Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flogging Molly - Drunken Lullabies

band med inpsrasjon fra The Pogues.. høres vel nesten ut som irsk drikke sang bare med litt mere fart og liv i.. Spiller med trekkspill,fløyter,banjo osv. (er ikke bråkete men meget "fengende" Hør på HELE sangen før du "gir opp" mange som slutter å høre på den etter starten bare:\

Her kan du se musikk video hvertfall hvis du ikke finner den interessant..

http://www.youtube.com/watch?v=JePJNCrxpcY

Helt synsykt bra live band også...

Endret av wailer
Lenke til kommentar

The Pogues - Dirty Old Town

klassiker..også sånn "irsk musikk"

Vokalisten er Shane MacGowan som er en av tidnes største låtskrivere han har eks skrevet "Fairytale Of New York" som er vel en av tidnes fineste/beste julesanger....

Sangstemmen er ikke akuratt den beste men det er litt av sjarmen

Lenke til kommentar
The Pogues - Dirty Old Town

klassiker..også sånn "irsk musikk"

Vokalisten er Shane MacGowan som er en av tidnes største låtskrivere han har eks skrevet "Fairytale Of New York" som er vel en av tidnes fineste/beste julesanger....

Sangstemmen er ikke akuratt den beste men det er litt av sjarmen

6700103[/snapback]

The Pogues har jeg allerede i CD-hylla.

Geir :)

Lenke til kommentar
Massive Attack With Tracey Thorn - The Hunter Gets Captured By The Game

Min all time favoritt med Massive Attack, fra soundtracket til Batman Forever. Tracey synger som en engel og Massive produserer grom lyd som vanlig. Tracey er ellers mest kjent fra gruppen Everything But The Girl, som bl.a. hadde kjempehiten Missing i 1994 (ehm, nesten to tips da, men bare nesten  :) )

6698576[/snapback]

Den fant jeg ikke på iTunes.

Lenke til kommentar
Kaizers Orchestra - Sigøynerblod

Fra albumet Live at Vega.

Mange sammenlikner Kaizers med Tom Waits, grunnet at han var en enorm inspirasjonskilde for dem.

Alt. rock med innslag av Nordisk/Slavisk folkemusikk, pluss ett par Sigøynermelodier her og der = dødskult og unikt. :)

Edds

6698960[/snapback]

Kaizers skal jeg kjøpe på CD en vakker dag.

Lenke til kommentar

Johnny Cash - Man Comes Around

Denne sangen falt 100% i smak hos meg fra første stund og tenkte at kanskje jeg kunne lure den inn som et forslag. Tok et lite søk i tråden og fant ingen som anbefalte sangen, vet ikke hva det sier om musikksmaken min, men jeg liker den sangen. Skikkelig gladsang spør du meg :)

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg med et litt mer rocket forslag denne gangen:

Maxïmo Park - Apply Some Pressure

Disse karene skal varme opp for Stones på Koengen 1. september. Låten er fra deres kritikerroste debutalbum A Certain Trigger, som ble utgitt i fjor, og kan nok best beskrives som post-punk.

6701327[/snapback]

Jeg fikk flashback til gamle favoritter av det der. Meget bra plate. Men jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilken av sangene jeg skulle kjøpe.

Lenke til kommentar
Johnny Cash - Man Comes Around

Denne sangen falt 100% i smak hos meg fra første stund og tenkte at kanskje jeg kunne lure den inn som et forslag. Tok et lite søk i tråden og fant ingen som anbefalte sangen, vet ikke hva det sier om musikksmaken min, men jeg liker den sangen. Skikkelig gladsang spør du meg :)

6721353[/snapback]

Den har jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dizzee Rascal - Fix Up Look Sharp

Alternativ hip hop, vil tro at folk som hovedsaklig hører på rock eller elektronisk kan like denne.

6749253[/snapback]

Ganske tøffe greier. Men den låta kunne bare kjøpes som del av hele albumet (soundtracket fra Rize), ikke som enkeltspor. Det gjaldt alle de andre låtene fra soundtracket også, ab en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...