tom waits for alice Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Kool & The Gang - Rhyme Tyme People, denne finner du på iTunes. 8185731[/snapback] Burde vel egentlig investere i en samle-CD med Kool og gjengen. Om jeg bare kan finne ut hvilken av de utallige som er verd å samle på. Takk for påminnelsen. Geir Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) De to som har blitt foreslått av Pain of Salvation sier du at du ikke har funnet i iTunes, det finner jeg rart siden jeg finner dem der. Anyways, jeg tenkte med en gang på favorittlåta mi fra Opeth, The Drapery Falls. Men siden jeg ikke fant den med iTunes, vil jeg anbefale denne: Pain of Salvation - A Trace of Blood fra albumet Remedy Lane. Det er er favorittlåta mi av Pain of Salvation. Det er en fantastik låt med en meget bra tekst vil jeg påstå. Hver eneste gang jeg hører denne låta blir jeg i en egen stemning. Anbefales på det sterkeste Edit: La til albumtittel. Endret 19. mars 2007 av Heretique Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 De to som har blitt foreslått av Pain of Salvation sier du at du ikke har funnet i iTunes, det finner jeg rart siden jeg finner dem der. Hva er rart med det? Det kan være mange grunner til det. Den viktigste og i dette tilfellet relevante er: Det er ca et år siden de to forslagene kom, nærmere bestemt i april i fjor. Mye musikk har dukket opp på i Tunes siden da. Om du ser på releasedatoen på de to låtene ser du at de ble sluppet på iTunes 8. september, altså 5 måneder senere. Så enkelt er det. Det er ingen konspirasjon for å tie ihjel favorittbandet ditt... Hvis dere finner låter som jeg har oversett eller som har kommet på iTunes i ettertid er det lov å si fra. Høyreklikker du på låta i iTunes kan du til og med kopiere URL'en og lime inn her, om du er virkelig oppsatt på at jeg skal finne den. Pain of Salvation - A Trace of Blood fra albumet Remedy Lane. 8190503[/snapback] Som plaster på såret kjøpte jeg den... Geir Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Beklager, min feil. Jeg så ikke etter på datoen, jeg bare søkte for å se hva som hadde blitt foreslått av Pain of Salvation. Da jeg leste det reagerte jeg på at du ikke hadde funnet det, siden jeg gjorde det. Men det var en miss fra min side, jeg beklager så meget. Håper du liker A Trace of Blood. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hva med Patsy Cline - Crazy ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hva med Patsy Cline - Crazy ? 8196985[/snapback] Den har jeg hørt så mange ganger at jeg ikke trenger å ha den på spilleren... Geir Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hadde vært gøy om du kunne skrive en liten "oppsummeringspost", der du forteller litt om du har fått noen nye favorittartister siden dette "prosjektet" startet, om noen låter var bedre enn først antatt.. Litt sånt, hvilke inntrykk du sitter igjen med? Syns det er artig at du går så inn for å utvide den musikalske horisonten din! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tok eit søk og fant ikkje nokre anbefalingar av Incubus, så eg prøver meg. Har foreløpig berre albumet Morning View, men kan lett anbefale det. Har du ikkje høyrt noko av Incubus så prøv låta 11Am. Fell det i smak kan du og laste ned Nice To Know you, eller heile Morning View-albumet der låtene er henta frå. Bandet spelar alternative rock og kjem frå USA. Personleg er eg blitt veldig glad i bandet, Morning View er blitt spelt 80 ganger sidan eg fekk det før jul ein gang. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg vil anbefale en sang fra mitt favoritt band; The Rolling Stones Det er vanskelig å plukke en sang, men jeg velger en skikkelig "gladsang" nemlig: The Rolling Stones - Satisfaction Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Dette var en fet utfordring. Bumper for å være sikker på at jeg ikke glemmer den i mitt sedvanlige hastverk. Kommer tilbake med mine eminente forslag senere. Det var forøvrig en meget apetittvekkende liste som ble presentert i førsteposten. Den setter et skyhøyt krav til kvalitet, og det er fint. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg vil anbefale en sang fra mitt favoritt band; The Rolling StonesDet er vanskelig å plukke en sang, men jeg velger en skikkelig "gladsang" nemlig: The Rolling Stones - Satisfaction 8197319[/snapback] Leser du første post så ser du at han ikke er interessert i Stones =) I samme slengen utelukkes forøvrig mine favorittlåter, da Pink Floyd står for dem. Jeg får i stedet prøve meg med å foreslå Roulette Dares av The Mars Volta, og håpe det faller i smak. Har dessverre ikke tilgang til iTunes akkurat nå, så jeg får ikke sett om den finnes der. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hadde vært gøy om du kunne skrive en liten "oppsummeringspost", der du forteller litt om du har fått noen nye favorittartister siden dette "prosjektet" startet, om noen låter var bedre enn først antatt.. Litt sånt, hvilke inntrykk du sitter igjen med? Syns det er artig at du går så inn for å utvide den musikalske horisonten din! 8197260[/snapback] Skal se om jeg ikke kan ordne det en gang. Men det var dette med tiden da. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Tok eit søk og fant ikkje nokre anbefalingar av Incubus, så eg prøver meg. Har foreløpig berre albumet Morning View, men kan lett anbefale det. Har du ikkje høyrt noko av Incubus så prøv låta 11Am. Fell det i smak kan du og laste ned Nice To Know you, eller heile Morning View-albumet der låtene er henta frå. Bandet spelar alternative rock og kjem frå USA. Personleg er eg blitt veldig glad i bandet, Morning View er blitt spelt 80 ganger sidan eg fekk det før jul ein gang. 8197283[/snapback] Mye fin musikk der. Men jeg er ikke sikker på om jeg synes 11AM var den beste av dem. Klarte ikke helt å bestemme hva jeg likte best, så jeg må nok bruke lit mer tid på det. Jeg kjøper ikke hele album på iTunes, da kjøper jeg heller CD'en i butikken. Men en låt til 8 kroner er det verd å spandere på å lytte til artister jeg ikke har hørt før. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg vil anbefale en sang fra mitt favoritt band; The Rolling StonesDet er vanskelig å plukke en sang, men jeg velger en skikkelig "gladsang" nemlig: The Rolling Stones - Satisfaction 8197319[/snapback] Bare sånn til informasjon: Jeg sang Satisfaction i korridoren på skolen det året den kom ut. (42 år siden det nå.) Spilte Angie i musikktimene på gymnaset det året den kom ut. Så dem spille live for 25 år sidem. Stones er et av mine favorittband gjennom alle tider, de har et par av mine favorittalbum (spesielt Excile on Main Street) og en bunke av mine favorittlåter. Edit: Jeg glemte nesten: De har selvsagt verdens tøffeste gitarist. Dere må mer enn gjerne foreslå Stones. Men dere kan trygt anta at jeg har hørt det før... Geir Endret 20. mars 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Anbefaler Blackfield - My gift of Silence (i samme gate som Porcupine Tree - Trains som du hadde lastet ned). Rolig og fin Endret 20. mars 2007 av Benbjo Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Dette var en fet utfordring. Bumper for å være sikker på at jeg ikke glemmer den i mitt sedvanlige hastverk. Kommer tilbake med mine eminente forslag senere. Det var forøvrig en meget apetittvekkende liste som ble presentert i førsteposten. Den setter et skyhøyt krav til kvalitet, og det er fint. 8197378[/snapback] Førsteposten har ikke vært oppdatert på lenge. Skal se om jeg kan få gjort dette. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 I samme slengen utelukkes forøvrig mine favorittlåter, da Pink Floyd står for dem.Jeg får i stedet prøve meg med å foreslå Roulette Dares av The Mars Volta, og håpe det faller i smak. Har dessverre ikke tilgang til iTunes akkurat nå, så jeg får ikke sett om den finnes der. 8197397[/snapback] De hadde den, men jeg fikk ikke helt "taket" på den, desverre. Takk for forslaget. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Anbefaler Blackfield - My gift of Silence (i samme gate som Porcupine Tree - Trains som du hadde lastet ned). Rolig og fin 8197731[/snapback] Vakker sang. Den kjøpte jeg. Geir Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Får vel jeg gjøre et forsøk jeg og da Isengard-Naglfar fra albumet Vinterskugge. Jeg synes dette er en veldig god sang fordi den har på en måte en atmosfære over seg der du nesten kan se Naglfar kommer ut av tåken. Gi den et forsøk Bare sån at du ikke tenker: Den gidd jeg ikke høre fordi svartmetal er bare skriking. Denne sangen er det ikke "skriking" på Endret 20. mars 2007 av Metalhead Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Godspeed you! Black Emperor - Sleep Ikke la deg skremme av bandnavnet. Dette er prog på sitt aller ypperste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå