Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Oisann, våknet denne igjen? Artig.

Dagens forslag: Blackfield - End of the World

Steven Wilson (Porcupine Tree) og Aviv Geffen lager vakker musikk. Det er verken forfryktelig teknisk eller avansert, men enkle melodilinjer arrangert så du går og nynner på dem i dagevis. Jeg gjør, hvertfall.

Låta er kliss ny, så det er ikke sikkert iTunes har plukket den opp ennå. Kanskje de har en låt fra debutalbumet? Da kan du lete etter låta "Blackfield" (samme som bandnavnet, ja).

edit: feil tittel!

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan forsøke å anbefale en låt. Stonegard - Goldbar (Merkelig nok Gold Bar i iTunes). Veldig fin låt. Ikke noe "Fishermans Friend. Best there is!" som du sa om et annet band tidligere i tråden. ;)

8137334[/snapback]

Likte gitaren der, men litt usikker ellers. Er utdraget på iTunes representativt for hele låten eller forandrer den seg etterhvert?

Geir :)

8142496[/snapback]

Det skjer absolutt ikke noe drastisk. Tempoet er rolig gjennom hele sangen, men det bygger opp til neste låt på albumet mot slutten. Så jeg vil si at det som ligger på iTunes er ganske representativt for låta.

Det andre Stonegard har laget er absolutt hardere, så jeg vet ikke helt om det andre vil falle i smak hos deg, men selv synes jeg at det er noe av det beste som har kommet ut fra noen norske artister.

Lenke til kommentar
Det skjer absolutt ikke noe drastisk. Tempoet er rolig gjennom hele sangen, men det bygger opp til neste låt på albumet mot slutten. Så jeg vil si at det som ligger på iTunes er ganske representativt for låta.

8143896[/snapback]

Klarte ikke å bestemme meg, desverre. Så det ble ikke noe kjøp. Men takk for forslaget.

Lenke til kommentar
Joa, er det fra 70-tallet kan du være sikker på at jeg har hørt det før. :cool:

8136971[/snapback]

Er det en utfordring? :wee:

Så at det var lenge siden progrock var helt din ting. Men du kan jo prøve progrock av den litt nyere sorten. Änglagård regnes av mange som et av de beste progrock-bandene på 90-tallet. Er ganske symfonisk, så jeg vet ikke om det helt er din ting. Men du kan høre sangen 'Jordrök' gratis (streamet) på progarchives:

http://www.progarchives.com/Progressive_ro....asp?band_id=18

Lenke til kommentar

Jackson Browne - The Pretender

Min favorittsang en god stund nå. Herlig pop/rock-perle fra 70-tallet. Kan godt hende du har hørt den før, men vist du ikke har det er det på tide. Jackson Browne har skrevet sangen selv og han har en fantastisk, rolig, orginal stemme som jeg bare liker mer og mer.

Lenke til kommentar
Joa, er det fra 70-tallet kan du være sikker på at jeg har hørt det før. :cool:

8136971[/snapback]

Er det en utfordring? :wee:

Nei, til det er hukommelsen for dårlig. Sånn er det å bli gammel... :blush:

Så at det var lenge siden progrock var helt din ting. Men du kan jo prøve progrock av den litt nyere sorten. Änglagård regnes av mange som et av de beste progrock-bandene på 90-tallet. Er ganske symfonisk, så jeg vet ikke om det helt er din ting. Men du kan høre sangen 'Jordrök' gratis (streamet) på progarchives:

http://www.progarchives.com/Progressive_ro....asp?band_id=18

8144172[/snapback]

Traff ikke helt, desverre.

Lenke til kommentar
Du burde sjekke ut Magic Pie. Herlig progrock, veldig 70talls aktig, med moderne elementer.

http://www.magicpie.net/

8144321[/snapback]

Poster må alltid ha et låtforslag. Men nå hadde de bare et album, i hvertfall på iTunes, så jeg kan vel kanskje gjøre et unntak.

Desverre var de fleste låtene for lange til at du kan kjøpe dem enkeltvis. Men Motions of Desire var en fengende sak. Kjøpte den jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jackson Browne - The Pretender

Min favorittsang en god stund nå. Herlig pop/rock-perle fra 70-tallet. Kan godt hende du har hørt den før, men vist du ikke har det er det på tide. Jackson Browne har skrevet sangen selv og han har en fantastisk, rolig, orginal stemme som jeg bare liker mer og mer.

8144467[/snapback]

En av mine favoritter i 30 år faktisk. Hadde albumene på den tiden, både Pretender og Running on empty.

De som liker Browne må få med seg denne perlen på YouTube, en duett med en av mine yndlingsartister, Bonnie Raitt: My opening farewell

Lenke til kommentar
En sang du absolutt bør ha på ipoden din er Genesis - Invisible Touch.

Den er veldig bra :)

8148094[/snapback]

Har hatt en bunke Genesis-LPer fra ulike epoker. Burde kanskje investere i en samle-CD. Eller kjøpe en USB platespiller og digitalisere LP-samlingen.

Trenger ny iPod også. Min Mini er stappfull allerede, med en brøkdel av sangene jeg har på PCen.

Lenke til kommentar

Kan jeg anbefale en glemt åttitallsperle?

Phil Lynott - Old Town > Den sangen er veldig inspirert av åttitallspop, men for meg er det en meget flott sang som er meget fengende og allikevel ikke alt for enkel og kjedelig.

Hva har du hørt av Thin Lizzy?

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...