Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Jeg kan anbefale låter fra Counting Crows på det varmeste. Hvis du ikke har kjennskap til gruppen så er 'Mrs. Potters Lullaby' og "Mr Jones", samt "Omaha" gode sanger å prøve ut. Men vær for all del obs på at dette bandet er mye mer enn et par gode låter, noe jeg har inntrykk av at er manges mening.

Jeg er usikker på hvordan jeg vil beskrive bandets sjanger og "sound", du må nesten bare høre og finne ut av det selv. En fin mix av jazz, pop og rock er det nærmeste jeg kommer en god beskrivelse. :)

edit: Du kan høres smakebiter av de fleste sangene på Itunes.

Endret av Tiamin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Patience - Guns N' Roses..

8149419[/snapback]

Plystrerock? ;) (På Liveversjonen plystrer han vitterligen falsk, ikke at det er så farlig.)

Får ikke noe skikkelig inntrykk av den fra smakebiten på iTunes, så jeg vet ikke helt. Er ikke noen stor GN'R fan desverre.

Geir :)

8152394[/snapback]

Hehe, han plystrer falskt på Live Era-platen, ja ;)

Vel, du kan jo høre her (YouTube-video ;))..

Sangen er egentlig veldig forskjellig fra det man forbinder med GN'R :)

Lenke til kommentar
Hadde faktisk plata tror jeg, den var vel fra Mekanik Destruktiw Kommandoh? Tidlig 70-tall. En kompis var stor fan av Magma og hadde alt av dem den gangen.

8149327[/snapback]

Riktig det. Koslig album det :---)

Hvordan står det til med 80-tallet da? Marillion er jo ikke akkurat et helt ukjent band, men jeg regner med at du ikke har hørt så mye av det.

http://www.progarchives.com/Progressive_ro...asp?band_id=233

Prøv den øverste sangen.

Ellers kan du prøve 'Trettioåriga Kriget'. Et 70-tallsband du kanskje ikke har hørt om? :wee:

På hjemmesiden deres ( http://www.trettioarigakriget.com/audiovideo.htm ) ligger to sanger. En fra deres nest eldste album, og en fra deres nest nyeste abum (som kom ut i 2004). Særlig den nyeste tror jeg faktisk kan falle i smak.

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale låter fra Counting Crows på det varmeste. Hvis du ikke har kjennskap til gruppen så er 'Mrs. Potters Lullaby' og "Mr Jones", samt "Omaha" gode sanger å prøve ut. Men vær for all del obs på at dette bandet er mye mer enn et par gode låter, noe jeg har inntrykk av at er manges mening.

8152887[/snapback]

Skal nok ha en CD av dem etterhvert. :thumbup: Så iTunes får klare seg uten pengene mine der...

Lenke til kommentar
Hvordan står det til med 80-tallet da? Marillion er jo ikke akkurat et helt ukjent band, men jeg regner med at du ikke har hørt så mye av det.

http://www.progarchives.com/Progressive_ro...asp?band_id=233

Prøv den øverste sangen.

Ellers kan du prøve 'Trettioåriga Kriget'. Et 70-tallsband du kanskje ikke har hørt om? :wee:

På hjemmesiden deres ( http://www.trettioarigakriget.com/audiovideo.htm ) ligger to sanger. En fra deres nest eldste album, og en fra deres nest nyeste abum (som kom ut i 2004). Særlig den nyeste tror jeg faktisk kan falle i smak.

8153510[/snapback]

Marillion falt jeg aldri for den gangen. Ikke nå heller, desverre.

Trettioåriga Kriget har jeg hørt om, men ikke hørt mye av. Lurer på om jeg så dem på en festival på 70-tallet, det ringer en svak bjelle i mimrekassen. Den nye låten var ikke verst, den gamle var litt for selvhøytidelig, slik skandinavisk (og annen) prog hadde lett for å være.

Lenke til kommentar

Artig å se at denne tråden våknet opp fra de døde nok en gang. :)

Denne låten har jeg hørt om igjen og om igjen de siste dagene, og jeg synes fortsatt den er like fantastisk. Den finnes ikke på iTunes, men den ligger på bandets MySpace-side. Låten heter «Hey Ya», og er som du sikkert skjønner en cover av hip-hop-låten med samme navn, tolket av det mer eller mindre ukjente amerikanske folk-bandet Obadiah Parker.

Versjonen på

kan også anbefales på det sterkeste, der vokalisten og gitaristen i Obadiah Parker, Mat Wedler, fremfører låten alene i en akustisk setting. At en korpulent og skjeggete hippie fremfører en hip-hop-låt med kassegitar er jo bare prikken over i-en.
Lenke til kommentar
Den likte jeg godt! Får jeg tilgang til download hvis jeg registrerer meg på MySpace?

8155944[/snapback]

Dessverre ikke. Det er opp til den enkelte artist å avgjøre om sangene skal kunne lastes ned eller kun streames. Men hyggelig at anbefalingen falt i smak i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Den likte jeg godt! Får jeg tilgang til download hvis jeg registrerer meg på MySpace?

8155944[/snapback]

Dessverre ikke. Det er opp til den enkelte artist å avgjøre om sangene skal kunne lastes ned eller kun streames. Men hyggelig at anbefalingen falt i smak i alle fall. :)

8156257[/snapback]

Jaja, kanskje den dukker opp på iTunes etterhvert.

Edit: Ser ut til at det meste du anbefaler faller i smak hos meg. Keep 'em coming! :cool:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Opeth - Windowpane

Jeg synes det er no av det beste opeth har lagd..

En sang jeg aldri blir lei

8156457[/snapback]

Den hadde de ikke på iTunes. Men det var dette med halspastillreklamer da. (De som har fulgt tråden vet hva jeg mener.) og Uten å ha hørt akkurat den låta må jeg tilstå at Opeth ikke er helt i min gate.

Lenke til kommentar

Der bomma du, Geir. "Windowpane" (og resten av skiva "Damnation") låter mer gammel Camel og 1970 enn Farris og/eller halstablettreklame.

Plukk den opp i en butikk engang. Pleier koste 89kr på Platekompaniet for tida. Koselig skive.

Lenke til kommentar
Marillion falt jeg aldri for den gangen. Ikke nå heller, desverre.

Trettioåriga Kriget har jeg hørt om, men ikke hørt mye av. Lurer på om jeg så dem på en festival på 70-tallet, det ringer en svak bjelle i mimrekassen. Den nye låten var ikke verst, den gamle var litt for selvhøytidelig, slik skandinavisk (og annen) prog hadde lett for å være.

8154040[/snapback]

Regnet med at det ville bli slik etter å ha lest de siste sidene.

Men jeg fant en låt du synes var relativt bra, og med det tror jeg at abdiserer til jeg finner en låt som jeg er sikker på at du liker, eller hvis jeg har lyst til å vise deg et band fra 70-tallet du ikke har hørt om. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...