tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Vet du har fått noen tips om Pain of Salvation fra før, men ikke Iter Impius (som de har på iTunes ). 8306389[/snapback] Kjøpte "A trace of blood" for noen dager siden. Men denne nådde ikke helt opp. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Fatboy Slim med Praise You er veldig fin.Tror den er hentet fra albumet WHY TRY HARDER 8307352[/snapback] Ikke helt min greie, er jeg redd. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 En liten dame jeg har fått sansen for i det siste, er Laleh. Musikken er svensk/engelsk vise-pop, og fra det nye albumet er det et par sanger jeg liker svært godt. "12", "Det är vi som bestämmer" og "I know this". "12" er fryktelig fin, men representerer gjerne ikke resten av musikken. 8307508[/snapback] Her var det mye fint. Men vanskelig å velge. Jeg får se hva jeg gjør. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 The Kick Inside of Me - Sparkle In The Rain, av Simple minds. Energiutblåsing, nesten Punk ... BTW: Samme platen har en stålversjon av "Street Hassle-Lou Reed". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Ser ikke ut til at du har skjekket ut bandet Frost*. Det tror jeg du med fordel kan gjøre. Britisk neo-prog aktige saker med Jem Godfrey i spissen, sammen med folk fra bla.a. Kino, IQ, Arena og JadisDu kan teste sangen Black Light Machine fra plata Milliontown. Vet ikke om det kanskje kan bli litt for upbeat og stressendes til tider, du får se selv De har albumet på Itunes, men vet ikke om du får kjøpt den som enkeltspor. Kan forresten høres i sin fulle lengde her: http://www.progarchives.com/album.asp?id=12279 Hvis ikke de har den som enkeltspor skjekk sangen Hyperventilate 8307585[/snapback] Black Light Machine ble nok litt for styrete for meg. Hyperventilate hørtes trivelig ut i starten, men smakebiten på iTunes hadde bare starten. Så jeg fant en live-versjon på YouTube, men det ga desverre ikke mersmak... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Where'd You Go (feat. Holly Brook and Jonah Matranga) , Believe Me (feat. BoBo and Styles Of Beyond) og High Road (feat. John Legend) Alle fra Fort Minor (albumet The Rising Tied ) 8307871[/snapback] Vær snille å ikke foreslå for mange sanger. High Road var nærmest, men nådde ikke helt opp. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Da prøver jeg med det nærmeste man kommer "obskur Bowie" uten å rote i uutgitte spor og på bootlegs, nemlig en strålende liten sak fra soundtracket til Buddha of Suburbia (fra 1993-94-ish): David Bowie - Dead Against It (Sjekket, og den finnes på iTunes) 8308629[/snapback] Bowie er alltid bra. Men denne hadde litt for masete arrangement for meg, desverre. Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Har du fått sjekka ut Toploader - Dancing In The Moonlight enda? Endret 4. april 2007 av Torpern Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Megadeth - Hangar Eighteen Elsker gitar spillingen og soloene hele veien. En av de bedre Megadeth låtene.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 The Kick Inside of Me - Sparkle In The Rain, av Simple minds.Energiutblåsing, nesten Punk ... BTW: Samme platen har en stålversjon av "Street Hassle-Lou Reed". 8309494[/snapback] Litt Simple Minds skader aldri. Den kjøpte jeg. Street Hassle var jeg litt mer usikker på. Men så er originalen en av mine favoritter også... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Har du fått sjekka ut Toploader - Dancing In The Moonlight enda? 8309587[/snapback] De hadde bare et par låter fra den plata på iTunes, og Dancing var desverre ikke en av dem. Hvis dere skal "bumpe" gamle forslag er det fint om dere linker til originalposten. Da blir det lettere for meg å huske hva som skjedde. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Megadeth - Hangar Eighteen Elsker gitar spillingen og soloene hele veien. En av de bedre Megadeth låtene.. 8309601[/snapback] Fett riff. Men ikke helt i min gate, tror jeg. Som jeg har sagt andre steder: Gitarer skal spilles som om man spiller på en kvinnekropp, ikke som om man spiller på visse av sine egne kroppsdeler. Bare jeg som begynne å bli gammel... Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg var tilbake i førsteposten, og fant ingenting av Waterboys. Har du helt kontroll med den gruppen/produksjonene? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bowie er alltid bra. Men denne hadde litt for masete arrangement for meg, desverre.8309582[/snapback] Bob Dylan - Ballad of a Thin Man? Ja ja. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Er i Toto-humør for tiden (konsert med de 3. aug ), så jeg tenkte jeg får anbefale en Toto-låt. Stop Loving You Synes det er en utrolig fengende låt, rent melodisk. Blir helt "med" av denne låten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Jeg var tilbake i førsteposten, og fant ingenting av Waterboys. Har du helt kontroll med den gruppen/produksjonene? 8309701[/snapback] Nope. Cannot say that I do. Tar gjerne imot tips der. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Er i Toto-humør for tiden (konsert med de 3. aug ), så jeg tenkte jeg får anbefale en Toto-låt. Stop Loving You Synes det er en utrolig fengende låt, rent melodisk. Blir helt "med" av denne låten. 8310752[/snapback] Toto er et band jeg burde investere i en samling av. Får sette den på CD-listen... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Bob Dylan - Ballad of a Thin Man? Ja ja. 8310071[/snapback] Dylan har jeg kontrollen på. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Låten, All The Things She Gave Me, fra A Pagan Place (Waterboys), er verdt en sjekk. Edit: Kan jo begrunne litt bedre. Låten har alt en god rockelåt skal ha. Skjev intro, god tekst, herlig driv, allsangfaktor og nydelig refreng. Topp den med Mike Scotts stemmeprakt på sitt beste. Endret 5. april 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 CocoRosie - Terrible Angels CocoRosie er kanskje i overkant sær for enkelte, men om man overser at de faktisk spiller på leketøy så er musikken fantastisk behagelig og avslappende. Verdt et forsøk i hvert fall. Enten så elsker du dem, eller så hater du dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå