tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Joanna Newsom - Only Skin 8165118[/snapback] Hørtes morsom ut den, desverre var den for lang (17 minutter) til at iTunes selger den som enkelt låt. Du må kjøpe hele plata og det blir litt for mye. Men takk for forslaget. Kanskje jeg kjøper en av de kortere låtene hennes. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Ny anbefaling fra min side: Regina Spektor - Better fra albumet Begin to Hope. Vet ikke om det er helt din gate, men verd et øre tror jeg 8165137[/snapback] Mer musikk til å bli glad av. Kjøpte den også jeg. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Danzig - Mother Klarer ikke å sitte stille når jeg hører den låta. Danzig er et råfett band hvis du ikke har hørt om det. Glenn Danzig tidligere vokalist i Misfits. Elsker stemmen hans. Danzig er en slags blanding av blues og metal. 8165142[/snapback] Beklager. Det ble litt for dusinvare hardrock for meg. Akkurat i den kategorien har jeg mange større huller å fylle i platesamlingen først. Takk for forslaget. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Howie Day - Collide En helt utrolig fin sang! Rett og slett.. 8165230[/snapback] Denne hadde de ikke originalen til på iTunes, bare en tribute cover-versjon i muzak-tapning. Men låten hørtes bra ut den, så om du har et sted jeg kan høre originalen, lovlig, så takker jeg for det. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Mye kan tyde på at vi har ganske sammenfallende musikksmaker, ja. Nå er denne tråden så pass gammel at jeg ikke husker helt hva jeg har anbefalt og ikke anbefalt, så tilgi meg om jeg skulle slumpe til å anbefale den samme låten eller artisten flere ganger. No problem! Ryan Adams - In My Time of Need Det er den andre Ryan Adams låta du har fått meg til å falle for fra den plata. (Første var Oh My Sweet Carolina.) Tror jeg like godt skal gå og kjøpe CD'en... St. Thomas - An Artist with a Brilliant Disguise 8165374[/snapback] St. Thomas er absolutt hørbart. Har i grunnen ikke nådd helt opp hos meg hittil, men jeg sjanset og kjøpte den låta, så får vi se om den tåler flere gjennomspillinger. Geir Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hm, jeg foreslo visst noe som ikke var på iTunes, jeg.. Endret 16. mars 2007 av JLa Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Ny anbefaling fra min side: Regina Spektor - Better fra albumet Begin to Hope. Vet ikke om det er helt din gate, men verd et øre tror jeg 8165137[/snapback] Mer musikk til å bli glad av. Kjøpte den også jeg. Geir 8167928[/snapback] Samson av Regina Spektor er også utrolig nydelig! Anbefales. Veldig sår og enkel, uten at den blir kjedelig av den grunn. Kanskje typisk 'koselåt', men veldig fin. Endret 16. mars 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Hm, jeg foreslo visst noe som ikke var på iTunes, jeg.. 8168389[/snapback] Det må ikke nødvendigvis være på iTunes, så lenge jeg kan få en smakebit uten å måtte gå til Platekompaniet og lete etter CD'en for å får hørt den. YouTube, artistenes egne sider og andre nettbutikker enn iTunes går også bra. (Men ikke piratsider.) Geir Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg anbefaler deg mye for tiden, men nå er jeg "snart" tom for dem. I promise Hva med "Bandages" av Hot Hot Heat? Veldig stilig sang. Alt Hot Hot Heat lager er ikke like bra, men denne liker jeg. I tillegg er stemmen til vokalisten veldig stilig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Samson av Regina Spektor er også utrolig nydelig! Anbefales.Veldig sår og enkel, uten at den blir kjedelig av den grunn. Kanskje typisk 'koselåt', men veldig fin. 8168450[/snapback] Den var også fin. Kjøpte den og. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg anbefaler deg mye for tiden, men nå er jeg "snart" tom for dem. I promise Hva med "Bandages" av Hot Hot Heat? Veldig stilig sang. Alt Hot Hot Heat lager er ikke like bra, men denne liker jeg. I tillegg er stemmen til vokalisten veldig stilig. 8169172[/snapback] Hvorfor ikke. Kjøpte den, jeg. Geir Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ettersom du ikke likte det jeg postet av Aerosmith gir jeg opp "misjons-arbeidet" Europe - Rock The Night Hva med å beggyne og skrive opp de du har fått forslag om, men som du ikke har likt? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Ettersom du ikke likte det jeg postet av Aerosmith gir jeg opp "misjons-arbeidet" Europe - Rock The Night Jeg må tilstå: Jeg var 25 når Europe begynte å slå gjennom, og den gangen var puddelrock ikke noe man likte, med mindre man var 16 år og forelska i lærer'n, eventuelt hadde bonuskort på danskebåten... De fordommene henger nok litt igjen hos meg ennå, desverre. Ellers takk! Hva med å beggyne og skrive opp de du har fått forslag om, men som du ikke har likt? 8175833[/snapback] Kanskje det. Jeg har vært litt nølende til å lage lister over ting jeg ikke liker, min smak er ikke noe bedre enn andres, men jeg innser at det etterhvert kunne være til hjelp for de som kommer med forslag her... Geir Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg anbefaler å skjekke ut: DJ Shadow - Blood On The Motorway! Er ikke sikker på om du liker den typen musikk, men akkurat denne sangen er helt herlig, mener nå jeg Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Min siste anbefalning idag er "Sleepwalkers" av Van Der Graaf Generator. Dette er ordentlig prog rock. Veldig teatralsk. Kan hende den er for lang, dessverre. Det hadde vært veldig dumt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg anbefaler å skjekke ut: DJ Shadow - Blood On The Motorway! 8176352[/snapback] Desverre var smakebiten over før låta egentlig hadde begynt, virket det som. Så jeg fikk ikke nok inntrykk av den til å bestemme meg. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Min siste anbefalning idag er "Sleepwalkers" av Van Der Graaf Generator. Dette er ordentlig prog rock. Veldig teatralsk. Kan hende den er for lang, dessverre. Det hadde vært veldig dumt. 8176531[/snapback] Den var for lang ja. Jeg er ellers gammel nok til å huske bandet, og låta. Midten av 70-tallet en gang, det der. Geir Lenke til kommentar
Thend Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Du trenger DJ Shadow, da. Hva med "The Number Song"? Instrumentalhiphop, utrolige trommer. Endret 17. mars 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Regner med at det er bortkasta å anbefale Tom Waits til deg Geir? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Porcupine Tree - Trains Skikkelig comfy sang. Porcupine Tree har utrolig mye deilig musikk, og dette er en av favorittene mine fra bandet. Du kan for øvrig se den på youtube, ca her. Hakket bedre når den ikke er live, men fortsatt en utrolig fin sang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå