Thlom Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg anbefaler åpningskuttet på Beta Bands siste skive, Heroes to Zeros. Kuttet har navnet Assessment og er ei veldig flott låt som alltid får meg i godt humør, ukjent hvorfor. Jeg får ikke kontakt med iTunes Store nå, men regner med du finner den der Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Artig liten metal sak fra et band bestående bare av kvinner. Svært fengende og var vistnok en slager i hjemlandet Sverige. Men kan ikke huske å ha vært borti verken dem eller sangen i Norge. Edit: Er ikke en 6/6 sang for meg som egentlig er et kriterie ser jeg, men fuck it. Syns det er verdt et forsøk alikevel. Lumsk - Dunker Nydelige folkemusikk fra metalbandet Lumsk, men akkurat denne sangen innholder svært få 'metal elementer'. Og glem det visuelle på YouTube videoen, er bare noen som har lagt klipp fra filmen Final Fantasy sammen med sangen, har egentlig ingenting med saken å gjøre. Dir En Grey - Ain't Afraid to Die Vi vet alle at Japan er som et vestlig land, de drar bare alt litt lenger. Og det gjør også Dir En Grey. Hvis du klarer å overse, eller kanskje til og med sette pris på utseende deres har du allerede kommet langt. Så er det bare å vende seg til stemmen til Kyo. Den er helt absurd, og pleier å kreve et par gjennomganger. Ellers er det en skikkelig herlig og vakker sang. Håper noe av det passer Endret 15. mars 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Der bomma du, Geir. "Windowpane" (og resten av skiva "Damnation") låter mer gammel Camel og 1970 enn Farris og/eller halstablettreklame. Plukk den opp i en butikk engang. Pleier koste 89kr på Platekompaniet for tida. Koselig skive. 8157420[/snapback] I stand corrected. Når jeg ikke fant den låten hørte jeg på en del av de andre som lå der for å få et inntrykk av bandet. Om jeg kommer over den så kanskje jeg gir den en sjans, om du lover at de har sparket vokalisten. (Eller gitt ham årsabonnement på Fisherman's Friend.) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Men jeg fant en låt du synes var relativt bra, og med det tror jeg at abdiserer til jeg finner en låt som jeg er sikker på at du liker, eller hvis jeg har lyst til å vise deg et band fra 70-tallet du ikke har hørt om. 8157447[/snapback] Jeg setter uansett pris på alle forslag. Om jeg ikke kjøper låtene, så er de fortsatt med på å utvide min musikalske horisont, og det var formålet med tråden. Ikke gi opp! Geir Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Der bomma du, Geir. "Windowpane" (og resten av skiva "Damnation") låter mer gammel Camel og 1970 enn Farris og/eller halstablettreklame. Plukk den opp i en butikk engang. Pleier koste 89kr på Platekompaniet for tida. Koselig skive. 8157420[/snapback] I stand corrected. Når jeg ikke fant den låten hørte jeg på en del av de andre som lå der for å få et inntrykk av bandet. Om jeg kommer over den så kanskje jeg gir den en sjans, om du lover at de har sparket vokalisten. (Eller gitt ham årsabonnement på Fisherman's Friend.) Geir 8158568[/snapback] Ikke meningen å tvære ut dette, men du lastet ned noe svensk her om dagen. "Sörskogens grotta" eller noe.. Hvertfall, det er samme vokalisten, Mikael Åkerfeldt. Det er nok samme mann som står for både kakemonster- og fløtepusvokalen i Opeth. Han får nok ikke sparken med det første. Siden jeg først skriver her, nytt tips: Thirteen Senses - Into the Fire Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg anbefaler Bent - Always 5845443[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Geir 5845529[/snapback] Nå har de den. 8157819[/snapback] Og da tok jeg sjansen på den, selv om smakebiten sa meg lite. Slett ikke ueffen, selv om jeg kunne vært den bleke new age-vokalen foruten. Men ikke helt i min gate... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg anbefaler åpningskuttet på Beta Bands siste skive, Heroes to Zeros. Kuttet har navnet Assessment og er ei veldig flott låt som alltid får meg i godt humør, ukjent hvorfor. Jeg får ikke kontakt med iTunes Store nå, men regner med du finner den der 8158067[/snapback] Kjøpte den jeg. Den får meg i godt humør også! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Edit: Er ikke en 6/6 sang for meg som egentlig er et kriterie ser jeg, men fuck it. Syns det er verdt et forsøk alikevel. Skal du prakke på meg metall-musikk bør det nok minst være terningkast 6... Hyggelig med jenteband som rocker, men de får ikke ekstrapoeng for det. Lumsk - DunkerNydelige folkemusikk fra metalbandet Lumsk, men akkurat denne sangen innholder svært få 'metal elementer'. Vakkert, men litt uforløst. Kunne vært litt mer spenning i den. Kanskje jeg gir den en sjanse. Dir En Grey - Ain't Afraid to DieVi vet alle at Japan er som et vestlig land, de drar bare alt litt lenger. Og det gjør også Dir En Grey. 8158092[/snapback] Denne fant jeg ikke på iTunes. Ikke helt sikker på om det er min greie uansett. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Siden jeg først skriver her, nytt tips: Thirteen Senses - Into the Fire 8158658[/snapback] Den kjøpte jeg. Geir Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg føler for å anbefale noe av The John Butler Trio, men siden sjangeren deres er roots er det ganske variert musikkstil. Om du ikke synes denne sangen jeg anbefaler nå faller i smak, så kan du sjekke ut noe annet fra de. Prøv ihvertfall "Zebra". John Butler lager også mye instrumental musikk med gitaren sin som ledende instrument. Dette er sanger som Mist og Ocean. Jeg er litt redd for at denne versjonen av Ocean ikke finnes på CD, bare en som varer i 13 minutter og ikke er like flott. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg kan blant annet anbefale: James Last & Gheorghe Zamfir - Lonely Shepherd Fin sang. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kan jo forsøke å anbefale en låt jeg liker veldig godt. Motörhead - Don't Let Daddy Kiss Me. Har forsikret meg om at den ligger på iTunes, og det klippet du hører der er ganske bra. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg føler for å anbefale noe av The John Butler Trio, men siden sjangeren deres er roots er det ganske variert musikkstil. Om du ikke synes denne sangen jeg anbefaler nå faller i smak, så kan du sjekke ut noe annet fra de. 8160066[/snapback] Zebra har jeg hørt så mye på TV at jeg bare tenker Kiwi når jeg hører den, så den hoppet jeg over. Men jeg falt for Peaches & Cream og Thou Shalt Not Steal, og kjøpte de istedet. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg kan blant annet anbefale: James Last & Gheorghe Zamfir - Lonely Shepherd Fin sang. 8162200[/snapback] Ah. James Last. I min ungdom (da ble vel denne låta spilt inn) var navnet hans et skjellsord blant rockere, nå brukes låtene hans i kultfilmer. Utrolig vakker låt, med klare Morricone-vibber, vel verd å kjøpe. Men jeg tror jeg skal spare den til jeg ser filmen om igjen, så den ikke blir "utslitt"... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Kan jo forsøke å anbefale en låt jeg liker veldig godt. Motörhead - Don't Let Daddy Kiss Me. Har forsikret meg om at den ligger på iTunes, og det klippet du hører der er ganske bra. 8163019[/snapback] Hmmm... Jeg var (som alle rockere) Motörhead-fan på 70/80-tallet. Spørsmålet er om jeg skal nøye meg med å minnes dem som jeg (og min elendige hukommelse) husker at de var i glansdagene. Geir Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Joanna Newsom - Only Skin Helt spesiell stil. Har aldri hørt liknende. Er ei ung dame som sitter og spiller på ei harpe på en måte jeg aldri har hørt en harpe bli spilt på før samtidig som hun synger ut ei lang remse av ord i konstant skiftende melodier. I bakgrunnen blir hun akkompagnert av klassiske momenter. Kategorien er visst folk/jazz. Jeg har rett og slett forelska meg i sangene og i måten dama synger på. Nydelig musikk jeg har hørt utrolig mye på i det siste. Kan dessverre ikke gå god for at sangen finnes på iTunes, men tror nok den skal være der. Newsom har etter hvert blitt ganske populær. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg anbefaler åpningskuttet på Beta Bands siste skive, Heroes to Zeros. Kuttet har navnet Assessment og er ei veldig flott låt som alltid får meg i godt humør, ukjent hvorfor. Jeg får ikke kontakt med iTunes Store nå, men regner med du finner den der 8158067[/snapback] Kjøpte den jeg. Den får meg i godt humør også! Geir 8158710[/snapback] Hyggelig å høre, sjekk gjerne ut resten av albumet også Ny anbefaling fra min side: Regina Spektor - Better fra albumet Begin to Hope. Vet ikke om det er helt din gate, men verd et øre tror jeg Lenke til kommentar
sh- Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Danzig - Mother Klarer ikke å sitte stille når jeg hører den låta. Danzig er et råfett band hvis du ikke har hørt om det. Glenn Danzig tidligere vokalist i Misfits. Elsker stemmen hans. Danzig er en slags blanding av blues og metal. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Howie Day - Collide En helt utrolig fin sang! Rett og slett.. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ser ut til at det meste du anbefaler faller i smak hos meg. Keep 'em coming! 8157314[/snapback] Mye kan tyde på at vi har ganske sammenfallende musikksmaker, ja. Nå er denne tråden så pass gammel at jeg ikke husker helt hva jeg har anbefalt og ikke anbefalt, så tilgi meg om jeg skulle slumpe til å anbefale den samme låten eller artisten flere ganger. Ryan Adams - In My Time of Need En nydelig nedtonet alternativ køntri-låt. Kanskje min største favoritt av Ryan Adams' låter, noe som ikke sier rent lite med tanke på antallet gromlåter mannen har frembrakt. St. Thomas - An Artist with a Brilliant Disguise Gladlåt fra den norske visepopartisten Thomas Hansen. Denne får i alle meg i godt humør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå