Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Må si listen din begynner å bli veldig bra uansett. Denne tråden er jo ypperlig til å følge med på  for egen del også.

8241333[/snapback]

Jupp. Og husk at jeg ennå bare har hatt tid til å oppdatere listen med snaut halvparten av alle forslagene jeg har fått. Det er mange flere godbiter utover i tråden. De som er tålmodige får se...

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan likte du joe Satriani? Ja, jeg er over gjennomsnittelig nyskjerrig, så beklager maset :p.

Men, jeg kan jo alltids anbefale en sang. Vet ikke om du betegner Van Halen som en opplagt klassiker (selv om jeg gjør det ;)), men jeg anbefaler:

Van Halen - Runnin' with the Devil

Kanskje den beste låta på Van Halens selvtitulerte album fra 1978. Noe av den beste hardrocken du finner, mener nå jeg da. Dette er jo en av Van Halens mest kjente låter, så for alt jeg vet kan det jo hende du har den, men en anbefaling skader aldri.;).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Okay, på tide å slutte med surmuling. Musikken er viktigere. :p

Dette blir kanskje et "wild stab in the dark", regner med at TWFA har oversikten over alle klassikere ...?

Anyway: Jack A Lynn-Jethro Tull. Vet ikke hvilken plate.

Edit: Leif.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Du har sikkert hørt om Wolfmother, men jeg vet ikke om du har hørt noe av dem. Min favorittsang fra dem akkurat nå er "Minds Eye". Wolfmother har ofte blitt beskrevet som et retroband som blander Black Sabbath og Led Zeppelin, og da må det jo bli bra ;)

Lenke til kommentar
Hvordan likte du joe Satriani? Ja, jeg er over gjennomsnittelig nyskjerrig, så beklager maset :p.

Jo takk, den var fin den, skjønt jeg synes ikke alltid at instrumentallåter er så spennende. Det blir liksom mer flinkt enn følsomt.

Men, jeg kan jo alltids anbefale en sang. Vet ikke om du betegner Van Halen som en opplagt klassiker (selv om jeg gjør det ;)), men jeg anbefaler:

Van Halen - Runnin' with the Devil

8244698[/snapback]

Semi-klassiker, kanskje. Hørte den opp og i mente den gangen. Eddie var en toneangivende gitarist, men som band ble det kanskje for mye puddelrock for meg.

Sondre Lerche - Track You Down

8248845[/snapback]

Som bosatt i Bergen - om enn innflyttet - har jeg kontrollen på unge Lerche. Men jeg har hittil unngått alle platene hans. Ikke noen spesiel grunn, skal se om jeg kan rette på det når jeg besøker Platekompaniet neste gang.

Vet ikke helt hvilken sjanger du satser på, men godsmack har jo noen bra sanger. godsmack - bad religion, for eksempel.

8248921[/snapback]

Sjangeren velger dere. Men det er noen som passerer lettere enn andre. Jeg kunne lage en liste over de sjangerne jeg ikke er så begeistret for, men da risikerte jeg å gå glipp av et forslag som kunne få meg til å forandre mening.

Denne nådde desverre ikke helt opp.

Dette blir kanskje et "wild stab in the dark", regner med at TWFA har oversikten over alle klassikere ...?

Anyway: Jack A Lynn-Jethro Tull. Vet ikke hvilken plate.

8250817[/snapback]

Jo takk. Oversikten har jeg, men ikke plata. Her må det nok i hvertfall et samlealbum til for å tette hullet i samlingen. Imens kjøpte jeg denne som en appetittvekker. :thumbup:

Vil anbefale Mogwai, en skotsk intrumental-rockegruppe (sidan hardrock og metal "ikkje er heilt i di gate.)

Men sjekk ut Mogwai Fear Satan (frå "Young Team")

og "Glasgow Mega-Snake" (frå "Mr. Beast")

8251047[/snapback]

Ikke helt i min gate, desverre. Mogwai Fear Satan var uansett for lang til å kjøpes løst på iTunes. (Skjønt de hadde ulike mikser av den.) Takk for forslaget.

Du har sikkert hørt om Wolfmother, men jeg vet ikke om du har hørt noe av dem. Min favorittsang fra dem akkurat nå er "Minds Eye".

Var i tvil om denne. Men ga den en sjanse. Får se hva jeg synes etter noen gjennomlyttinger. :thumbup:

Wolfmother har ofte blitt beskrevet som et retroband som blander Black Sabbath og Led Zeppelin, og da må det jo bli bra ;)

8252458[/snapback]

Nei, det må det ikke... ;)

Lenke til kommentar
Mason Ruffner - Just Be My Friend

Lou Reed - Sattelite of Love (Fra albumet Live in Italy)

Keith Richards - Take it so Hard

8256658[/snapback]

Mason Ruffner fant jeg ikke på iTunes. Lou og Keith har jeg kontrollen på, de sorterer i gruppen klassikere. Transformer og de andre tidlige soloalbumene til Lou Reed kjøpte jeg da de kom ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Teste TWFA's oversikt over klassikere ... :whistle: En artist/gruppe som konkurrerte med David Bowie på det britiske marked, fra begynnelsen av 70tallet og frem til midten.

White White Dove - Fra platen: Timeless Flight med Steve Harley and Cockney Rebel.

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt "Mystic and divine" fra "bandet" Luca Turilli. En slags ballade-ting.

Edit: den hadde de ikke på iTunes, nei.

Skal vi se.. da foreslår jeg "The magic of the Wizard's dream" fra Rhapsody. Fin sang. Hadde en annen av samme band i tankene, men de hadde den ikke på iTunes. Vel.. kanskje du vil like denne.

Endret av Kibs
Lenke til kommentar

Heisann!

Flott tiltak til post, og en smart måte å utvide din musikalske horisont.

Mitt bidrag går i en retning jeg ser du allerede har satt pris på. Det kommer fra mesterhjernen Devin Townsend, som ikke bare har en haug av solo-prosjekter, men også står bak bandet Strapping Young Lad.

Den første SYL sangen jeg "forelsket" meg i, var love.

Så fra meg, Strapping Young Lad - Love

Musikkvideo finnes

(Det kan nevnes at versjonen på musikkvideoen er noe klippet, og ikke helt optimal, som låten optimalt er.)
Lenke til kommentar

I dag vil jeg gjerne anbefale Anathema - Regret fra albumet Alternative 4. Dette er en vakker sang fra et av mine favorittband. iTunes er som vanlig på jordet når det gjelder å sette musikk i sjanger, så ikke ta "Death Metal" for god fisk! Dette grenser mer mot Prog-rock (Igjen!)

Lenke til kommentar
Teste TWFA's oversikt over klassikere ... :whistle: En artist/gruppe som konkurrerte med David Bowie på det britiske marked, fra begynnelsen av 70tallet og frem til midten.

White White Dove - Fra platen: Timeless Flight med Steve Harley and Cockney Rebel.

8259210[/snapback]

Husker godt Steve Harley. Men ikke den låta, av en eller annen grunn.

Jeg hadde et par LP'er av dem. "The best years of out lives", "Tumblin' down" "Judy Teen" og ikke minst coverversjonen av "Here comes the sun" med orgel-arpeggioen er låter jeg fortsatt drar kjensel på. Kjøpte ellers en nyere Steve Harley låt på iTunes tidligere i år: En coverversjon av "What becomes of the broken hearted". Anbefales!

Setter den på CD-kjøpslista jeg. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg liker veldig godt "Mystic and divine" fra "bandet" Luca Turilli. En slags ballade-ting.

Edit: den hadde de ikke på iTunes, nei.

Skal vi se.. da foreslår jeg "The magic of the Wizard's dream" fra Rhapsody. Fin sang. Hadde en annen av samme band i tankene, men de hadde den ikke på iTunes. Vel.. kanskje du vil like denne.

8275272[/snapback]

Beklager, det traff ikke helt. Blir nok litt for teatralsk for meg. Det gjelder nok Luca Turilli også, det jeg kan se av dem på YouTube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...