Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Er du kanskje litt pompøs nå?

8228451[/snapback]

Min tråd, mine regler, PC. Om det er pompøst eller ikke er uvesentlig. Synes du - eller andre - at det er det så er det greit for meg. Da får jeg leve uten deres forslag. :cool:

Geir :)

8228513[/snapback]

Flott innstilling. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det vitalt for deg at musikken skal kunne kjøpes på iTunes?

8228133[/snapback]

Nei da, har dere andre kilder er det selvsagt helt greit, så lenge de er lovlige og respekterer opphavsretten. iTunes tilfredstiller begge kravene og har de fleste låtene som foreslås ettehvert. Dette er bare et hobbyprosjekt, så jeg har desverre ikke tid til å lete Internett rundt etter låtene.

iTunes-søket er litt treigt idag. Kommer tilbake til resten av forslagene når det funker bedre igjen.

Lenke til kommentar
Er det vitalt for deg at musikken skal kunne kjøpes på iTunes?

8228133[/snapback]

Nei da, har dere andre kilder er det selvsagt helt greit, så lenge de er lovlige og respekterer opphavsretten. iTunes tilfredstiller begge kravene og har de fleste låtene som foreslås ettehvert. Dette er bare et hobbyprosjekt, så jeg har desverre ikke tid til å lete Internett rundt etter låtene.

8228635[/snapback]

Vel, forslaget mitt ligger en knapp unna på linken jeg ga deg. Du kan også bare høre på sangen først, om det er ønskelig. Der har bandet selv lagt ut sangen slik at folk kan høre den og laste den ned. :)

Lenke til kommentar
Dagens kjøp fra iTunes:

Fight Test - The Flaming Lips

Kom bare over den og ville høre mer. Ta deg en lytt. ;)

8235466[/snapback]

Liker du den bør du så absolutt få med deg Yoshimi Battles The Pink Robots pt. 1, fra samme album.

Er kanskje sett på som en mainstream-låt fra 'Lips, men det driter vi i. Sangen er knallgo' og får deg i godt humør i en fei. :thumbup:

Endret av Rippo
Lenke til kommentar
Sublime - New realization.

8225587[/snapback]

Den hadde de ikke på iTunes.

Boris - Pink

Den hadde de ikke på iTunes.

Yes - Siberian Khatru

Pink Floyd - Echoes

8225699[/snapback]

De har jeg, et eller annet sted.

Nickleback - If Everyone Cared

Fin sang fra Nickleback som har kommet tilbake sterkt etter noen slappe år. Digger denne låta. Er rolig & peen :)

8226525[/snapback]

Jeg ga den en sjanse. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jamie Cullum - Twentysomething

Knall sang! Passer til alt.

8228024[/snapback]

Kjøpte den jeg. :thumbup:

Er det vitalt for deg at musikken skal kunne kjøpes på iTunes? Den sangen jeg vil anbefale deg kan lastes ned på Myspace-siden til artisten:

http://www.myspace.com/acres

Sangen "Walking Next to You". :)

8228133[/snapback]

Lastet ned den. Fin låt. :thumbup:

Dagens kjøp fra iTunes:

Kom bare over den og ville høre mer. Ta deg en lytt. ;)

8235466[/snapback]

Den nådde ikke helt opp. Men det var nesten. :)

Helloween - Keeper of The Seven Keys (fra: Keeper of The Seven Keys Part II)

En relativt lang sang, går vel under sjangeren power metal. Sangen har både raske og rolige partier. Beste lineupen til Helloween.

Sangen er 13:37 lang, det sier jo noe om hvor "l33t" den er :p

8235763[/snapback]

Så lange sanger selger de desverre ikke i løsvekt på iTunes. Da må man kjøpe hele plata, og det blir for dyrt for en smakebit.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler en sang, men den kan ikke nytes for det den er, uten at du hører sangen før den. Det er fra Dream Theater sitt "Live Scenes from New York"-album.

Først er det sang nr. 7, "John and Theresa solo spot". Deretter er det "Through her Eyes". Studioversjonen er bra den også, men liveversjonen fra dette albumet har tidenes mest nydelige solo, synes jeg. Den passer så perfekt med resten av sangen.

Altså:

#7: John and Theresa solo spot

#8: Through her Eyes

Jeg ser at reglene sier at det kun kan foreslås en sang, men de hører på en måte sammen.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg er en gammal og gretten fyr på musikkfronten som stort sett går rundt og rister på hodet av musikken som er og mimrer om hvordan alt var bedre før kan jeg vel komme med en liten anbefaling. Jeg har kjøpt en cd i år. Utrolig nok, ettersom jeg stort sett holder meg til Rolling Stones topp 500 eller pop/rock fra 80 og 90 tallet. Artisten det er snakk om har nylig fått sitt gjenombrudd og sammenlignes med Freddy Mercury og Elton John. Det er snakk om falsettsangeren Mika. Et veldig artig album med en fyr som leker seg i alle retninger.

Nå vet jeg ikke helt hva det er som gjør at jeg liker dette her, det er veldig mange lystige sanger som bringer frem smil selv i den tristeste hverdag. Men det er en låt spesielt jeg vil anbefale i så måte siden du ønsker en. Han så langt er kjent for de lystige tonene og derfor er det en litt annerledes låt fra han jeg her anbefaler.

Det er snakk om låten Happy Ending. Ved å lytte på den får jeg en merkelig nostalgisk og trist følelse. Den får meg til å minne om tapt kjærlighet, savn, håpløshet og ikke minst triste slutter i filmer ^^ . Men ikke på en deprimerende måte, bare som en påminner om at livet kan være tøft og tankene går over på alle ofre man må gjøre. For meg treffer den vel enkelt og greit til minnene jeg har. Den skiller seg ut fra resten av albumet siden den ikke fokuserer på å få lytteren i lekende humør (noe resten av albumet gjør helt ypperlig).

Det er en låt som appelerer til ens myke side og man må legge til side sine machoprinsipper litt her. Lytte på den i det skjulte :wee:

Det vil ikke være unormalt om du hater låten. Mika får jo stort sett terningkast seks eller en og er et elsk/hat objekt. Selv tilhører jeg første kategori, selv om han har en stil som er veldig ulik hva jeg pleier å høre på. Så kanskje du også gjør det? Hvem vet :) Stilen hans er uansett noe som ikke passer alle.

Hele albumet er tilgjengelig på Itunes, vet ikke om enkeltlåten er det. Uansett kan du høre den her (siste 30 sekunder er en annen sang);

http://www.youtube.com/watch?v=IwUOyY9a3ls

Lenke til kommentar
Dagens kjøp fra iTunes:

Liker du den bør du så absolutt få med deg Yoshimi Battles The Pink Robots pt. 1, fra samme album.

8238073[/snapback]

Fortsatt litt usikker...

Bjørn Rosenstrøm - En gong er ingen gong

den er kjempe bra.

Usikker på sjanger

8240965[/snapback]

Den klarte jeg ikke å finne på iTunes.

Jeg anbefaler en sang, men den kan ikke nytes for det den er, uten at du hører sangen før den. Det er fra Dream Theater sitt "Live Scenes from New York"-album.

Først er det sang nr. 7, "John and Theresa solo spot". Deretter er det "Through her Eyes". Studioversjonen er bra den også, men liveversjonen fra dette albumet har tidenes mest nydelige solo, synes jeg. Den passer så perfekt med resten av sangen.

Altså:

#7: John and Theresa solo spot

#8: Through her Eyes

Jeg ser at reglene sier at det kun kan foreslås en sang, men de hører på en måte sammen.

8241065[/snapback]

De hadde ikke "Live Scenes from New York" på iTunes. Studioversjonen av "Through her Eyes", er det den som heter "Scene Five: Through Her Eyes" på "Metropolis, Pt. 2: Scenes from a Memory"?

Lenke til kommentar
De hadde ikke "Live Scenes from New York" på iTunes. Studioversjonen av "Through her Eyes", er det den som heter "Scene Five: Through Her Eyes" på "Metropolis, Pt. 2: Scenes from a Memory"?

8241141[/snapback]

Det stemmer det. Selv om studioversjonen ikke er like bra som liveversjonen, så er den verdt å låne et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Det er snakk om falsettsangeren Mika. Et veldig artig album med en fyr som leker seg i alle retninger.

Det er snakk om låten Happy Ending.

Snip, snip...

Det er en låt som appelerer til ens myke side og man må legge til side sine machoprinsipper litt her. Lytte på den i det skjulte :wee:

Likte den jeg. Er helt komfortabel med mine feminine sider, så det går bra. :)

Hele albumet er tilgjengelig på Itunes, vet ikke om enkeltlåten er det. Uansett kan du høre den her (siste 30 sekunder er en annen sang);

http://www.youtube.com/watch?v=IwUOyY9a3ls

8241080[/snapback]

De hadde den, men bare koblet med "Over my Shoulder", og da ble den for lang til å kjøpes løst.

8241141[/snapback]

Det stemmer det. Selv om studioversjonen ikke er like bra som liveversjonen, så er den verdt å låne et øyeblikk.

8241175[/snapback]

Oki. Jeg kjøpte den, jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

De hadde den, men bare koblet med "Over my Shoulder", og da ble den for lang til å kjøpes løst.

8241188[/snapback]

Det var synd. Over my shoulder er den svakeste låten på cd'en, så den er ikke verdt å bruke tid på. Du kommer nå uansett til å høre mye til fyren på radio nå i sommertidene siden låtene "Grace Kelly" (allerede vært ute en del uker), "Big Girl (you are beautifull)" og "Lollipop" er typpiske sommerlåter. Så vi blir sikkert alle godt lei av fyren når september er her :wee:

Må si listen din begynner å bli veldig bra uansett. Denne tråden er jo ypperlig til å følge med på for egen del også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...