tom waits for alice Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Opeth - The Drapery Falls frå plata Blackwater Park. 6340192[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Geir Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det er vel på tide å sparke liv i denne tråden igjen. Lizz Wright - Hit the Ground En nydelig jazzlåt. Ron Wood - Mystifies Me En sjeldent nedtonet rockelåt fra Stones-gitaristen, og en av hans beste låter som soloartist. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Mars Volta har blitt nevnt i tråden et par ganger, men låtene har vært for lange. Da synes jeg du bør prøve L'Via L'Viaquez (fra Mars Volta). Det er en deilig låt på kun 12 minutter, med en herlig blanding av Mars Volta-lyd, latino-rytmer, Santana-spill og er sinnsykt driv, i tillegg til de rolige partiene med psykedeliske lyder og samba/latino-lyd. Selv pappa synes den var stilig. Hos han går det mest i Van Morrison, Eric Clapton, Tom Waits, Jan Garbarek, Suzanne Vega, Norah Jones, Pavarotti og masse annet som jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Det er vel på tide å sparke liv i denne tråden igjen. Lizz Wright - Hit the Ground En nydelig jazzlåt. Ron Wood - Mystifies Me En sjeldent nedtonet rockelåt fra Stones-gitaristen, og en av hans beste låter som soloartist. 6682417[/snapback] Du har det med å komme med godbiter! Jeg var nære på å kjøpe hele albumet til Lizz Wright, men et par av låtene var litt for Muzak for min smak. Men Hit the ground var nydelig. Jeg kjøpte Old man også. Det blir sikkert flere etter hvert. Ron Wood-låta var bra, men nådde ikke helt opp. Kanskje jeg ombestemmer meg. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Mars Volta har blitt nevnt i tråden et par ganger, men låtene har vært for lange. Da synes jeg du bør prøve L'Via L'Viaquez (fra Mars Volta). Det er en deilig låt på kun 12 minutter, med en herlig blanding av Mars Volta-lyd, latino-rytmer, Santana-spill og er sinnsykt driv, i tillegg til de rolige partiene med psykedeliske lyder og samba/latino-lyd. Den hadde de ikke på iTunes. 12 minutter er antagelig også for langt desverre. (Det er slik at når sanger er over en viss lengde, og dermed andel av albumet, får ikke/vil ikke iTunes selge dem som enkeltlåter til 8 kroner. Da må man kjøpe hele albumet.) Selv pappa synes den var stilig. Hos han går det mest i Van Morrison, Eric Clapton, Tom Waits, Jan Garbarek, Suzanne Vega, Norah Jones, Pavarotti og masse annet som jeg ikke husker navnet på. 6682542[/snapback] Faren din har god smak! Geir Endret 16. august 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Ayreon - Day Two: Isolation Ayreon - Day Seven: Hope Ayreon - Day Six: Childhood Ayreon - My house on mars Symphony X - The Odyssey Disse er alle perfekte 6'ere i mitt hode. Endret 16. august 2006 av Speik Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Ayreon - Day Two: IsolationAyreon - Day Seven: Hope Ayreon - Day Six: Childhood Ayreon - My house on mars Symphony X - The Odyssey Disse er alle perfekte 6'ere i mitt hode. 6685265[/snapback] De fant jeg ikke på iTunes. Takk for forslaget. Geir Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jøss, driver du med dette ennå? Det må jeg si.. Litt norsk er bra for spillelista di. Minor Majority med låta "Come Back to Me", for eksempel. Rett og slett fordi den er fin. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Jøss, driver du med dette ennå? Det må jeg si.. Litt norsk er bra for spillelista di. Minor Majority med låta "Come Back to Me", for eksempel. Rett og slett fordi den er fin. 6691404[/snapback] Det er ikke jeg som driver med dette, det er dere. Så lenge dere kommer med forslag, er jeg med på leken. Takk for tipset. Den kjøpte jeg. De hadde andre bra låter også, får høre mer på dem i en ledig stund. Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Deathstars - Death in Vogue. Den er på Music Store, søkte den opp. Smakebit fra Deathstars her: Deathstars Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 De to svenskene i Johnossi fortjener en runde på iPod'n Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Deathstars - Death in Vogue. Den er på Music Store, søkte den opp. Smakebit fra Deathstars her: Deathstars 6692493[/snapback] Og til vokalisten der får jeg lyst til å si: "Fisherman's Friend - Strongest there is!" Sorry, ikke helt i min gate. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 De to svenskene i Johnossi fortjener en runde på iPod'n 6692522[/snapback] Catchy. Men nådde ikke helt opp, desverre. Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Muligens litt far fetched, men... Prefab Sprout - Cowboy Dreams (fra Gunman and other stories) Far fetched, fordi dette er typisk veldig enten/eller og jeg er usikker på om det treffer din ellers utmerkede smak. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har ikke lest hele, så vet ikke om noen har foreslått denne, så here goes. Damien Rice - Amie. Rolig og avslappende sang med fioliner og akustisk gitar. Mannen har en utrolig behagelig stemme å hører på når han synger på den måten han gjør i den overnevnte sangen. Ellers har jeg en til jeg vil foreslå. Må det gjøres i en ny post eller? Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Muse - Hoodoo. Begynner rolig med bare vokal og spansk gitar, før den går over til piano, og så tilbake til vokal/gitar igjen. Om du bare kan høre begynnelsen på iTunes, er det vanskelig å danne seg et bilde av hele sangen, men du får prøve. Lenke til kommentar
ZlaleX Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har som de fleste ikke lest gjennom tråden. Men jeg foreslår Kent - Den Døda Vinkelen Utrolig fin sang fra våre svenske naboer. Ganske rolig sang. Ellers ville jeg ha foreslått mye mer fra Kent, men tok bare med den beste! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Prefab Sprout - Cowboy Dreams (fra Gunman and other stories) 6692702[/snapback] Jeg er glad i Prefab S. Kjøpte den! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Har ikke lest hele, så vet ikke om noen har foreslått denne, så here goes. Damien Rice - Amie. Rolig og avslappende sang med fioliner og akustisk gitar. Mannen har en utrolig behagelig stemme å hører på når han synger på den måten han gjør i den overnevnte sangen. Det var trivelige saker, men jeg klarer ikke å velge hvilken låt jeg skal kjøpe. Siden den er noen år gammel så kanskje jeg skal prøve å plukke den opp i billighylla på Platekompaniet. Ellers har jeg en til jeg vil foreslå. Må det gjøres i en ny post eller? 6693213[/snapback] Ta gjerne en pr. post ja. Så slipper jeg folk som dumper halve playlisten sin inn i en post og sier "Jeg klarer ikke å velge, ta alle." Geir Endret 17. august 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Muse - Hoodoo. Begynner rolig med bare vokal og spansk gitar, før den går over til piano, og så tilbake til vokal/gitar igjen. Om du bare kan høre begynnelsen på iTunes, er det vanskelig å danne seg et bilde av hele sangen, men du får prøve. 6693301[/snapback] Jeg tok sjansen, siden jeg hadde en fra før som jeg likte (Blackout). Den var kanskje drøyt teatralsk for min smak... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå