Heilage Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Vil foreslå Apocalyptica - Faraway. Nydelig, rolig låt av fire finner (eller noe sånt), som spiller cello. De er ekstremt flinke. Rolig, melankolsk låt. Om du er i humør for noe mer aggressivt kan jeg anbefale Apocalyptica - Life Burns Dette er ganske sært, mulig det faller i smak, mulig at det ikke gjør det. Jeg anbefaler uansett å gi det et forsøk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 De hadde ikke den plata, men en som het Cult og noe som het "Spiller Metallica med 4 celloer". Hodeskaller på coverne og greier... Nok ikke helt min greie nei. Geir Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Siden du allerede har Blue Oyster Club med Fear The Reaper. Kunne du jo også kjøpt Blue Oyster Club med Tainted Love? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Nå skal jeg gå til det sjeldne skritt å anbefale en sang til meg selv: "If this is goodbye" - Emmylou Harris og Mark Knopfler Kjøpt! :!: Så vakkert at man kan grine. OBS! De spiller i Oslo Spektrum 31. Mai. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg skal muligens på den konserten. :!: Mark Knopfler er herlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Creed - One last breath Jeg syntes den sangen er helt fantastisk. Gaitaren i begynnelesen er deilig og i kombinasjon med stemmen til vokalisten gjør dette til en slager. Creed er kansje mest kjento for sangen "With arms wide open". www.creed.com Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Vet du hva du må ha? Du må ha Nas - NY state of mind Hør på disse tekstlinjene: I never sleep, cause sleep is the cousin of death Beyond the walls of intelligence, life is defined I think of crime when I'm in a New York state of mind Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Siden du allerede har Blue Oyster Club med Fear The Reaper. Kunne du jo også kjøpt Blue Oyster Club med Tainted Love? 6004756[/snapback] Tror du må forklare. Eneste Tainted Love jeg kjenner til er den gamle Gloria Jones-låta de fleste kjenner i Soft Cell sin versjon, og ellers gjort av folk fra Clash til Marilyn Manson. Hva er sammenhengen med med Blue Oyster Cult? Eller Club for den sakens skyld? Beklager at jeg er rimelig clueless her... Geir Endret 30. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Creed - One last breath Jeg syntes den sangen er helt fantastisk. Gaitaren i begynnelesen er deilig og i kombinasjon med stemmen til vokalisten gjør dette til en slager. Creed er kansje mest kjento for sangen "With arms wide open". www.creed.com 6011862[/snapback] Hmmm... Det står på hjemmesidene deres at de er tilgjengelige på iTunes, men det ser ikke ut til at de er det allikevel. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Vet du hva du må ha? Du må ha Nas - NY state of mind 6013435[/snapback] Vet du hva? Det måtte jeg ikke... Geir Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Nå skal jeg gå til det sjeldne skritt å anbefale en sang til meg selv: "If this is goodbye" - Emmylou Harris og Mark Knopfler Kjøpt! :!: Så vakkert at man kan grine. OBS! De spiller i Oslo Spektrum 31. Mai. Geir 6011111[/snapback] Deres versjon av Alone and Forsaken på Timeless- A Tribute to Hank Williams, er totalt nydelig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Deres versjon av Alone and Forsaken på Timeless- A Tribute to Hank Williams, er totalt nydelig. 6014961[/snapback] Takk for tipset. Den var nydelig! Geir Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Nei faen, du må ha Khanate - Pieces of Quiet. Mark Knopfler sier: "Khanate just blew my mind. Underground doom metal has never been this good. Khanate! My heart's exploding!" Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Nei faen, du må ha Khanate - Pieces of Quiet. Mark Knopfler sier: "Khanate just blew my mind. Underground doom metal has never been this good. Khanate! My heart's exploding!" 6015183[/snapback] Men den hadde de ikke på iTunes. Og hvis dette Wikipedia-sitatet er korrekt: "... extremely painful (to the listener, and presumably Dubin's voicebox) shrieking and screaming", er jeg slett ikke sikker på om jeg er så lei for det. Geir Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Og hvis dette Wikipedia-sitatet er korrekt: "... extremely painful (to the listener, and presumably Dubin's voicebox) shrieking and screaming", er jeg slett ikke sikker på om jeg er så lei for det. Geir 6015239[/snapback] Til å ville utvide musikkhorisonten din, så er den ganske så lukket. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hva med Brad Paisley and Allison Krauss - Whiskey Lullaby? Nydelig låt jeg bare kan anbefale. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Til å ville utvide musikkhorisonten din, så er den ganske så lukket. 6015248[/snapback] Du må gjerne forklare meg sammenhengen mellom musikk og smerte. At jeg har sagt nei til to av dine forslag på rad betyr ikke at jeg ikke har utvidet horisonten. Bare at i den horisonten du pekte på fant jeg ikke gjestfritt land. Jeg synes jeg har fått ganske mye forskjellig musikk ut av dette jeg, se listen i førstposten, men det er en forskjell på å utvide sin smak og å kappe av tunga. Jeg skal jo fortsatt like det jeg hører på, gjør jeg ikke det er poenget borte. Jeg kjøper tross alt ikke disse låtene bare for å kunne skryte av at jeg er så altetende... Edit: Jeg er godt voksen nå (halvveis til hundre), og har hørt på rock av ulike slag i over 40 år. Mye av det folk vil ha meg til å høre på tråkker opp gjengrodde stier. Vokalister som er smertefulle å høre på og gitarister som leker med feedback er ikke noe nytt for meg. Og hip-hop er en horisont jeg allerede besøkte for 20-30 år siden. Du må gjerne komme på besøk å høre på mine Africa Bambaata-album. Geir Endret 30. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Da er det min tur igjen. Aerosmith - Nine lives. Absolutt favoritt aerosmith låta mi. Har klasse som få. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Og hip-hop er en horisont jeg allerede besøkte for 20-30 år siden. Geir 6015352[/snapback] Jeg er ikke helt sikker på hva dette betyr. Mener du at du har hørt det som man kan høre i hip hop, eller at hip hop var noe du vokste ifra? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hva med Brad Paisley and Allison Krauss - Whiskey Lullaby? Nydelig låt jeg bare kan anbefale. 6015287[/snapback] Den får en sjanse. Er ikke så begeistret for "seig" country, men denne var vakker. Og så spiller han smakfult på gitaren den godeste Paisley. Som Telecaster-fan skal jeg gi ham det. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå