Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne anbefale The Fray - How To Save a Life (og gjerne albumet med samme navn). Musikken har en rolig og fin atmosfære, men det er samtidig ikke klisjéaktig og det er driv i sangen.

Vet også at du kjøpte Jackie Big Tits av The Kooks, så jeg anbefaler deg å sjekke ut hele albumet Inside In Inside Out hvor det er flust av gode sanger - bl.a. Naive, See The World, She Moves In Her Own Way m.fl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Foreslår Nina Persson - Silent Night

Nina Persson er forresten vokalist i The Cardigans.

:)

8339318[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

Geir :)

Jeg har fått veldig sansen for The Elected - Not Going Home. Prøv da vel! :)

8341011[/snapback]

Jeg prøvde, og det funket bra det. Kjøpte den. :thumbup:

Anbefaler The Postal Service - Such Great Heights på det sterkeste! Den er fengende og får meg i godt humør.

Red:

Må også nevne Coldplay med Clocks. Fin og fengende. Andre gode Coldplay sanger er:

Coldplay - Yellow

Coldplay - Trouble

8341152[/snapback]

Ett forslag pr. post er dere snille. Such Great Heights nådde ikke helt opp desverre.

Lenke til kommentar
Charta 77 - Vi Vill Ha Svar

Fra den fantastiske plata Tecken I Tiden, og er en av skivas sterkeste titler. Jeg får iallefall ikke nok av låta, og om du er litt interessert i svensk punk, type Dia Psalma og Ebba Grön kan jo dette være noe å sjekke ut.

8341382[/snapback]

Den hadde de ikke på iTunes desverre. Ebba Grön er gamle favoritter, men så spilte jeg også i punkeband på slutten av 70-tallet. :cool:

Edit: Sette Ebba på CD-kjøpslisten...

Klaxons - Golden Skans!

Bandet som "fant opp" sjangeren New Rave! Selv om det kanskje er ganske pop'ete!

8341406[/snapback]

Tok sjansen på å kjøpe den jeg selv om jeg ikke var helt sikker. Hørtes fengende ut. :thumbup:

Lynyrd Skynyrd - Free Bird

8341436[/snapback]

Har den vel strengt tatt på LP et eller annet sted, men til 87 øre pr. minutt var den verd å kjøpe allikevel. :thumbup:

En vakker dag skal jeg digitalisere hele platesamlingen min, men det er et langsiktig prosjekt.

Etter ett hurtig søk så kom jeg fram til at det var ingen som hadde nevnt denne, så da får jeg gjøre det.

Shinedown - 45

En slags avslappet hard rock av noe slag, der den ligger på slutten av debutalbumet deres, Leave a Whisper. Litt melankolsk stemning i sangen, men den er fortsatt pen hvis en liker å spille høyt.

iTunes URL: Her

Musikkvideoen på youtube: Her

8345170[/snapback]

Litt usikker, men ga den en sjanse. Vi får se om den vokser på noen gjennomlyttinger. :thumbup:

Takk for at du tok deg bryet med å poste linker!

Jeg vil gjerne anbefale The Fray - How To Save a Life (og gjerne albumet med samme navn). Musikken har en rolig og fin atmosfære, men det er samtidig ikke klisjéaktig og det er driv i sangen.

Vet også at du kjøpte Jackie Big Tits av The Kooks, så jeg anbefaler deg å sjekke ut hele albumet Inside In Inside Out hvor det er flust av gode sanger -  bl.a. Naive, See The World, She Moves In Her Own Way m.fl.

8350886[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

Jeg kan anbefale U2 med sangen Sunday Bloody Sunday.

8361587[/snapback]

Det må du gjerne gjøre, men jeg har både originalen på LP fra den gang da, og på CD fra den gang nå... :cool:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vel, nå er jeg ute på dypt vann. Men jeg våger meg til og anbefale Green Carnation - Light of day, day of darkness - Not your averange song - for å si det mildt.

Dette er en massiv låt. Ett album, èn sang - som varer i 60 minutter og 6 sekunder. :) Progressiv metal. Jeg kan ikke rose dette albumet / låta nok. Det er kort sagt et mesterverk, men kan kreve et par gjennomlytninger før tonene virkelig slår deg til bakken. - Det er værdt et forsøk, de har den på Itunes men smakebiten er helt på trynet, så dette blir en stor sjangs å ta!

Lenke til kommentar

Span, de har faktisk en del gode sanger. Som for eksempel baby's come back eller on my way down. Ble visst to forslag det :) , men velg og vrak. I tillegg synes jeg albumet deres mass distraction er knallbra.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Vel, nå er jeg ute på dypt vann. Men jeg våger meg til og anbefale Green Carnation - Light of day, day of darkness - Not your averange song - for å si det mildt.

Dette er en massiv låt. Ett album, èn sang - som varer i 60 minutter og 6 sekunder. :) Progressiv metal. Jeg kan ikke rose dette albumet / låta nok. Det er kort sagt et mesterverk, men kan kreve et par gjennomlytninger før tonene virkelig slår deg til bakken. - Det er værdt et forsøk, de har den på Itunes men smakebiten er helt på trynet, så dette blir en stor sjangs å ta!

8361999[/snapback]

Siden låta er hele plata (=80 kroner) blir det litt dyrt for noe jeg ikke vet om jeg kommer til å like. Men takk for forslaget. :cool:

Span, de har faktisk en del gode sanger. Som for eksempel baby's come back eller on my way down. Ble visst to forslag det :) , men velg og vrak. I tillegg synes jeg albumet deres mass distraction er knallbra.

8362459[/snapback]

Kjøpte "On my way down". Den andre var en gøy låt, men vi får starte med en. :thumbup:

Litt retro nå, men dette er i sannhet en av de vakreste sangene Jackson Browne har laget noensinne.

Fra albumet The Pretender kjøper du sangen "Your bright baby blues".

8376022[/snapback]

Har LP'en. Jackson Browne er utrolig bra. Må kanskje investere i noen CD'er.

BTW: Jackson Browne & Bonnie Raitt sammen er bare :love: : My Opening Farewell

(Vet jeg har postet den et par ganger andre steder på forumet.)

Lenke til kommentar
Steve Miller Band-Space Cowboy. Denne er ganske rolig og en gammel slager vil jeg si. Jeg gir meg ikke! :p

8378340[/snapback]

Jeg blir rent nostalgisk av en del av musikken dere foreslår. Dette er musikk jeg vokste opp med. :cool:

Men Space Cowboy var ikke min SMB favoritt, det var vel heller senere låter som Fly Like An Eagle.

Takk foir tipset!

Coheed and Cambria - Welcome Home.

En sang med en herlig intro. Vokalisten har et utolig særpreg i stemmen sin. Vanskelig å beksrive, men det bør høres :)

8378663[/snapback]

Var ikke helt min greie, desverre. Takk for tipset! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er et vell av fordeler med denne tråden. En fordel er at man foretar dypdykk i sin egen samling, og gjenoppdager perler som har støvet ned. Man får mange gode innspill fra andre "likesinnede". Jeg tror jammen jeg skal lage meg en overlegen spilleliste selv på min utmerkede IAudiox5, basert på anbefalingene her.

Satte nettopp nå på Waterboys-albumet: Dream Harder, og vil anbefale låt nr. 2. Glastonbury Song, og når jeg like godt er i gang så ta en lytt på låt nr. 3. Preparing to Fly.

Etter albumet: Fishermans Blues, kom det endel ujevne forsøk. Her kom Mike Scott plutselig med et album som i hvert fall på noen av låtene beviste hvor gnistrende gode de kunne være på sitt beste.

Vegg til vegg-lydbilde, og perfekt popmusikk etter min mening.

Edit: Leif.

8326624[/snapback]

Bump. Du har ikke svart på denne. :)

Lenke til kommentar

Dream Theater - A Change of Seasons

Den er simpelten genial :D

Dream Theater er et progressivt band som har holdt på i 20 år, som har vært med på å forme den nyere prog-en vi kjenner idag. Denne sangen er satt sammen og blandet med flere forskjellige sjangre, fine temposkifter, nydelig stemme, tekst, sang, alt. Men må gjøre oppmerksom på at sangen varer i 23 minutter :p

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Jeg er blitt rapportert for spamming/bumping fordi jeg tok meg tid til å gi hver enkelt forslag et eget svar. :blush:

Så heretter kommer jeg til å slå dem sammen bunkevis når det kommer flere av gangen, slik som her. Håper jeg allikevel klarer å svare dere alle, selv om det kan ta litt lenger tid før de blir postet.

Amy Winehouse - You Know I'm No Good

8378950[/snapback]

Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om Amy Winehouse. Så jeg trenger nok fortsatt litt tid på damen. :cool:

Anbefaler Alice Cooper - I'm Eighteen.

Strålende riff, og bra stemning i sangen synes jeg :)

8379552[/snapback]

Jo, AC hadde en del gode riffs, bare så synd at det ble så mye teater som tok fokuset fra det hele. Fikk aldri helt sansen for fyren. Men du kan regne det blant klassikerne som jeg har hørt før. :cool:

Aretha Franklin - Angel

En nydelig ballade som er min favorittlåt for tiden.

8379954[/snapback]

Angel ble skrevet av Arethas søster Carolyn. En nydelig låt som jeg selvsagt har fra før. Aretha er en av mine absolutte favoritter. :love:

Aretha Rules! (Backingbandet er ikke shabby heller... :cool: )

At first, herleg tråd! :-)

Smakebit på Jeff Brodnax - Flower:

Bonus song: Sister Hazel - Your Winter  :thumbup:

8380067[/snapback]

Desverre hadde de ingen av dem på iTunes. Det vil si, de hadde en del andre sanger av Sister Hazel. Jeff Brodnax fant jeg ikke der i det hele tatt.

Satte nettopp nå på Waterboys-albumet: Dream Harder, og vil anbefale låt nr. 2. Glastonbury Song, og når jeg like godt er i gang så ta en lytt på låt nr. 3. Preparing to Fly.

8326624[/snapback]

Bump. Du har ikke svart på denne. :)

8380384[/snapback]

Jeg sa vel når du foreslo dem først at jeg skulle dette dem på CD-listen. Så da skal jeg ikke kaste bort penger på dem på iTunes imens, tror jeg.

Dream Theater - A Change of Seasons

Den er simpelten genial :D

8380448[/snapback]

Er nok ikke noen stor prog-fan lenger, desverre. Smakebitene på iTunes overbeviste meg ikke om noe annet heller. Men takk for forslaget. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...