Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg anbefale en glemt åttitallsperle?

Phil Lynott - Old Town > Den sangen er veldig inspirert av åttitallspop, men for meg er det en meget flott sang som er meget fengende og allikevel ikke alt for enkel og kjedelig.

Hva har du hørt av Thin Lizzy?

8149062[/snapback]

Var en stor fan av Thin Lizzy på 70 tallet. (Pre Gary More.) Men så mistet jeg dem litt av syne.

Søkefunksjonen til iTunes ser ut til å ha litt problemer akkurat nå, så jeg får sjekke ut Old Town imorgen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke så stor fan av å anbefale enkeltlåter som medium for å misjonere egen musikksmak, i så henseende er hele album adskillig bedre. Men, om du først skal ha én eneste låt tror jeg min anbefaling blir

Sigur Rós - Svefn-G-Englar

Musikken bare flyter helt herlig gjennom over 10 minutter, starter smått og stille, bygger seg opp og avsluttes i en musikalsk orgasme.

Skulle anbefalt deg litt rock også, men det ser ut som om du har god kontroll på den fronten.

Lenke til kommentar
Søkefunksjonen til iTunes ser ut til å ha litt problemer akkurat nå, så jeg får sjekke ut Old Town imorgen.

8149214[/snapback]

Da var den igang igjen. Trivelig gjenhør med Phil Lynnot. Kjøpte låta jeg. :thumbup:

Men nå tar jeg kvelden. Resten av forslagene får jeg gå gjennom imorgen. Takk alle sammen! Bare fortsett! :cool:

Lenke til kommentar

Jeg vil ydmykt foreslå litt rock fra Norge. Et par låter av trønderrockerne i Motorpsycho har velfortjent fått noen stjerner i min bok. Låtene det er snakk om er The Golden Core og The Wheel. De befinner seg begge på B-siden av plata Timothy's Monster. Begge låtene er lange, henholdsvis 12:59 og 16:57. Lydbildet er tungt og dragende, og de representerer en stil jeg hittil har hatt til gode å finne blant norsk musikk. Om ikke annet er dette en liten norsk kuriositet (i alle fall for de uinnvidde).

Lenke til kommentar
Jeg vil ydmykt foreslå litt rock fra Norge. Et par låter av trønderrockerne i Motorpsycho har velfortjent fått noen stjerner i min bok. Låtene det er snakk om er The Golden Core og The Wheel. De befinner seg begge på B-siden av plata Timothy's Monster. Begge låtene er lange, henholdsvis 12:59 og 16:57. Lydbildet er tungt og dragende, og de representerer en stil jeg hittil har hatt til gode å finne blant norsk musikk. Om ikke annet er dette en liten norsk kuriositet (i alle fall for de uinnvidde).

8150181[/snapback]

Fant ikke de låtene på iTunes desverre.

Lenke til kommentar
Smakebiten på iTunes ga meg ikke noe forhold til den. Tydelig bare noen sekunder fra introen. Noe (lovlig) sted jeg kan høre mer?

8152301[/snapback]

Her er et klipp. Var det kanskje det du hørte på iTunes? Låta har flere partier som sånne korte snutter ikke er i nærheten av å kunne beskrive helhetlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...