Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Mars Volta har blitt nevnt i tråden et par ganger, men låtene har vært for lange. Da synes jeg du bør prøve L'Via L'Viaquez (fra Mars Volta). Det er en deilig låt på kun 12 minutter, med en herlig blanding av Mars Volta-lyd, latino-rytmer, Santana-spill og er sinnsykt driv, i tillegg til de rolige partiene med psykedeliske lyder og samba/latino-lyd.

Selv pappa synes den var stilig. Hos han går det mest i Van Morrison, Eric Clapton, Tom Waits, Jan Garbarek, Suzanne Vega, Norah Jones, Pavarotti og masse annet som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Det er vel på tide å sparke liv i denne tråden igjen. :)

Lizz Wright - Hit the Ground

En nydelig jazzlåt.

Ron Wood - Mystifies Me

En sjeldent nedtonet rockelåt fra Stones-gitaristen, og en av hans beste låter som soloartist.

6682417[/snapback]

Du har det med å komme med godbiter! :cool:

Jeg var nære på å kjøpe hele albumet til Lizz Wright, men et par av låtene var litt for Muzak for min smak. Men Hit the ground var nydelig. Jeg kjøpte Old man også. Det blir sikkert flere etter hvert.

Ron Wood-låta var bra, men nådde ikke helt opp. Kanskje jeg ombestemmer meg.

Geir :)

Lenke til kommentar
Mars Volta har blitt nevnt i tråden et par ganger, men låtene har vært for lange. Da synes jeg du bør prøve L'Via L'Viaquez (fra Mars Volta). Det er en deilig låt på kun 12 minutter, med en herlig blanding av Mars Volta-lyd, latino-rytmer, Santana-spill og er sinnsykt driv, i tillegg til de rolige partiene med psykedeliske lyder og samba/latino-lyd.

Den hadde de ikke på iTunes. 12 minutter er antagelig også for langt desverre. (Det er slik at når sanger er over en viss lengde, og dermed andel av albumet, får ikke/vil ikke iTunes selge dem som enkeltlåter til 8 kroner. Da må man kjøpe hele albumet.)

Selv pappa synes den var stilig. Hos han går det mest i Van Morrison, Eric Clapton, Tom Waits, Jan Garbarek, Suzanne Vega, Norah Jones, Pavarotti og masse annet som jeg ikke husker navnet på.

6682542[/snapback]

Faren din har god smak! :cool:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jøss, driver du med dette ennå? Det må jeg si..

Litt norsk er bra for spillelista di. Minor Majority med låta "Come Back to Me", for eksempel. Rett og slett fordi den er fin. :)

6691404[/snapback]

Det er ikke jeg som driver med dette, det er dere. Så lenge dere kommer med forslag, er jeg med på leken. :cool:

Takk for tipset. Den kjøpte jeg. :thumbup:

De hadde andre bra låter også, får høre mer på dem i en ledig stund.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele, så vet ikke om noen har foreslått denne, så here goes.

Damien Rice - Amie.

Rolig og avslappende sang med fioliner og akustisk gitar. Mannen har en utrolig behagelig stemme å hører på når han synger på den måten han gjør i den overnevnte sangen.

Ellers har jeg en til jeg vil foreslå. Må det gjøres i en ny post eller?

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele, så vet ikke om noen har foreslått denne, så here goes.

Damien Rice - Amie. 

Rolig og avslappende sang med fioliner og akustisk gitar. Mannen har en utrolig behagelig stemme å hører på når han synger på den måten han gjør i den overnevnte sangen.

Det var trivelige saker, men jeg klarer ikke å velge hvilken låt jeg skal kjøpe. Siden den er noen år gammel så kanskje jeg skal prøve å plukke den opp i billighylla på Platekompaniet.

Ellers har jeg en til jeg vil foreslå. Må det gjøres i en ny post eller?

6693213[/snapback]

Ta gjerne en pr. post ja. Så slipper jeg folk som dumper halve playlisten sin inn i en post og sier "Jeg klarer ikke å velge, ta alle." ;)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Muse - Hoodoo. Begynner rolig med bare vokal og spansk gitar, før den går over til piano, og så tilbake til vokal/gitar igjen. Om du bare kan høre begynnelsen på iTunes, er det vanskelig å danne seg et bilde av hele sangen, men du får prøve. :)

6693301[/snapback]

Jeg tok sjansen, siden jeg hadde en fra før som jeg likte (Blackout).

Den var kanskje drøyt teatralsk for min smak... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...