Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får forslå en (eller to):

Counting crows - Round Here fra albumet "August and Everything After"

Bruker ikke Itunes men de har den helt sikkert.

Bryter nu en regel, men denne sangen gjør meg bare glad.

Chingon - Malaguena Salerosa (mexicansk) Finnes på platen "Mexico and Mariachis: Music From and Inspired by Robert Rodriguez's El Mariachi Trilogy"

eller "Kill Bill 2 soundtracket"

Lenke til kommentar

Herlig tråd, smart dette Tom ;) Får masse ider, kremt Limewire får virkelig jobbe nå.

Anbefales:

The clash- Tainted love (Beat beat beat!)

Jeff Buckley - Halelujha (hmm du har vel denne;))

A Perfect Circle - 3 Liberas (Blir meget deppet av denne, men usj så fin!)

eidt: glemmer punktum i ett sett.

Endret av St-Cruz
Lenke til kommentar

Elan - Street Child! (Plate av samme navn)

En MEGET fin, vakker og rå låt.. Det tok meg et par år å lete opp plata, og måtte til slutt kjøpe den via Amazon, da jeg ikke fant den noen andre steder..

Den "did come to my attention" fordi jeg er Slash -fan, og sangen inneholder en av de beste soloene Slash noensinne har laget (den beste?).. men, det er jo en subjektiv sak..

Hvis du ikke liker Guns N' Roses, eller Slash, så ikke la det hemme deg for å høre på sangen, for det er absolutt ikke i samme gate..

Jeg er ikke flink på sjanger, så jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det.. Det er noe blues -inspirert, tror jeg.. nei.. Jeg vet ærlig talt ikke.. Gjør deg selv en tjeneste og hør på.. for dette er en uoppdaget perle nesten INGEN har hørt (som jeg har fått med meg i hvert fall..)

Fant den på video.google.. Sjekk ut;

http://video.google.com/videoplay?docid=51...&q=street+child

Dette er en *go* -sang.. Vakker, fin og flott!

Enjoy! :)

EDIT: Har ikke peiling, desverre, på om den finnes på iTunes, eller hva den gjør .. har ikke peiling på iTunes.. :(

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Minor Majority ble kjøpt? Knall. Band of Horses spilte på Øya nå nylig, og låta "The Great Salt Lake" bør du titte (eller høre) på. :)

6693668[/snapback]

Også et bra band. Men jeg er ikke sikker på om The Great Salt Lake er den beste av dem etter min smak, sånn ut fra de 30 sekundene på iTunes. Må høre litt på dem. Likte Monsters og The First Song, så kanskje jeg kjøper en av dem.

Takk for tipset!

Geir :)

Lenke til kommentar
Okei. Her kommer neste forslag. :)

Bryan Adams - When you love someone.

Nydelig sang, rolig og avslappende å høre på.

Piano og strykeinnstrumenter blir brukt.

6696556[/snapback]

Bryan Adams, ja. Hadde helt glemt ham, inntil Volvik hentet ham til Bergen for en liten formue i kronasjer... ;)

Unplugged kom vel 15 år etter at jeg hadde behov for å høre på Adams. (Les klinelåter på Oslos utesteder og diverse nachspiel.)

Ikke helt i min gate lenger. Men hvorfor ikke. Kjøpte den også, jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kan være at The Five Corners Quintet - Straight Up er noe for deg, veldig bra finsk dancefloor jazz. Vis denne ikke faller helt i smak og du heller liker litt mer klassisk jazz så har jeg noen andre sanger fra det bandet og anbefale. :)

6698256[/snapback]

Cool musikk! Endte opp med å kjøpe Blue Cycles istedet, hadde lyst på noe med vokal... :thumbup: Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Massive Attack With Tracey Thorn - The Hunter Gets Captured By The Game

Min all time favoritt med Massive Attack, fra soundtracket til Batman Forever. Tracey synger som en engel og Massive produserer grom lyd som vanlig. Tracey er ellers mest kjent fra gruppen Everything But The Girl, som bl.a. hadde kjempehiten Missing i 1994 (ehm, nesten to tips da, men bare nesten :) )

Lenke til kommentar

Kaizers Orchestra - Sigøynerblod

Fra albumet Live at Vega.

Mange sammenlikner Kaizers med Tom Waits, grunnet at han var en enorm inspirasjonskilde for dem.

Alt. rock med innslag av Nordisk/Slavisk folkemusikk, pluss ett par Sigøynermelodier her og der = dødskult og unikt. :)

Edds

Lenke til kommentar
Det kan være at The Five Corners Quintet - Straight Up er noe for deg, veldig bra finsk dancefloor jazz. Vis denne ikke faller helt i smak og du heller liker litt mer klassisk jazz så har jeg noen andre sanger fra det bandet og anbefale. :)

6698256[/snapback]

Cool musikk! Endte opp med å kjøpe Blue Cycles istedet, hadde lyst på noe med vokal... :thumbup: Takk for tipset.

6698435[/snapback]

Regnet egentlig med at noe med vokal ville falle mer i smak, men siden jeg bare har hørt de live hvor de ikke har med noen vokalister syns jeg ikke at jeg kunne anbefale noen av de sangene.

Mens vi er i gang med å anbefale sanger så kan jeg anbefale Wir Sind Helden - Aurélie. Veldig bra tysk pop, bare synd at de ikke er like energiske på album som live. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...