haarod Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg vil gjerne anbefale The Fray - How To Save a Life (og gjerne albumet med samme navn). Musikken har en rolig og fin atmosfære, men det er samtidig ikke klisjéaktig og det er driv i sangen. Vet også at du kjøpte Jackie Big Tits av The Kooks, så jeg anbefaler deg å sjekke ut hele albumet Inside In Inside Out hvor det er flust av gode sanger - bl.a. Naive, See The World, She Moves In Her Own Way m.fl. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Hei! Foreslår Nina Persson - Silent Night Nina Persson er forresten vokalist i The Cardigans. 8339318[/snapback] Den kjøpte jeg. Geir Jeg har fått veldig sansen for The Elected - Not Going Home. Prøv da vel! 8341011[/snapback] Jeg prøvde, og det funket bra det. Kjøpte den. Geir Anbefaler The Postal Service - Such Great Heights på det sterkeste! Den er fengende og får meg i godt humør. Red: Må også nevne Coldplay med Clocks. Fin og fengende. Andre gode Coldplay sanger er: Coldplay - Yellow Coldplay - Trouble 8341152[/snapback] Ett forslag pr. post er dere snille. Such Great Heights nådde ikke helt opp desverre. Geir Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg kan anbefale U2 med sangen Sunday Bloody Sunday. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Charta 77 - Vi Vill Ha SvarFra den fantastiske plata Tecken I Tiden, og er en av skivas sterkeste titler. Jeg får iallefall ikke nok av låta, og om du er litt interessert i svensk punk, type Dia Psalma og Ebba Grön kan jo dette være noe å sjekke ut. 8341382[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes desverre. Ebba Grön er gamle favoritter, men så spilte jeg også i punkeband på slutten av 70-tallet. Edit: Sette Ebba på CD-kjøpslisten... Geir Klaxons - Golden Skans! Bandet som "fant opp" sjangeren New Rave! Selv om det kanskje er ganske pop'ete! 8341406[/snapback] Tok sjansen på å kjøpe den jeg selv om jeg ikke var helt sikker. Hørtes fengende ut. Geir Lynyrd Skynyrd - Free Bird 8341436[/snapback] Har den vel strengt tatt på LP et eller annet sted, men til 87 øre pr. minutt var den verd å kjøpe allikevel. En vakker dag skal jeg digitalisere hele platesamlingen min, men det er et langsiktig prosjekt. Geir Etter ett hurtig søk så kom jeg fram til at det var ingen som hadde nevnt denne, så da får jeg gjøre det. Shinedown - 45 En slags avslappet hard rock av noe slag, der den ligger på slutten av debutalbumet deres, Leave a Whisper. Litt melankolsk stemning i sangen, men den er fortsatt pen hvis en liker å spille høyt. iTunes URL: Her Musikkvideoen på youtube: Her 8345170[/snapback] Litt usikker, men ga den en sjanse. Vi får se om den vokser på noen gjennomlyttinger. Takk for at du tok deg bryet med å poste linker! Geir Jeg vil gjerne anbefale The Fray - How To Save a Life (og gjerne albumet med samme navn). Musikken har en rolig og fin atmosfære, men det er samtidig ikke klisjéaktig og det er driv i sangen. Vet også at du kjøpte Jackie Big Tits av The Kooks, så jeg anbefaler deg å sjekke ut hele albumet Inside In Inside Out hvor det er flust av gode sanger - bl.a. Naive, See The World, She Moves In Her Own Way m.fl. 8350886[/snapback] Den kjøpte jeg. Geir Jeg kan anbefale U2 med sangen Sunday Bloody Sunday. 8361587[/snapback] Det må du gjerne gjøre, men jeg har både originalen på LP fra den gang da, og på CD fra den gang nå... Geir Endret 11. april 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vel, nå er jeg ute på dypt vann. Men jeg våger meg til og anbefale Green Carnation - Light of day, day of darkness - Not your averange song - for å si det mildt. Dette er en massiv låt. Ett album, èn sang - som varer i 60 minutter og 6 sekunder. Progressiv metal. Jeg kan ikke rose dette albumet / låta nok. Det er kort sagt et mesterverk, men kan kreve et par gjennomlytninger før tonene virkelig slår deg til bakken. - Det er værdt et forsøk, de har den på Itunes men smakebiten er helt på trynet, så dette blir en stor sjangs å ta! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Span, de har faktisk en del gode sanger. Som for eksempel baby's come back eller on my way down. Ble visst to forslag det , men velg og vrak. I tillegg synes jeg albumet deres mass distraction er knallbra. Endret 11. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Litt retro nå, men dette er i sannhet en av de vakreste sangene Jackson Browne har laget noensinne. Fra albumet The Pretender kjøper du sangen "Your bright baby blues". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Vel, nå er jeg ute på dypt vann. Men jeg våger meg til og anbefale Green Carnation - Light of day, day of darkness - Not your averange song - for å si det mildt. Dette er en massiv låt. Ett album, èn sang - som varer i 60 minutter og 6 sekunder. Progressiv metal. Jeg kan ikke rose dette albumet / låta nok. Det er kort sagt et mesterverk, men kan kreve et par gjennomlytninger før tonene virkelig slår deg til bakken. - Det er værdt et forsøk, de har den på Itunes men smakebiten er helt på trynet, så dette blir en stor sjangs å ta! 8361999[/snapback] Siden låta er hele plata (=80 kroner) blir det litt dyrt for noe jeg ikke vet om jeg kommer til å like. Men takk for forslaget. Geir Span, de har faktisk en del gode sanger. Som for eksempel baby's come back eller on my way down. Ble visst to forslag det , men velg og vrak. I tillegg synes jeg albumet deres mass distraction er knallbra. 8362459[/snapback] Kjøpte "On my way down". Den andre var en gøy låt, men vi får starte med en. Geir Litt retro nå, men dette er i sannhet en av de vakreste sangene Jackson Browne har laget noensinne. Fra albumet The Pretender kjøper du sangen "Your bright baby blues". 8376022[/snapback] Har LP'en. Jackson Browne er utrolig bra. Må kanskje investere i noen CD'er. BTW: Jackson Browne & Bonnie Raitt sammen er bare : My Opening Farewell (Vet jeg har postet den et par ganger andre steder på forumet.) Geir Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 "Greatest American Hero", av Joey Scarbury. En aldri så liten klassiker, så da er det vel mulig du har hørt den. Deilig og avslappende 80-tallspop. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 "Greatest American Hero", av Joey Scarbury. En aldri så liten klassiker, så da er det vel mulig du har hørt den. Deilig og avslappende 80-tallspop. 8376325[/snapback] Ikke akkurat musikk som utvider min musikalske horisont, men en trivelig låt i alle fall. Jeg kjøpte den jeg. Geir Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Steve Miller Band-Space Cowboy. Denne er ganske rolig og en gammel slager vil jeg si. Jeg gir meg ikke! Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Coheed and Cambria - Welcome Home. En sang med en herlig intro. Vokalisten har et utolig særpreg i stemmen sin. Vanskelig å beksrive, men det bør høres Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Steve Miller Band-Space Cowboy. Denne er ganske rolig og en gammel slager vil jeg si. Jeg gir meg ikke! 8378340[/snapback] Jeg blir rent nostalgisk av en del av musikken dere foreslår. Dette er musikk jeg vokste opp med. Men Space Cowboy var ikke min SMB favoritt, det var vel heller senere låter som Fly Like An Eagle. Takk foir tipset! Geir Coheed and Cambria - Welcome Home. En sang med en herlig intro. Vokalisten har et utolig særpreg i stemmen sin. Vanskelig å beksrive, men det bør høres 8378663[/snapback] Var ikke helt min greie, desverre. Takk for tipset! Geir Lenke til kommentar
pi. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Et nytt forslag: Amy Winehouse - You Know I'm No Good Denne er en fin sang fra albumet Back to Black. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Anbefaler Alice Cooper - I'm Eighteen. Strålende riff, og bra stemning i sangen synes jeg Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Aretha Franklin - Angel En nydelig ballade som er min favorittlåt for tiden. Lenke til kommentar
Shaggern Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 At first, herleg tråd! :-) Smakebit på Jeff Brodnax - Flower: http://www.jumpcut.com/view/?id=D3F9CF04E9...A2E000423CEF682 Finn den ikkje for nedlasting, men kanskje du finn den på Itunes - herleg sang anyway. Bonus song: Sister Hazel - Your Winter Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er et vell av fordeler med denne tråden. En fordel er at man foretar dypdykk i sin egen samling, og gjenoppdager perler som har støvet ned. Man får mange gode innspill fra andre "likesinnede". Jeg tror jammen jeg skal lage meg en overlegen spilleliste selv på min utmerkede IAudiox5, basert på anbefalingene her. Satte nettopp nå på Waterboys-albumet: Dream Harder, og vil anbefale låt nr. 2. Glastonbury Song, og når jeg like godt er i gang så ta en lytt på låt nr. 3. Preparing to Fly. Etter albumet: Fishermans Blues, kom det endel ujevne forsøk. Her kom Mike Scott plutselig med et album som i hvert fall på noen av låtene beviste hvor gnistrende gode de kunne være på sitt beste. Vegg til vegg-lydbilde, og perfekt popmusikk etter min mening. Edit: Leif. 8326624[/snapback] Bump. Du har ikke svart på denne. Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Dream Theater - A Change of Seasons Den er simpelten genial Dream Theater er et progressivt band som har holdt på i 20 år, som har vært med på å forme den nyere prog-en vi kjenner idag. Denne sangen er satt sammen og blandet med flere forskjellige sjangre, fine temposkifter, nydelig stemme, tekst, sang, alt. Men må gjøre oppmerksom på at sangen varer i 23 minutter Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Hei alle sammen. Jeg er blitt rapportert for spamming/bumping fordi jeg tok meg tid til å gi hver enkelt forslag et eget svar. Så heretter kommer jeg til å slå dem sammen bunkevis når det kommer flere av gangen, slik som her. Håper jeg allikevel klarer å svare dere alle, selv om det kan ta litt lenger tid før de blir postet. Amy Winehouse - You Know I'm No Good 8378950[/snapback] Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om Amy Winehouse. Så jeg trenger nok fortsatt litt tid på damen. Anbefaler Alice Cooper - I'm Eighteen.Strålende riff, og bra stemning i sangen synes jeg 8379552[/snapback] Jo, AC hadde en del gode riffs, bare så synd at det ble så mye teater som tok fokuset fra det hele. Fikk aldri helt sansen for fyren. Men du kan regne det blant klassikerne som jeg har hørt før. Aretha Franklin - AngelEn nydelig ballade som er min favorittlåt for tiden. 8379954[/snapback] Angel ble skrevet av Arethas søster Carolyn. En nydelig låt som jeg selvsagt har fra før. Aretha er en av mine absolutte favoritter. Aretha Rules! (Backingbandet er ikke shabby heller... ) At first, herleg tråd! :-)Smakebit på Jeff Brodnax - Flower: Bonus song: Sister Hazel - Your Winter 8380067[/snapback] Desverre hadde de ingen av dem på iTunes. Det vil si, de hadde en del andre sanger av Sister Hazel. Jeff Brodnax fant jeg ikke der i det hele tatt. Satte nettopp nå på Waterboys-albumet: Dream Harder, og vil anbefale låt nr. 2. Glastonbury Song, og når jeg like godt er i gang så ta en lytt på låt nr. 3. Preparing to Fly. 8326624[/snapback] Bump. Du har ikke svart på denne. 8380384[/snapback] Jeg sa vel når du foreslo dem først at jeg skulle dette dem på CD-listen. Så da skal jeg ikke kaste bort penger på dem på iTunes imens, tror jeg. Dream Theater - A Change of SeasonsDen er simpelten genial 8380448[/snapback] Er nok ikke noen stor prog-fan lenger, desverre. Smakebitene på iTunes overbeviste meg ikke om noe annet heller. Men takk for forslaget. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå