Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

håper du ikke ble lurt av 30 sec sekvensen på de to sangene da :) hvis du er interessert i mer "litt ukjent" musikk og kan like myke (jazz)viser, kan du kanskje også sjekke ut Keren Ann (fransk, hun bor for tiden i New York og hennes nye album (Nolita) er halvt på engelsk) http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...358373&s=143457

min personlige favorittsang: Chelsea Burns

Den fikk jeg Cohen-vibber av. Morsomt mellomspill, er det fiolin og munnspill? Kjøpt! :thumbup:

Nå skal jeg ikke hijacke denne tråden mer. Takk for meg!

6025257[/snapback]

Gode forslag er alltid velkommen. :cool:

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Disse finnes dessverre ikke på iTunes, men jeg anbefaler dem likevel: :)

Ron Wood - Seven Days

Låten er skrevet av Bob Dylan, men han gav den til Wood og spilte den aldri inn i studio. En liveversjon av Dylan er å finne på iTunes, men den er på langt nær like god som Woods versjon. Den kan finnes på albumet Gimme Some Neck fra 1979, men aller best er liveversjonen på Slide on Live: Plugged in and Standing fra 1994.

Bruce Springsteen - City of Ruins

Denne har du gjerne hørt på albumet The Rising, men jeg vil anbefale versjonen fra samlealbumet America: A Tribute to Heroes, som ble utgitt etter 11. september. Sannsynligvis min favoritt Springsteen-låt (og det sier ikke rent lite :)).

Lenke til kommentar
Jeg vil tillate meg å anbefale

John Butler Trio - Ocean

En form for folkinspirert instrumental jazz tror jeg. :)

6336553[/snapback]

Den hadde de heller ikke på iTunes. De hadde "Sunrise over the sea"-albumet og "What you want"-EPen. Hørtes ikke så galt ut på smakebitene.

6336704[/snapback]

Anbefaler deg å prøve et album i så fall. :)

Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste anbefale Gorillaz. De spiller et herlig sammensurium av rap, pop og elektronikainspirerte toner. Du har helt sikkert hørt dem allerede, og de finnes garantert i iTunes-butikken.

Hør litt på Fire Coming Out of a Monkey's Head fra Demon Days-albumet. Jeg liker i alle fall den låta veldig godt.

Uansett er det veldig mange gode låter både på Gorillaz og Demon Days, så det er etter min mening verdt å høre de to albumene.

Lenke til kommentar
Vil på det sterkeste anbefale Gorillaz. Snip...

Hør litt på Fire Coming Out of a Monkey's Head fra Demon Days-albumet. Jeg liker i alle fall den låta veldig godt.

6337568[/snapback]

Takk, men den nådde ikke helt opp hos meg...

6337637[/snapback]

Synd. Ser ut til at vi har litt motsettende musikksmak, for du ser ikke ut til å like noe av det jeg anbefaler :(

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å ta en titt på Kaizers Orchestra - Ompa til du dør, eller Bønn fra Helvete.

Kings of Convenience - Cayman Islands er og en fantastisk sang, sammen med "I'd Rather Dance", "Summer on the West Hill" og "Winning the Battle, Losing the War" av samme band.

Håper noe av det faller i smak! :)

Endret av edds
Lenke til kommentar

Opeth - The Drapery Falls frå plata Blackwater Park.

Opeth er jo eit death/black-metal-band, men akkurat denne låta er spesiell synest eg. Tung og drivande, med rolige delar. Ikkje spesielt rask, men ei seig og behagelig takt. Fantastisk bruk av vokal (både rein og bittelitt "brølevokal") i store delar av sangen. Fengande og behagelig - perfekt å sovne til.

Edit: ser du har sett på litt Opeth tidligare i tråden, alle frå Damnation-albumet. Denne låta her er litt i den andre enden av skalaen, berre så det er sagt. Heilt anna type musikk, igrunn :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Satyricon-Mother north. Godt mulig den er nevnt på de 32 sidene jeg ikke har lest thou.

6339018[/snapback]

Hvis du hadde lest dem, hadde du sett noen referanser til vokalister som hadde gjort seg bedre som "før"-stemmen i TV-reklame for halspastiller...

Beklager, men dette har jeg ikke sansen for. Men takk for forslaget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...