Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Alphaville har mangen bra :thumbup:

5990408[/snapback]

Les førsteposten er dere snille. Der står det:

1. Forslagene må være enkeltstående melodier, ikke hele CD'er, og ikke "alt av Coldplay". Det skal være låter dere synes fortjener terningkast 6. (Husk å nevne både låt og artist.)

Ikke rettet mot deg personlig, Tee_C, men det er en grunn for at jeg vil ha det slik:

Jeg er egentlig ute etter å utvide min generelle musikksmak og -kunnskap.

Da er det ikke så interessant å får vite at et band har mange bra, det blir litt som å si at Paris har mange gode restauranter. Det har de sikkert, men de har mange som ikke fortjeber noen stjerne i Michelin-guiden også, og sjansen ville være stor for at jeg gikk inn på en av de dårlige. Så skal dere overbevise meg er det bedre å gi meg adressen til en restaurant dere vet er god.

Sånn er det med musikk også. Selv mine absolutte favoritter (si Aretha Franklin) har noen album som ikke er så spennende. Hvis jeg skal overbevise noen om hvor bra hun er så må jeg passe på at jeg peker på hennes beste innspillinger.

I tillegg har jeg begrenset tid til dette ved siden av jobb og familie og annet.. Det er selvsagt mitt problem og ikke deres, men blir jeg sendt ut på jakt etter nålen i høystakken er sjansen stor for at jeg ikke gidder. Sorry...

Jeg vil derfor ha navngitte enkeltlåter som er deres absolutte favoritter. Og kun en pr. post, slik at dere blir nødt til å velge en av dem. Vitsen er at dere skal foreslå noe som dere synes at er så fantastisk at det kan overbevise noen som ikke er frelst fra før om at dette er bra musikk.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massive Attack - Teardrop

Denne gjengen fra Bristol har sluppet flere spennede album i krysningspunktet mellom rock og elektronika. "Mezzanine" kom i 1998 og ble for min del første gangen jeg kjøpte en plate utelukkende basert på anmeldelsen. Terningkast seks i Aftenposten, og anmelderen virket helt fra seg. Etter åtte år (du verden som tida flyr) kan jeg si meg enig med han, denne skiva er knallsterk. Låta Teardrop fikk massiv spilletid på MTV og radio, og jeg blir aldri lei den. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Luftskipet Noreg - White Gloves

Kan lastes ned her.

5987035[/snapback]

Masse retro-feel på det bandet. Jeg antar at du spiller der selv? (Det er greit, egenreklame er i det minste ærlig ment.) Jeg misunner folk som får spille i band. Har ikke gjort det selv på 20 år.

Får jeg lov å tippe at låtskriverne er vokalist på de enkelte låtene? Slik var det i mitt band, når man skriver låtene får man gjerne synge dem selv om man ikke har rare sangstemmen... ;)

5989426[/snapback]

Hehe, det stemmer - jeg er bassisten. Må jo prøve å få spredd musikken. Det om låtskriveren er også riktig gjettet; han skriver tekstene og synger selv.

Lenke til kommentar

Breakestra - Getcho Soul Togetha

Dudley Perkins - Flowers

5990753[/snapback]

Den første var funky saker. Den kjøpte jeg! :thumbup:

Dudley Perkins blir litt for easy listening for meg. Og sangstilen grenser vel til det parodiske. Så den nådde ikke opp.

Men en av to er ikke verst score, spesielt når dere egentlig bare skal poste en låt pr. post... ;)

Lenke til kommentar
Massive Attack - Teardrop

Denne gjengen fra Bristol har sluppet flere spennede album i krysningspunktet mellom rock og elektronika. "Mezzanine" kom i 1998 og ble for min del første gangen jeg kjøpte en plate utelukkende basert på anmeldelsen. Terningkast seks i Aftenposten, og anmelderen virket helt fra seg. Etter åtte år (du verden som tida flyr) kan jeg si meg enig med han, denne skiva er knallsterk. Låta Teardrop fikk massiv spilletid på MTV og radio, og jeg blir aldri lei den. Lykke til.  :)

5992529[/snapback]

Den fikk sjansen. Kjøpt! :thumbup:

Takk også for at du tar deg bryet med å beskrive og begrunne låtvalget! :cool:

Lenke til kommentar
Hehe, det stemmer - jeg er bassisten. Må jo prøve å få spredd musikken. Det om låtskriveren er også riktig gjettet; han skriver tekstene og synger selv.

5993189[/snapback]

Låt slett ikke ille! :thumbup:

Men jeg tror dere vil finne ut det samme som vi gjorde. Hvis målet er å nå ut over kjelleren dere øver i (vi øvde faktisk bokstavelig talt i en kjeller) så må dere ha en skikkelig vokalist.

Men det var en avsporing fra tråden...

Lenke til kommentar

Breakestra - Getcho Soul Togetha

Dudley Perkins - Flowers

5990753[/snapback]

Den første var funky saker. Den kjøpte jeg! :thumbup:

Dudley Perkins blir litt for easy listening for meg. Og sangstilen grenser vel til det parodiske. Så den nådde ikke opp.

Men en av to er ikke verst score, spesielt når dere egentlig bare skal poste en låt pr. post... ;)

5996053[/snapback]

Dudley Perkins kan ikke synge, og han er helt fantastisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...