haarod Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det var da rart, er jo en forholdsvis kjent sang. Da kan du heller ta en titt på "Banquet" med Bloc Party som er den mest kjente og statistisk sett beste, men min favoritt akkurat nå er "Pioneers" og "Kreuzberg". Så det er ditt valg. Sorry for at det ble 3 sanger der, men "objektivt" sett så bør du sjekke ut "Banquet" først. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg anbefaler Keep of Kalessin-The Black Uncharted Fra deres nyeste album, steintøff låt. Bra rolig parti i midten. Standhaftige er dere i hvertfall, metallfolket. The Doors- Riders on the stormEr kanskje en av de opplagte klassikerne for deg, men skriver den for det=) 8211766[/snapback] Jupp, den har jeg - nær sagt selvsagt. Geir 8212318[/snapback] Okay, Tungtvann- 2 uka Danko Jones-Baby Hates me Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Lazily Drowning-Grant Lee Phillips, fra platen Mobilize. Unik stemme, og stemmebruk. Deilig melankolsk og drømmende. Your to Physical-NIN, fra platen Downward Spiral. En låt som kan beskrives slik. Du ligger i et "rottehull" i ingenmannsland. Aner fred og ingen fare. Da hører du plutselig brølet fra en motor, og over bakkekammen ruller det en 60-tonns tung stridsvogn med retning mot ditt livredde skjulested. Du kan bare ligge der å håpe at svineriet endrer retningen, men den gang ei. Og nå rett før Tanksen maler deg til pulver får du se at hele besetningen består av barbrystede nydelige blondiner. Da tenker du at: Pyttsan, dette blir sikkert moro ..., og det kunne vært verre Kunne ikke se at du hadde noe av Lou Reed ...? What's Good, fra platen: Magic and Loss. Ultracool ståbass. Reed på sitt beste. Streethassle, fra platen med samme navn, eller kanskje; I wanna be black, fra samme ...? Martial Law, fra platen jeg ikke husker navnet på. Endret 22. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Blue Öyster Cult - Godzilla Synes denne sangen er mye, mye bedre enn The Reaper, som du allerede har lastet ned. Den er ganske annerledes, mye mer heavy. En skikkelig godlåt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Lazily Drowning-Grant Lee Phillips, fra platen Mobilize. Unik stemme, og stemmebruk. Deilig melankolsk og drømmende. Småsnodig låt. Kjøpte den, jeg. Your to Physical-NIN, fra platen Downward Spiral. De hadde Downward Spiral på iTunes, men jeg så ikke noen låt med det navnet, hverken på den plata eller det de ellers hadde av neglefolka? Kunne ikke se at du hadde noe av Lou Reed ...? What's Good, fra platen: Magic and Loss. Ultracool ståbass. Reed på sitt beste. Streethassle, fra platen med samme navn, eller kanskje; I wanna be black, fra samme ...? Martial Law, fra platen jeg ikke husker navnet på. 8213244[/snapback] Lou Reed har jeg i bøtter og spann, inklusive de nevnte låter. Street Hassle er en av tidenes tøffeste plater. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Blue Öyster Cult - Godzilla Synes denne sangen er mye, mye bedre enn The Reaper, som du allerede har lastet ned. Den er ganske annerledes, mye mer heavy. En skikkelig godlåt. 8213443[/snapback] Joa, tøff låt. Jeg hadde originalene den gangen de kom ut, men de har desverre forsvunnet siden den gangen. Sikkert byttet dem mot øl eller penger til nye gitarstrenger... Siden jeg alt har kjøpt en låt av dem, og sikkert kommer til å ville ha flere, er det vel kanskje bedre å stikke på Platekompaniet og kjøpe en CD. Takk for anbefalingen! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Det var da rart, er jo en forholdsvis kjent sang. Da kan du heller ta en titt på "Banquet" med Bloc Party som er den mest kjente og statistisk sett beste, men min favoritt akkurat nå er "Pioneers" og "Kreuzberg". Så det er ditt valg. Sorry for at det ble 3 sanger der, men "objektivt" sett så bør du sjekke ut "Banquet" først. 8212819[/snapback] Huff da, dere må ikke gjøre det vanskelig for meg. Valg, valg og atter valg. Kjøpte Kreuzberg jeg. De hadde også en helikopterlåt, det var ikke den du tenkte på tidligere? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Okay, Tungtvann- 2 uka Danko Jones-Baby Hates me 8213151[/snapback] Tungtvann ble for seige greier for meg. Danko Jones tror jeg at jeg skal sette på kanskje-listen. Tøff, men jeg har jo Lovercall alt... Geir Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Det var da rart, er jo en forholdsvis kjent sang. Da kan du heller ta en titt på "Banquet" med Bloc Party som er den mest kjente og statistisk sett beste, men min favoritt akkurat nå er "Pioneers" og "Kreuzberg". Så det er ditt valg. Sorry for at det ble 3 sanger der, men "objektivt" sett så bør du sjekke ut "Banquet" først. 8212819[/snapback] Huff da, dere må ikke gjøre det vanskelig for meg. Valg, valg og atter valg. Kjøpte Kreuzberg jeg. De hadde også en helikopterlåt, det var ikke den du tenkte på tidligere? Geir 8215021[/snapback] Ja, det var det. Jeg som har blandet litt. Du får ta en titt på den igjen hvis du gidder Da slår jeg til med enda en anbefalning. Vet ikke om du har hørt noe av The Kooks før, men det er en veldig glad stemning over de fleste sangene deres, også "Jackie Big Tits" som jeg foreslår at du tar en titt på. EDIT: I følge last.fm er det Naive som er den mest populære sangen, men min favoritt for tida er Jackie Big Tits. Endret 22. mars 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Er i mitt èss i dag, så jeg anbefaler like godt en til (Men jeg har større tvil om at du vil like denne!) Iced Earth - The Coming Curse Dette kan vel klassifiseres som Rock/Metal, ingen spesielle "harsh" vocals i denne. Utrolig kul intro og outro på denne låta. PS. finnes 2 versjoner på Itunes, den fra studioalbummet får du høre litt av den fine piano introen, mens på live opptaket får du litt fra midten av låta. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Porcupine Tree - Lazarus - har ikke vært foreslått ennå. Fantastisk nydelig liten melodi. ...follow me down to the valley below... Nå? Investerer du snart i et par-tre PT-cd'er? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Nå er det på tide med litt norsk på norsk. Platen er "En Hildringstime". En hyllest til vår alles kjære Erik Bye. "Vårherres Klinkekuler"-Anne Grete Preus. Hun har aldri vært bedre enn ved denne tolkningen. Superb backing, og stemning som "svir". Vestafor Son-Apollo (Bound for Son)-Odd Børretzen. Den første, og siste norske rapperen. Dette er en "må" ha låt. Jeg tror denne ble innspilt ca. samtidig med at Odd opplevde samlivsbrudd, og tror man kan høre den "følelsen" i andre verset. Cuovgi Liekkas(strålende varme), Gulan Du(jeg hører deg), og Vuolgge Me Mielde Bassivarrai(bli med meg til det hellige fjell)-Mari Boine Persen, fra platen; Leahkastin. Norges beste kvinnelige stemme. Norges beste medmusikanter. Skyhøy kvalitet på produksjonen. Edit: Tidligere anbefaling av NIN. Låten heter visst bare "Physical", og platen heter "Broken". Sorry, rot i huet ... Edit: Slenger på en "selvfølgelighet": Here comes The Flood-Peter Gabriel, fra platen med samme navn. Tidløs klassiker. Endret 23. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Da slår jeg til med enda en anbefalning. Vet ikke om du har hørt noe av The Kooks før, men det er en veldig glad stemning over de fleste sangene deres, også "Jackie Big Tits" som jeg foreslår at du tar en titt på. 8215440[/snapback] Kjøpte den jeg. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Iced Earth - The Coming Curse Dette kan vel klassifiseres som Rock/Metal, ingen spesielle "harsh" vocals i denne. Utrolig kul intro og outro på denne låta. PS. finnes 2 versjoner på Itunes, den fra studioalbummet får du høre litt av den fine piano introen, mens på live opptaket får du litt fra midten av låta. 8215693[/snapback] Fint piano der, men ellers er det ikke helt i min gate. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Porcupine Tree - Lazarus - har ikke vært foreslått ennå. Fantastisk nydelig liten melodi. ...follow me down to the valley below... 8216017[/snapback] Den kjøpte jeg! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Snip... 8216444[/snapback] Bare en låt pr. post er dere snille. Av to grunner: Jeg vil dere skal foreslå deres absolutte favoritter, og tenke nøye på hvilke låter dere foreslår. Og det tar for mye tid å finne og lytte til en bunke låter. En Hildingstime har jeg forøvrig, Peter Gabriel også. Geir Lenke til kommentar
pi. Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hva med Alicia Keys - Diary ? Den har hun laget sammen med Tony Toni Tone. Rolig og vakker låt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Hva med Alicia Keys - Diary ? Den har hun laget sammen med Tony Toni Tone. Rolig og vakker låt. 8218963[/snapback] Kjøpte unplugged-utgaven jeg. Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis du ikke har hørt noe av ska-rock bandet Hopalong Knut så bør du det. Selv vil jeg anbefale låta "Evolusjonens Trøst" fra det siste albumet. Den ligger på iTunes. Ellers er det også to videoer her Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg vil anbefale Judas Priest - Angel. En herlig ballade fra Priests siste album Angel of Retribution. Rob Halford har en fantastisk stemme som kommer godt frem i denne sangen. Absolutt noe å anbefale, selv om en kanskje ikke liker Judas Priest i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå