Cuneax Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg anbefaler Ulver - Dressed in Black i dag. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Kan jeg anbefale en glemt åttitallsperle? Phil Lynott - Old Town > Den sangen er veldig inspirert av åttitallspop, men for meg er det en meget flott sang som er meget fengende og allikevel ikke alt for enkel og kjedelig. Hva har du hørt av Thin Lizzy? 8149062[/snapback] Var en stor fan av Thin Lizzy på 70 tallet. (Pre Gary More.) Men så mistet jeg dem litt av syne. Søkefunksjonen til iTunes ser ut til å ha litt problemer akkurat nå, så jeg får sjekke ut Old Town imorgen. Geir Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg er egentlig ikke så stor fan av å anbefale enkeltlåter som medium for å misjonere egen musikksmak, i så henseende er hele album adskillig bedre. Men, om du først skal ha én eneste låt tror jeg min anbefaling blir Sigur Rós - Svefn-G-Englar Musikken bare flyter helt herlig gjennom over 10 minutter, starter smått og stille, bygger seg opp og avsluttes i en musikalsk orgasme. Skulle anbefalt deg litt rock også, men det ser ut som om du har god kontroll på den fronten. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Nei, til det er hukommelsen for dårlig. Sånn er det å bli gammel... 8148760[/snapback] Da gir jeg deg en utfordring i steden : Magma - Hortz fur Dëhn Stekëhn West Er fra 70-tallet også. Så det kan være du har hørt det får -- og da kan jeg love deg at du husker det Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Magma - Hortz fur Dëhn Stekëhn West Er fra 70-tallet også. Så det kan være du har hørt det får -- og da kan jeg love deg at du husker det 8149237[/snapback] Hadde faktisk plata tror jeg, den var vel fra Mekanik Destruktiw Kommandoh? Tidlig 70-tall. En kompis var stor fan av Magma og hadde alt av dem den gangen. Geir Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Sörskogen - Mordet i grottan Sammarbeidsprosjekt mellom Dan Swanö og Mikael Åkerfeldt, vakker sang hvor Herr.Åkerfeldt synger clean vokal på svensk. Elsk for min del. Kan høres / lastes ned helt gratis og lovlig her: http://hem.bredband.net/frisun/Sorskogen_-...t_i_Grottan.mp3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Søkefunksjonen til iTunes ser ut til å ha litt problemer akkurat nå, så jeg får sjekke ut Old Town imorgen. Geir 8149214[/snapback] Da var den igang igjen. Trivelig gjenhør med Phil Lynnot. Kjøpte låta jeg. Men nå tar jeg kvelden. Resten av forslagene får jeg gå gjennom imorgen. Takk alle sammen! Bare fortsett! Geir Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Patience - Guns N' Roses.. Utrolig fin sang med nydelig tekst Live-versjonen fra "Live: Era 87 - 93" kan også anbefales, for der er det med en råtøff solo på dobbelneck Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du burde sjekke ut Magic Pie. Herlig progrock, veldig 70talls aktig, med moderne elementer. http://www.magicpie.net/ 8144321[/snapback] Poster må alltid ha et låtforslag. Men nå hadde de bare et album, i hvertfall på iTunes, så jeg kan vel kanskje gjøre et unntak. 8148847[/snapback] Ah, beklager, glemte meg. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg vil ydmykt foreslå litt rock fra Norge. Et par låter av trønderrockerne i Motorpsycho har velfortjent fått noen stjerner i min bok. Låtene det er snakk om er The Golden Core og The Wheel. De befinner seg begge på B-siden av plata Timothy's Monster. Begge låtene er lange, henholdsvis 12:59 og 16:57. Lydbildet er tungt og dragende, og de representerer en stil jeg hittil har hatt til gode å finne blant norsk musikk. Om ikke annet er dette en liten norsk kuriositet (i alle fall for de uinnvidde). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Beklager, må anbefale 2 stykker.Aerosmith - Amazing Kul melodi, innlevelse og følelse. Aerosmith - Pink Kul og fengende melodi. Om du liker dem kan jeg alltids anbefale flere, men merker at det ikke er så mange andre som har dilla på Aerosmith. 8149086[/snapback] Jeg er nok desverre en av dem. Vet ikke hvorfor. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg anbefaler Ulver - Dressed in Black i dag. 8149179[/snapback] Smakebiten på iTunes ga meg ikke noe forhold til den. Tydelig bare noen sekunder fra introen. Noe (lovlig) sted jeg kan høre mer? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 8149231[/snapback] Tok sjansen på å kjøpe den. Men synes kanskje ikke det skjedde så mye... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Sörskogen - Mordet i grottan Sammarbeidsprosjekt mellom Dan Swanö og Mikael Åkerfeldt, vakker sang hvor Herr.Åkerfeldt synger clean vokal på svensk. Elsk for min del. 8149354[/snapback] Den likte jeg! Takk for tipset. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Patience - Guns N' Roses.. 8149419[/snapback] Plystrerock? (På Liveversjonen plystrer han vitterligen falsk, ikke at det er så farlig.) Får ikke noe skikkelig inntrykk av den fra smakebiten på iTunes, så jeg vet ikke helt. Er ikke noen stor GN'R fan desverre. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Poster må alltid ha et låtforslag. Men nå hadde de bare et album, i hvertfall på iTunes, så jeg kan vel kanskje gjøre et unntak. 8148847[/snapback] Ah, beklager, glemte meg. 8150030[/snapback] No problem. Det er bare for å gjøre jobben litt mer overkommelig for meg når forslagene ramler inn. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg vil ydmykt foreslå litt rock fra Norge. Et par låter av trønderrockerne i Motorpsycho har velfortjent fått noen stjerner i min bok. Låtene det er snakk om er The Golden Core og The Wheel. De befinner seg begge på B-siden av plata Timothy's Monster. Begge låtene er lange, henholdsvis 12:59 og 16:57. Lydbildet er tungt og dragende, og de representerer en stil jeg hittil har hatt til gode å finne blant norsk musikk. Om ikke annet er dette en liten norsk kuriositet (i alle fall for de uinnvidde). 8150181[/snapback] Fant ikke de låtene på iTunes desverre. Geir Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ben Folds er tøff. Prøv låta "Fired". Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Smakebiten på iTunes ga meg ikke noe forhold til den. Tydelig bare noen sekunder fra introen. Noe (lovlig) sted jeg kan høre mer? Geir 8152301[/snapback] Her er et klipp. Var det kanskje det du hørte på iTunes? Låta har flere partier som sånne korte snutter ikke er i nærheten av å kunne beskrive helhetlig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kan jeg komme med enda en anbefalning dagen etter min forrige? Det blir isåfall gladsangen "Australia" av The Shins. Jeg beundrer dette bandet for egenskapen til å få musikken til å høres så enkel ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå