Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen har anbefalt deg dette før, og vet heller ikke om du er fan av instrumentals, men jeg vil gjerne anbefale deg Joe Satriani med "Rubina's Blue Sky Happiness". En nydelig sang, fremført av et geni på gitar.

Ikke noe røff gitarrunking dette nei, bare pur nytelse.

Lenke til kommentar

Hm..noe sier meg at jeg har anbefalt Bruce Cockburn tidligere, men jeg gadd simpelthen ikke lete gjennom tråden. Anbefaling:

Bruce Cockburn - One of the Best Ones

fra albumet Nothing but a Burning Light. Fantastisk album.

(edit: før moroklumpene melder seg: Navnet uttales Bruce Co'burn)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Hva med Alicia Keys - Diary ?

Den har hun laget sammen med Tony Toni Tone.

Rolig og vakker låt.

8218963[/snapback]

Kjøpte unplugged-utgaven jeg. :thumbup:

Geir :)

8223798[/snapback]

Flott!

Nytt forslag:

Marius Müller - Carmen

Litt usikker på om den finnes på iTunes, men men.

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg igjen :) Men denne gangen er det ikke noe metal eller noe slikt. Drunken Lullabies av Flogging Molly. Jeg er ikke 100% sikker på hvilken sjanger det er, men jeg ser på det som Irsk gladmusikk :p

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar

Boris - Pink

Boris er et Japansk stoner/sludge/fuzz-rock band, noe av det feteste jeg vet om. De synger på Japansk, men hvem har sagt at man må skjønne teksten for å like musikken.

Yes - Siberian Khatru

Yes er et av mine favoritt prog.rock band, og denne låten har et av tidenes feteste åpningsriff, og er en klassiker.

Pink Floyd - Echoes

Kanskje PFs beste låt noensinne, om ikke den beste så er den en av de. Veldig spesiell, jeg er usikker på hvordan jeg skal beskrive den. Ingenting er bedre enn å høre den selv.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har hørt noe av ska-rock bandet Hopalong Knut så bør du det. Selv vil jeg anbefale låta "Evolusjonens Trøst" fra det siste albumet. Den ligger på iTunes. Ellers er det også to videoer her

8223950[/snapback]

Morsomme saker. Og norske, uten at jeg har fått dem med meg. Hadde det vært for 25-30 år siden hadde det vært rett i min gate. Skjønner at jeg begynner å bli gammel...

Kanskje jeg skal kjøpe CD'en og mimre litt. Er ikke sikker på om jeg synes Evolusjonens Trøst var beste sporet utfra smakebitene, det må jeg tenke litt på.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har anbefalt deg dette før, og vet heller ikke om du er fan av instrumentals, men jeg vil gjerne anbefale deg Joe Satriani med "Rubina's Blue Sky Happiness". En nydelig sang, fremført av et geni på gitar.

Ikke noe røff gitarrunking dette nei, bare pur nytelse.

8224070[/snapback]

Kjøpte den, jeg, selv om jeg bare er sånn måtelig interessert i gitar-instrumentaler. Så får vi se hva jeg synes om den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har trådstarter sjekket opp Mari Boine-tipset?

8227682[/snapback]

Trådstarter svarte at han foretrekker ett tips pr. post, som førsteposten sier, slik at dere tvinges til å tenke på hva som er deres absolutte favoritter...

8227903[/snapback]

Til opplysning er det tipset det beste jeg har. "Absolutte favoritter", varierer etter sinnstemingen, eller den tilstanden man benytter musikk til og komme i, eller komme ut av. Så for meg blir det en hel haug med "favoritter". Så ber du også om favoritt(er) i trådtittelen. :)

Blir kvaliteten på favorittene bestemt av om de postes i en, eller i 10 poster hver for seg?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Blir kvaliteten på favorittene bestemt av om de postes i en, eller i 10 poster hver for seg?

8227937[/snapback]

Nei, men sjansen for at jeg sendes på villgåsjakt gjør det nok. Hvis folk bare får poste en av gangen må de velge blant de 10. Rent teoretisk kunne de som du antyder laget 10 poster, men det gjør de erfaringsmessig ikke. Det ville da også virke mot sin hensikt fordi det vill skape inntrykk av at de ikke tok oppgaven alvorlig nok til å gjøre den ekstra innsatsen. Og likte jeg ikke de 2 første ville de 8 neste antagelig være bortkastet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...