Marjory Razorblade, av Kevin Coyne.

8399201[/snapback]

Husker godt Kevin Coyne. Tror jeg har sett ham live til og med. Kjøpte den. :thumbup:

16 Horsepower - Black Soul Choir.

8399454[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Lurer på en ting, TWFA. Hva er forskjellen på at du gir en låt en sjanse og at du kjøper den? Er ikke det mye av det samme? :) Enlighten me ;p

8402123[/snapback]

Det er faktisk akkurat det samme i den forstand at begge deler betyr at jeg kjøper låta. Men når jeg sier at jeg "gir en låt en sjanse" indikerer det gjerne at jeg ikke var helt overbevist av smakebiten, men bestemte meg for å kjøpe den allikevel for å se om jeg ble overbevist når jeg fikk hørt hele låta.

Det er dog ikke noen vitenskapelig fundert forskjell. Jeg blander dem nok litt i praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"I' mad at you", av "Mystery Slang". Her har man passe gangspjæret klyvd av Harleyen, eller støvsugeren, og oppdager at passasjeren man trodde var en venn som bare helt naturlig fulgte etter fra puben, viser seg å være utmerket gjødning for det pæretreet som man heldigvis enda ikke har beskjært i hagen hjemme. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...