Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elliott Smith - Between Bars

Jeg fikk sansen for musikken etter å ha sett for mye på Good Will Hunting i det siste :p Rolig og behagelig musikk iallefall.

6751773[/snapback]

Trivelig musikk! Den kjøpte jeg. :thumbup:

Fikk lyst på flere av låtene, kanskje jeg kjøper CD'en en dag.

Geir :)

6752278[/snapback]

Angel fra samme albumet er iallefall verdt pengene ;)

Lenke til kommentar
Paatos - Téa

Rolig, stemningsfull og med en oppbygning som burde framkalle full ståpels hos de fleste. :)

6752073[/snapback]

De hadde bare ett album av dem på iTunes: Silence of another kind. Og der var ikke den låta med.

6752284[/snapback]

Nyeste utgivelsen, det. "Falling" er flotte saker. :)

Lenke til kommentar

Her kommer noen forslag som muligens er litt utenfor ditt område(virker til å være mye gammel rock.)

Første ut er The Cardigans med platen Gran Turismo. Dette er svensk pop/lett-rock av ypperste kvalitet. De fleste husker dem nok bare for hittene Erase/Rewind og My Favorite Game, men denne platen er mye mer enn det. Hærlig lett lydbilde. :)

Andremann, eller andremenn blir det vel; dette er en duo. Leftfield. Bandet revolusjonerte den elektroniske musikken i sin tid, sjangeren er vanskelig å båsette men mange har kalt dem pionerene innen "intelligent dance music". Noe som jeg synes på en måte er et fin beskrivelse da denne musikken er mye mer variert enn annen dance-musikk. Platen jeg anbefaler heter Leftism. En sang du kan sjekke ut er Original eller Song of Life.

Som sagt så bommer jeg kanskje sjangermessig her, men dette er musikk som folk liker på "tvers" av sjangergrensene. Vet om en metalheads som liker The Cardigans og en som er mer punkfan som liker Leftfield.

Håper jeg var til hjelp. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Dizzee Rascal - Fix Up Look Sharp

Alternativ hip hop, vil tro at folk som hovedsaklig hører på rock eller elektronisk kan like denne.

6749253[/snapback]

Ganske tøffe greier. Men den låta kunne bare kjøpes som del av hele albumet (soundtracket fra Rize), ikke som enkeltspor. Det gjaldt alle de andre låtene fra soundtracket også, ab en eller annen grunn.

6751198[/snapback]

Rize? Har jeg aldri hørt om. Sangen er ihvertfall på Boy In Da Corner-albumet, se om du kan få kjøpt den som enkeltspor der. Edit: Ser at de ikke har det, de har tydeligvis fjernet albumet. Snodig.

-----

Dizzee Rascal - Dream

Barnslig og seriøs på en gang. :)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Dire Straits - Brothers In Arms, kan nesten regne med at du har hørt den alt? Hvis ikke er den verdt å sjekke ut! (Forresten, er live opptak på youtube "lovlig" å se og linke til?)

Edit: Feil i tag.

8127978[/snapback]

Jeg vokste opp med Dire Straits. Skjønt "vokste opp med" er kanskje ikke rette uttrykket, jeg var 22 når Sultans of Swing kom ut. Brothers in Arms kom 6 år senere tror jeg, da var jeg godt voksen. En av mine absolutte favorittlåter uansett artist. Versjonen på YouTube er helt nydelig.

Lenke til kommentar

Kom ikke helt igjennom med forrige forslaget mitt (Elan - Street Child), men vil gjerne prøve meg på en ny en;

En gruppe jeg ikke har hørt noe særlig av selv, men hørt i hovedsak kun én sang, og det er denne;

Boat on the River, av Styx.

Har ingen peiling på om den finnes på iTunes (da jeg fortsatt ikke er inni iTunes -store). Men, her er en video jeg fant på YouTube;

Sangen har en veldig fin melodi, og er en ballade. For meg en del veldig lik "Dust in the Wind" av Kansas; samme stil i hvert fall. Liker sangen KJEMPEGODT!!

På en annen side, så sitter jeg med den følelsen at du har hørt sangen før.. Ville allikevel bare nevne den.. *knallsang* :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale to sanger av Razorlight. Razorlight er et rockeband, men "America" er en litt roligere sang. "In the Morning" er litt mer uptempo, men heller ikke knallhard.

De er fra England, og kan vel kanskje gå under kategorien Brit-rock, men synes det er ganske særegent i forhold til Oasis og mye av de andre kjente bandene.

Lenke til kommentar
Den likte jeg. Herved kjøpt...

Morsomt at denne tråden våkner til liv igjen... :cool:

8134192[/snapback]

Jepp, det var en kool tråd, som fortjener litt oppmerksomhet!:p

Bra du likte Trouble, her er en annen genial sang:

Bjørn Berge - Have A Cigarette And A Smile

Alt av Bjørn Berge er egentlig skikkelig fett, han har også en litt Tom Waits aktig stemme.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ayreon - Hope Progressive Rock.

Fra albummet The Human Equation. Om du velger å kjøpe denne låta, og den faller i smak vil jeg anbefale å kjøpe hele albummet.

The Human Equation forteller en historie om "me", en mann som havner i en bilulykke og faller i koma. "Me" husker ting fra livet sitt, og kjemper mot sine indre demoner mens han ligger i sykehussenga. Han tenker på sine dager fra skolen, hans fars misshandling og hans forsøk på å overkomme sin stolthet og frykt mens han får vite at hans beste venn og hans kone har blitt involvert romantisk med hverandre, til tross for "Me" sin tilstand.

Dette albummet er rett og slett en perle av de skjeldne i min bok! Kanskje den blir det i din også :]

Edit: Oisann, ser dette har blitt nevnt før.. Så også at du ikke fant albummet på Itunes? Det er der nå i allefall.

Endret av Jerix
Lenke til kommentar
Kan forsøke å anbefale en låt. Stonegard - Goldbar (Merkelig nok Gold Bar i iTunes). Veldig fin låt. Ikke noe "Fishermans Friend. Best there is!" som du sa om et annet band tidligere i tråden. ;)

8137334[/snapback]

Likte gitaren der, men litt usikker ellers. Er utdraget på iTunes representativt for hele låten eller forandrer den seg etterhvert?

Lenke til kommentar
Ayreon - Hope Progressive Rock.

Fra albummet The Human Equation. Om du velger å kjøpe denne låta, og den faller i smak vil jeg anbefale å kjøpe hele albummet.

8139468[/snapback]

Du skulle fortal meg om denne for 32 år siden, da hadde den nok vekket mer interesse. Hørte mye på progrock den gangen...

Hvorfor 32 år siden? Fordi for 31 år siden kom "Born to Run" med Bruce Springsteen, og jeg fant ut at jeg var på musikalske ville veier og fant fram Stones og the Who platene igjen. Og så kom punken og det var ingen vei tilbake. :cool:

Nå er formålet med denne tråden og vekke min interesse for nye sider (for meg) ved musikken der ute. Men dette ble kanskje snarere nostalgi. Ikke noe galt i det. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...