tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Artist: Enrico Caruso (italiensk opera tenor (1873–1921))Sang: "La Danza" (helst ikke remastra utgaven med Vienna Radio Orchestra) eller megaklassikeren "Vesti la giubba" (His 1902 recording of Vesti la giubba from Leoncavallo's Pagliacci (Clowns) was the world's first gramophone record to sell a million copies.) Hvorfor?: Kuleste tenoren ever? 6017793[/snapback] Du blir litt for vanskelig for iTunes er jeg redd. De er ikke så sterke på klassisk vokal. Men jeg skal heller ha det i mente neste gang jeg er i platesjappa. I mellomtiden skal jeg kose meg med min egen favoritt: Perlefiskerduetten med Jussi Björling og Robert Merrill. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Belle and Sebastian - Beautiful..Jeg elsker den sangen Veldig enkel og lett fengende sang.. Nydelig parti i midten med en trompetsolo.. En av de bedre fra Belle and Sebastian etter min mening 6016704[/snapback] De har en god del av dem på iTunes, men desverre ikke akkurat den låta... Geir 6016914[/snapback] Ok.. Hvis du er interessert, finnes den på MSN Music. http://sib1.od2.com/common/framework.aspx?shid=0747002E.. Bare søk der så finner du den.. Koster 8 kr å laste ned, 20 øre å lytte til 6018632[/snapback] Skal absolutt vurdere å skaffe meg en konto på MSN Music også. Takk for tipset! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Kaizers Orchestra - Christiania En genial balade (kan vel kalles det?) om Christiania i København. Den er avslappende og utrolig vakker. Anbefaler versjonen som er på cd'en: Live at Vega. 6018643[/snapback] Kaizers burde jeg jo egentlig ha på CD... Geir Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 OT: Fått hørt den Springsteen-låta jeg anbefalte deg tidligere i tråden, Geir..? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Bobby Bare - Daddy What If En nydelig køntrilåt som Bobby Bare spilte inn sammen med sin da fem år gamle sønn, Bobby Bare jr. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) er det gratis å lytte til musikk i itunes butikken og eventuelt hvor langte snutter hører man? er nysgjerrig (og samtidig veldig reservert i forhold til å installere itunes (med quicktime ) på min maskin for å "lytte til musikk i butikken", kjøp er uaktuelt for meg pga DRM infiserte filer) Endret 1. mai 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er det lov å spørre en gentlemann hvor mange sanger han har på iPod'en sin nå? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er det gratis å lytte til musikk i itunes butikken og eventuelt hvor langte snutter hører man? er nysgjerrig (og samtidig veldig reservert i forhold til å installere itunes (med quicktime ) på min maskin for å "lytte til musikk i butikken", kjøp er uaktuelt for meg pga DRM infiserte filer) 6019841[/snapback] Vet ikke, men på Platekompaniet, kan du høre på 30 sekunder av de fleste låtene de har der. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) ...det kan du også på www.last.fm Endret 1. mai 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 OT: Fått hørt den Springsteen-låta jeg anbefalte deg tidligere i tråden, Geir..? 6019416[/snapback] Hvis det var Pete Seeger-saken, så ja. Og jeg skal kjøpe CD'en tror jeg, så da gadd jeg ikke å kjøpe den på iTunes. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Bobby Bare - Daddy What If En nydelig køntrilåt som Bobby Bare spilte inn sammen med sin da fem år gamle sønn, Bobby Bare jr. 6019530[/snapback] Den var søt. Noe å spille for barnebarna når de er på besøk. Jeg kjøpte den! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 er det gratis å lytte til musikk i itunes butikken og eventuelt hvor langte snutter hører man? er nysgjerrig (og samtidig veldig reservert i forhold til å installere itunes (med quicktime ) på min maskin for å "lytte til musikk i butikken", kjøp er uaktuelt for meg pga DRM infiserte filer) 6019841[/snapback] Smakebitene er 30 sekunder. Diskusjonen om DRM kan vi ta et annet sted. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Er det lov å spørre en gentlemann hvor mange sanger han har på iPod'en sin nå? 6019851[/snapback] Tja si det. Jeg har drøyt 1800 sanger i Itunes-biblioteket. Pluss noen hundre på iPoden som jeg ikke har i Itunes lenger (Etter at jeg byttet maskin.) Alle er kjøpt og betalt for (med unntak av de som faktisk var gratis.) Det er flere enn jeg får plass til på min 4GB iPod Mini, så jeg vurderer å kjøpe en større en. Synes bare den er så hendig... Kunne lett tredoblet det om jeg hadde lagt inn alt jeg har på LP'er etc, men det er for mye arbeid. Geir Endret 1. mai 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 hvordan er lydkvaliteten i itunes sangene? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 hvordan er lydkvaliteten i itunes sangene? 6020809[/snapback] Helt grei for mine ører. Geir Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Smakebitene er 30 sekunder. Diskusjonen om DRM kan vi ta et annet sted. 6020696[/snapback] Ok, kort tid til å ta avgjørelser på synes jeg. Ellers er jeg ikke interessert å diskutere DRM her, du har tatt et valg. mine forslag (4 i en post i stedet for 4 poster, dessuten virker det som om utvalget på itunes er ganske begrenset): Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit (fransk visepop) Judy Mowatt - Black Woman (reggae fra Jamaica 1980, en av kordamene til B.Marley) Ojos de Brujo - Ley de Gravedad (popflamenco med hiphop tendenser fra Barcelona) Ibrahim Ferrer - Mareita (bestefar fra Cuba med fantastisk stemme) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Smakebitene er 30 sekunder. Diskusjonen om DRM kan vi ta et annet sted. 6020696[/snapback] Ok, kort tid til å ta avgjørelser på synes jeg. 6021223[/snapback] Ja, det er et problem, spesielt på lengre låter hvor de 30 sekundene kanskje ikke er spesielt representative for låten i sin helhet. Men du får i hvert fall en ide om musikkstilen... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit (fransk visepop)Judy Mowatt - Black Woman (reggae fra Jamaica 1980, en av kordamene til B.Marley) Ojos de Brujo - Ley de Gravedad (popflamenco med hiphop tendenser fra Barcelona) Ibrahim Ferrer - Mareita (bestefar fra Cuba med fantastisk stemme) 6021223[/snapback] Kjøpte Carla Bruni og flamencolåten. De to andre hadde de ikke. Geir Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Og, det viser seg at de har den på iTunes i USA, men ikke i Norge. Antagelig noen problemer med rettighetene i ulike land. Det er ikke iTunes sin feil, det er plateselskapene og ulike rettighetshavere som ikke alltid vil eller kan... nå har jeg installert itunes. hvordan ser jeg hva som er itunes usa og itunes norge når jeg blar i sangene? håper du ikke ble lurt av 30 sec sekvensen på de to sangene da hvis du er interessert i mer "litt ukjent" musikk og kan like myke (jazz)viser, kan du kanskje også sjekke ut Keren Ann (fransk, hun bor for tiden i New York og hennes nye album (Nolita) er halvt på engelsk) http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...358373&s=143457 min personlige favorittsang: Chelsea Burns Nå skal jeg ikke hijacke denne tråden mer. Takk for meg! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Og, det viser seg at de har den på iTunes i USA, men ikke i Norge. Antagelig noen problemer med rettighetene i ulike land. Det er ikke iTunes sin feil, det er plateselskapene og ulike rettighetshavere som ikke alltid vil eller kan... nå har jeg installert itunes. hvordan ser jeg hva som er itunes usa og itunes norge når jeg blar i sangene? 6025257[/snapback] Så vidt jeg forstår havner man automatisk på "riktig" butikk ut i fra kontoinformasjonen. Men du ser det ikke på noen måte. Jeg tror ikke det finnes (har i hvert fall ikke funnet) noen mulighet for å velge "butikk" on the fly, men du kunne kanskje sette opp ulike kontoer hjemmehørende i ulike land. Med mindre det er noen IP-sjekk eller lignende involvert. Når sangen ikke finnes i den lokale iTunes, men finnes i den amerikanske, blir du spurt om du vil gå dit for å høre på smaksprøven. Men da disables muligheten for å kjøpe. Dette er nok ikke Apple/iTunes som prøver å være vriene, de har selv en vanskelig balansegang i forhold til plateselskapene og rettighetshavere som lever i forrige årtusen ennå. Jeg husker ikke om jeg har prøvet å kjøpe mens jeg har vært i USA noen gang, det ville gitt svar på om det er noen ip-sjekk, antagelig... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå