tom waits for alice Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Låten, All The Things She Gave Me, fra A Pagan Place (Waterboys), er verdt en sjekk. Edit: Kan jo begrunne litt bedre. Låten har alt en god rockelåt skal ha. Skjev intro, god tekst, herlig driv, allsangfaktor og nydelig refreng. Topp den med Mike Scotts stemmeprakt på sitt beste. 8312496[/snapback] Tror jeg må sette dem på CD-listen. Takk for tipset! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 CocoRosie - Terrible Angels CocoRosie er kanskje i overkant sær for enkelte, men om man overser at de faktisk spiller på leketøy så er musikken fantastisk behagelig og avslappende. Verdt et forsøk i hvert fall. Enten så elsker du dem, eller så hater du dem. 8313731[/snapback] Kjøpte den jeg, så får vi se om den vokser eller taper seg ved flere gjennomlyttinger. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Låten: Dixi Drug Store, fra platen "Fuzzy", av Grant Lee Buffalo. Oser av voodo, Creolsk kjøkken og litt sex. Hektende pianoriff, dandert med smakfull simplistiske trommer og bass, som tilslutt toppes med klassisk vokal ala tidlig radiodays. Edit: Føler for å beskrive bandet litt mere. Denne platen var som så ofte med geniale bandkonstellasjoner den første og beste. De fulgte opp med hederlige utgivelser, men denne er "pålen" i helheten. De er på denne platen det beste av REM, uten fnugg av den femininiteten som Michael Stipe tilfører Rapid Eye Movement. Dette er platen for urbane cowboyer med designede boots, ikke på seg, men såklart hengende på hedersplass hjemme på stueveggen. Endret 5. april 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Motorpsycho - Manmower Veldig fin sang. Lydbildet er vakkert og jeg blir rett og slett oppmuntret av å høre åpningsriffet. Avslappende musikk. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Vil bare ta sjansen på Battle Hymn av Manowar. Dette er en av deres få "rolige" sanger, men fortsatt ganske metal. Den smakebiten de hadde på iTunes var ikke helt respektabel, men hvis du skal sjekke dem på YouTube, så er det kanskje best å ikke se, bare høre. De kan være en smuuule parodi på seg selv. Tror egentlig ikke du vil like den, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Er en stor fan av Matisyahu og ville anbefalt hvem som helst å i det minste høre gjennom noen låter av han. Litt vanskelig å velge en som kan få deg til å sitte igjen med inntrykket av at du vil høre mer, men tar sjangsen på Late Night In Zion fra platen Youth. Grunnen til at jeg velger han er fordi selv om musikksmaken min forandrer seg ofte, sitter han alltid igjen uten at jeg går lei av hans plater. Om du ikke har hørt om han(men regner med du har det) så går hans musikk under reggaesjangeren, blandet inn med hip hop elementer og gitarer. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Jeg gir meg ikke med neo-proggen enda, og vil dermed foreslå Arena - The Shattered Room fra plata Pepper's Ghost. Magi i mine ører. Har de ikke den låta som enkeltspor, kan du høre på Smoke and Mirrors fra samme plata. Endret 6. april 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Låten: Dixi Drug Store, fra platen "Fuzzy", av Grant Lee Buffalo. Oser av voodo, Creolsk kjøkken og litt sex. Hektende pianoriff, dandert med smakfull simplistiske trommer og bass, som tilslutt toppes med klassisk vokal ala tidlig radiodays. 8315110[/snapback] Kjøpte den, og tittellåta også mens jeg først var igang. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Motorpsycho - ManmowerVeldig fin sang. Lydbildet er vakkert og jeg blir rett og slett oppmuntret av å høre åpningsriffet. Avslappende musikk. 8317731[/snapback] Den fant jeg ikke på iTunes. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Vil bare ta sjansen på Battle Hymn av Manowar. Dette er en av deres få "rolige" sanger, men fortsatt ganske metal. Den smakebiten de hadde på iTunes var ikke helt respektabel, men hvis du skal sjekke dem på YouTube, så er det kanskje best å ikke se, bare høre. De kan være en smuuule parodi på seg selv. Tror egentlig ikke du vil like den, men det er verdt et forsøk. 8318756[/snapback] Ikke helt min greie, enten jeg ser eller ikke. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Er en stor fan av Matisyahu og ville anbefalt hvem som helst å i det minste høre gjennom noen låter av han. Litt vanskelig å velge en som kan få deg til å sitte igjen med inntrykket av at du vil høre mer, men tar sjangsen på Late Night In Zion fra platen Youth. Grunnen til at jeg velger han er fordi selv om musikksmaken min forandrer seg ofte, sitter han alltid igjen uten at jeg går lei av hans plater. Om du ikke har hørt om han(men regner med du har det) så går hans musikk under reggaesjangeren, blandet inn med hip hop elementer og gitarer. 8319708[/snapback] Nix, har ikke hørt om ham. Late night in Zion traff ikke helt, men jeg sjanset på Jerusalem og King without a crown. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Jeg gir meg ikke med neo-proggen enda, og vil dermed foreslå Arena - The Shattered Room fra plata Pepper's Ghost. Magi i mine ører. Har de ikke den låta som enkeltspor, kan du høre på Smoke and Mirrors fra samme plata. 8319776[/snapback] Ser ikke ut til at de har dem i det hele tatt på iTunes, desverre. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Det er et vell av fordeler med denne tråden. En fordel er at man foretar dypdykk i sin egen samling, og gjenoppdager perler som har støvet ned. Man får mange gode innspill fra andre "likesinnede". Jeg tror jammen jeg skal lage meg en overlegen spilleliste selv på min utmerkede IAudiox5, basert på anbefalingene her. Satte nettopp nå på Waterboys-albumet: Dream Harder, og vil anbefale låt nr. 2. Glastonbury Song, og når jeg like godt er i gang så ta en lytt på låt nr. 3. Preparing to Fly. Etter albumet: Fishermans Blues, kom det endel ujevne forsøk. Her kom Mike Scott plutselig med et album som i hvert fall på noen av låtene beviste hvor gnistrende gode de kunne være på sitt beste. Vegg til vegg-lydbilde, og perfekt popmusikk etter min mening. Edit: Leif. Endret 7. april 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
pi. Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Foreslår Nina Persson - Silent Night Nina Persson er forresten vokalist i The Cardigans. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har fått veldig sansen for The Elected - Not Going Home. Prøv da vel! Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Anbefaler The Postal Service - Such Great Heights på det sterkeste! Den er fengende og får meg i godt humør. Red: Må også nevne Coldplay med Clocks. Fin og fengende. Andre gode Coldplay sanger er: Coldplay - Yellow Coldplay - Trouble Endret 9. april 2007 av TomFu Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Charta 77 - Vi Vill Ha Svar Fra den fantastiske plata Tecken I Tiden, og er en av skivas sterkeste titler. Jeg får iallefall ikke nok av låta, og om du er litt interessert i svensk punk, type Dia Psalma og Ebba Grön kan jo dette være noe å sjekke ut. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Klaxons - Golden Skans! Bandet som "fant opp" sjangeren New Rave! Selv om det kanskje er ganske pop'ete! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Lynyrd Skynyrd - Free Bird Store sjanser for at du allerede har denne, men prøver alikevell.. Helt utrolig bra sang. De første fem minuttene er deilig, rolig slide-gitar og sang.. De siste fem minuttene er helt out-of-this-world space-age Moon Waffles.. Dritbra Endret 9. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Lettmel Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Etter ett hurtig søk så kom jeg fram til at det var ingen som hadde nevnt denne, så da får jeg gjøre det. Shinedown - 45 En slags avslappet hard rock av noe slag, der den ligger på slutten av debutalbumet deres, Leave a Whisper. Litt melankolsk stemning i sangen, men den er fortsatt pen hvis en liker å spille høyt. iTunes URL: Her Musikkvideoen på youtube: Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå