iMono Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Da foreslår jeg en sang fra Alison Krauss & Union Station, "Maybe". (Helst fra Live-platen). Fin koselåt, og du vil like andre spor fra Live-platen også, tror jeg. Endret 18. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Flogging Molly - Drunken Lullabies band med inpsrasjon fra The Pogues.. høres vel nesten ut som irsk drikke sang bare med litt mere fart og liv i.. Spiller med trekkspill,fløyter,banjo osv. (er ikke bråkete men meget "fengende" Hør på HELE sangen før du "gir opp" mange som slutter å høre på den etter starten bare:\ Her kan du se musikk video hvertfall hvis du ikke finner den interessant.. http://www.youtube.com/watch?v=JePJNCrxpcY Helt synsykt bra live band også... Endret 18. august 2006 av wailer Lenke til kommentar
wailer Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 The Pogues - Dirty Old Town klassiker..også sånn "irsk musikk" Vokalisten er Shane MacGowan som er en av tidnes største låtskrivere han har eks skrevet "Fairytale Of New York" som er vel en av tidnes fineste/beste julesanger.... Sangstemmen er ikke akuratt den beste men det er litt av sjarmen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Da foreslår jeg en sang fra Alison Krauss & Union Station, "Maybe". (Helst fra Live-platen). Fin koselåt, og du vil like andre spor fra Live-platen også, tror jeg. 6699943[/snapback] Den kjøpte jeg. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Flogging Molly - Drunken Lullabies 6700028[/snapback] Tok sjansen på den jeg, selv om de hørtes ut som mye jeg har hørt før... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 The Pogues - Dirty Old Town klassiker..også sånn "irsk musikk" Vokalisten er Shane MacGowan som er en av tidnes største låtskrivere han har eks skrevet "Fairytale Of New York" som er vel en av tidnes fineste/beste julesanger.... Sangstemmen er ikke akuratt den beste men det er litt av sjarmen 6700103[/snapback] The Pogues har jeg allerede i CD-hylla. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Massive Attack With Tracey Thorn - The Hunter Gets Captured By The Game Min all time favoritt med Massive Attack, fra soundtracket til Batman Forever. Tracey synger som en engel og Massive produserer grom lyd som vanlig. Tracey er ellers mest kjent fra gruppen Everything But The Girl, som bl.a. hadde kjempehiten Missing i 1994 (ehm, nesten to tips da, men bare nesten ) 6698576[/snapback] Den fant jeg ikke på iTunes. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Kaizers Orchestra - SigøynerblodFra albumet Live at Vega. Mange sammenlikner Kaizers med Tom Waits, grunnet at han var en enorm inspirasjonskilde for dem. Alt. rock med innslag av Nordisk/Slavisk folkemusikk, pluss ett par Sigøynermelodier her og der = dødskult og unikt. Edds 6698960[/snapback] Kaizers skal jeg kjøpe på CD en vakker dag. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Mens vi er i gang med å anbefale sanger så kan jeg anbefale Wir Sind Helden - Aurélie. Veldig bra tysk pop, bare synd at de ikke er like energiske på album som live. 6699461[/snapback] Ikke noe for meg, desverre. Geir Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg prøver meg med et litt mer rocket forslag denne gangen: Maxïmo Park - Apply Some Pressure Disse karene skal varme opp for Stones på Koengen 1. september. Låten er fra deres kritikerroste debutalbum A Certain Trigger, som ble utgitt i fjor, og kan nok best beskrives som post-punk. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Liker du King Crimson, da? "Happy with what you have to be happy with" er en artig sak. Både musikalsk og tekstmessig. Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ikke noe for meg, desverre. Geir 6700503[/snapback] Regnet egentlig med det, men vis du er interresert i mer jazz så er det bare å rope ut. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Johnny Cash - Man Comes Around Denne sangen falt 100% i smak hos meg fra første stund og tenkte at kanskje jeg kunne lure den inn som et forslag. Tok et lite søk i tråden og fant ingen som anbefalte sangen, vet ikke hva det sier om musikksmaken min, men jeg liker den sangen. Skikkelig gladsang spør du meg Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Jeg prøver meg med et litt mer rocket forslag denne gangen: Maxïmo Park - Apply Some Pressure Disse karene skal varme opp for Stones på Koengen 1. september. Låten er fra deres kritikerroste debutalbum A Certain Trigger, som ble utgitt i fjor, og kan nok best beskrives som post-punk. 6701327[/snapback] Jeg fikk flashback til gamle favoritter av det der. Meget bra plate. Men jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilken av sangene jeg skulle kjøpe. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Liker du King Crimson, da? "Happy with what you have to be happy with" er en artig sak. Både musikalsk og tekstmessig. 6719764[/snapback] Likte, er vel riktigere å si. Fra Court of the Crimson King og noen album fremover. Har nok vokst litt i andre retninger siden, og nyere Crimson er nok ikke helt min greie... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Johnny Cash - Man Comes Around Denne sangen falt 100% i smak hos meg fra første stund og tenkte at kanskje jeg kunne lure den inn som et forslag. Tok et lite søk i tråden og fant ingen som anbefalte sangen, vet ikke hva det sier om musikksmaken min, men jeg liker den sangen. Skikkelig gladsang spør du meg 6721353[/snapback] Den har jeg. Geir Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Dizzee Rascal - Fix Up Look Sharp Alternativ hip hop, vil tro at folk som hovedsaklig hører på rock eller elektronisk kan like denne. Endret 26. august 2006 av ehs5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Dizzee Rascal - Fix Up Look Sharp Alternativ hip hop, vil tro at folk som hovedsaklig hører på rock eller elektronisk kan like denne. 6749253[/snapback] Ganske tøffe greier. Men den låta kunne bare kjøpes som del av hele albumet (soundtracket fra Rize), ikke som enkeltspor. Det gjaldt alle de andre låtene fra soundtracket også, ab en eller annen grunn. Geir Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Elliott Smith - Between Bars Jeg fikk sansen for musikken etter å ha sett for mye på Good Will Hunting i det siste Rolig og behagelig musikk iallefall. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Paatos - Téa Rolig, stemningsfull og med en oppbygning som burde framkalle full ståpels hos de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå