tom waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Så fra meg, Strapping Young Lad - Love 8277908[/snapback] Kjøpte et par SYL-låter i begynnelsen av dette eksperimentet, men de datt ut av playlisten etterhvert. Tror ikke dette er helt for meg. Geir Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 The Automatic - Monster Den er så jækla funky! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 I dag vil jeg gjerne anbefale Anathema - Regret fra albumet Alternative 4. Dette er en vakker sang fra et av mine favorittband. iTunes er som vanlig på jordet når det gjelder å sette musikk i sjanger, så ikke ta "Death Metal" for god fisk! Dette grenser mer mot Prog-rock (Igjen!) 8278140[/snapback] Den ga jeg en sjanse. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 The Automatic - Monster 8280196[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Fant den på YouTube. Småfunky var den, men nådde nok ikke helt opp. Geir Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Okei, da. Mens du er i gang med Sonata Arctica: Shy. Første sangen jeg hørte av dem. Fikk meg hekta. Endret 31. mars 2007 av Kibs Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) tom waits for alice,31/03-2007 : 13:24 White White Dove - Fra platen: Timeless Flight med Steve Harley and Cockney Rebel. Setter den på CD-kjøpslista jeg. Geir Godt valg! Jeg har selv opp gjennom årene kjøpt hele fire stk. To gav jeg bort, bare for å få mus En spilte jeg i senk, og den siste har jeg lagt på fløyelspute. Platen ble utgitt mellom "Best years", og "Love's a Primadonna", når bandet var på høyden av popularitetsbølgen. Husker at NRK sendte en outstanding TV-konsert i etterkant av "Timeless Flight". Noe av det beste jeg har fått servert av musikkopplevelser via tuben. Edit: Tull med siteringen. BTW: Visste du at låten "Mister Soft"-Steve harley, er tilegnet David Bowie? Bowie skal ha lagd en låt som heter "Alexander The Great" som motsvar. De knivet om å være på toppen, og Steve viste med neste platen at egoet tok fullstendig overhånd, og Bowie trakk det lengste strået. Endret 31. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 BTW: Visste du at låten "Mister Soft"-Steve harley, er tilegnet David Bowie? Bowie skal ha lagd en låt som heter "Alexander The Great" som motsvar. De knivet om å være på toppen, og Steve viste med neste platen at egoet tok fullstendig overhånd, og Bowie trakk det lengste strået. 8281141[/snapback] Som det heter: Det er noen få bokstaver som skille "genial" fra "gal"! Den godeste Harley hadde litt problemer med bakkekontakten. Om jeg har hørt den historien før (det har jeg antagelig) så har jeg glemt den for lenge siden... Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Var tilbake i førsteposten for en kjapp sjekk. Der fant jeg ingenting av Television ...? Har et forslag som er post-Television: Tom Verlaine, med låten "Shine", fra soloalbumet; "Wonder". Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Vil anbefale: Joshua Radin - Closer Snublet over denne låta ved en tilfeldighet da en annen av sangene hans var med i en Scrubs-episode. Folksanger, bare gitar og stemme. Fantastisk avslappende og behagelig å høre på. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 John Hiatt er en bra mann. Og når han samler Ry Cooder, Jim Keltner og Nick Lowe i bandet Little Village må det bli bra. Sjekk ut bil-favoritten Solar Sex Panel. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Var tilbake i førsteposten for en kjapp sjekk. Der fant jeg ingenting av Television ...?Har et forslag som er post-Television: Tom Verlaine, med låten "Shine", fra soloalbumet; "Wonder". 8281569[/snapback] Television var bra saker, som ser ut til å ha gått i litt i glemmeboken hos folk desverre. Marquee Moon var en stor inspirasjon for undertegnede. Tom Verlaines solokarriere har jeg ikke fulgt. De hadde flere Verlaine-album på iTunes, men ikke Wonder. Det høres bra ut det de har der, så kanskje jeg skal sjekke det ut nærmere. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Vil anbefale: Joshua Radin - Closer Snublet over denne låta ved en tilfeldighet da en annen av sangene hans var med i en Scrubs-episode. Folksanger, bare gitar og stemme. Fantastisk avslappende og behagelig å høre på. 8282943[/snapback] De hadde bare et par låter av Radin på iTunes, fra soundtracket til "The Last Kiss". Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 John Hiatt er en bra mann. Og når han samler Ry Cooder, Jim Keltner og Nick Lowe i bandet Little Village må det bli bra. Sjekk ut bil-favoritten Solar Sex Panel. 8283510[/snapback] Gamle favoritter alle sammen! Var flere låter jeg kunne tenke meg på den plata. Får vurdere om jeg skal kjøpe albumet istedet. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 De hadde bare et par låter av Radin på iTunes, fra soundtracket til "The Last Kiss". Geir 8284936[/snapback] Da anbefaler jeg en av de. Han er veldig flink. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Men de kunne ikke kjøpes løse, bare hele soundtracket. Geir Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 TWFA: Sjekk om du finner The Spinners - I'll Be Around på iTunes.com. God-låt til de grader. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 John Hiatt er en bra mann. Og når han samler Ry Cooder, Jim Keltner og Nick Lowe i bandet Little Village må det bli bra. Sjekk ut bil-favoritten Solar Sex Panel. 8283510[/snapback] Gamle favoritter alle sammen! Var flere låter jeg kunne tenke meg på den plata. Får vurdere om jeg skal kjøpe albumet istedet. Geir 8284951[/snapback] Det hørtes ut som en veldig god ide. Regner med at det ikke er noe vits i å anbefale enkeltlåter fra ovennevnte artister, siden du selvsagt har alt fra før. Tar meg derfor den frihet å anbefale et helt album: Stolen Moments fra nevnte Hiatt. Ikke bare er det en komplett samling godlåter, den har vanvittige mengder utsøkt gitarspill også. (du har den sikkert fra før) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hva er grensen på sanglengde på iTunes? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Men de kunne ikke kjøpes løse, bare hele soundtracket. Geir 8287899[/snapback] Skal ikke være lett. http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...riendid=2871686 Her kan du både høre og laste ned musikken hans. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Hva er grensen på sanglengde på iTunes? 8289395[/snapback] Tror egentlig ikke det er noen fast grense. Men når låtene når en viss lengde får man ikke kjøpe dem løse. Hvilket forsåvidt er naturlig, ellers kunne man risikere å få en plate med bare noen få sanger for en slikk og ingenting i forhold til prisen for hele albumet. Grensen ser ut til å variere, jeg har kjøpt låter på nesten 10 minutter, mens andre på litt over 7 ikke har vært tilsalgs i løsvekt. Kanskje det varierer fra plateselskap til plateselskap. Eller kanskje det er i forhold til antall sanger og albumets totale lengde. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå