Ballus Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Connys Englar - Fk Haugesund Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Baccara - Yes sir, I can boogie Neida, den har du sikkert . Sjekk heller: Sonata Arctica - Replica En veldig fin ballade. Fra albumet Ecliptica. 5986361[/snapback] Ikke si noe stygt om Baccara! De hadde ikke Ecliptica på iTunes, bare Reckoning night og en EP. Geir 5986924[/snapback] Baccara er kule de "Yes, sir! I can boogie, but I need a cerrrtain soong. I can boogie, boogie-boogie, all night looooong!" Men siden de ikke hadde noe "eldre" av Sonata Arctica må jeg nok anbefale en annen, men med høy faktor for at du har den: Motörhead - (We are) The Road Crew Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Den hadde de ikke. Geir 5986860[/snapback] Se hva annet de har av Godspeed You! Black Emperor. Moya er den mest utbredte favoritten blant GYBE-fans. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Coldplay!! Har MASSE bra musikk 5986965[/snapback] Takk skal du ha. Men vær vennlig å lese førstposten, så ser du at jeg er ute etter låt-forslag, ikke "alt av Coldplay"... Geir 5987049[/snapback] Hoho. Så morsomt at det akkurat skulle være "alt av Coldplay" han ville anbefale. Dessuten vil jeg anbefale At the Drive-In - Non-Zero Possibillity. Ikke akkurat så veldig post-hardcore, som resten av albumet Relationship of Command har å by på, men en rolig og nydelig sang. Synes den er til å bli forelsket i, og synes definitivt du burde sjekke den ut. Alternativt låtvalg: At the Drive-In - One Armed Scissor. Denne sangen er vel litt tøffere enn førstnevnte, og krever litt fordøying. Men er min favoritt Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tja... Nå har jeg ikke lest igjennom de 27 foregående sidene, men jeg drister meg likevel til å anbefale X Japan - Art of Life (Gjerne Live-versjonen, som er bedre enn studio). Har de ikke den for nedlasting hos iTunes eller denslags bekrefter de for øvrig mine verste fordommer. Det er en av de siste låtene X laget, og er nesten som en halvtimes (34:08 for å være nøyaktig) oppsummering av hele deres musikalske repertoire. Sjangeren er hovedsaklig rock, men er også innom helt andre ting etter hvert som sangen fortsetter. Sånn alt i alt er dette en av de beste, om ikke den beste, sangen jeg har hørt til dags dato. Det lønner seg riktignok å lytte mens man hører (hele) sangen - dette er ikke bakgrunnsstøy-musikk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Connys Englar - Fk Haugesund 5987052[/snapback] Hvis dette faktisk er en supportersang, skal det godt gjøres at jeg bryr meg. Uansett lag. Unntak gjøres for "You'll never walk alone" og "Abide with me" (og ikke fordi jeg er Liverpool fan)... Men dere skal ha lykke til med sesongen. Geir Endret 26. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Men siden de ikke hadde noe "eldre" av Sonata Arctica må jeg nok anbefale en annen, men med høy faktor for at du har den:Motörhead - (We are) The Road Crew 5987087[/snapback] Alle vet at Motörhead var verdens tøffeste band - for 25 år siden. Men nå er Lemmy over 60 og synger sanger om "professional wrestling" på TV-show. Mer er det ikke å si om den saken. Må fordums helter få hvile i fred. (Med unntak for Keith Richard som fortsatt vil være verdens tøffeste når han blir 90 og vrenger fram Telecasteren på gamlehjemmet.) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Se hva annet de har av Godspeed You! Black Emperor. Moya er den mest utbredte favoritten blant GYBE-fans. 5987214[/snapback] Den hadde de. Men klippet var bare fra starten (tror jeg) av låten, 30 sekunder med samme tonen, så den fikk jeg ikke noe inntrykk av. Og med over 10 minutter er den klassifisert som "lang", det vil si at man ikke får kjøpt den løst, men må kjøpe hele albumet. Og det blir litt dyrt som en appetittvekker... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Luftskipet Noreg - White Gloves Kan lastes ned her. 5987035[/snapback] Masse retro-feel på det bandet. Jeg antar at du spiller der selv? (Det er greit, egenreklame er i det minste ærlig ment.) Jeg misunner folk som får spille i band. Har ikke gjort det selv på 20 år. Får jeg lov å tippe at låtskriverne er vokalist på de enkelte låtene? Slik var det i mitt band, når man skriver låtene får man gjerne synge dem selv om man ikke har rare sangstemmen... Geir Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Steppenwolf - Renegade. John Kay, vokalisten i Steppenwolf, vokste opp i Øst-Tyskland og og en natt flyktet han over til "friheten". I "Renegade" synger han litt om den natten. Fin sang enten man kjører bil eller sitter på bussen. Link. Den versjonen jeg linket til der er ikke min favoritt, men den duger hvertfall. Og selv om jeg vet at jeg bare skal nevne en sang, så må jeg nevne en til, uansett om jeg får permban eller ikke. ( ) Steppenwolf - Draft Resister. Link. Samme link to ganger. Fikset nå. Endret 26. april 2006 av DemonFudge Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Dessuten vil jeg anbefale At the Drive-In - Non-Zero Possibillity. Ikke akkurat så veldig post-hardcore, som resten av albumet Relationship of Command har å by på, men en rolig og nydelig sang. Synes den er til å bli forelsket i, og synes definitivt du burde sjekke den ut. Alternativt låtvalg: At the Drive-In - One Armed Scissor. Denne sangen er vel litt tøffere enn førstnevnte, og krever litt fordøying. Men er min favoritt 5987392[/snapback] Litt usikker på den. Kanskje jeg gir dem en sjanse. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Tja... Nå har jeg ikke lest igjennom de 27 foregående sidene, men jeg drister meg likevel til å anbefale X Japan - Art of Life (Gjerne Live-versjonen, som er bedre enn studio). Har de ikke den for nedlasting hos iTunes eller denslags bekrefter de for øvrig mine verste fordommer. 5988171[/snapback] Nei, de hadde den ikke. Men hold gjerne igjen litt på fordommene allikevel. iTunes er en butikk, de selger varer folk vil selge og folk vil ha. Hvis de ikke har en låt kan det ha mange grunner: a. At bandet eller plateselskapet som eier rettighetene ikke tillater iTunes å selge den. b. At de ikke har tilbudt iTunes plata. c. At ingen spør etter plata. d. At de ikke har fått den på plass ennå. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Steppenwolf - Renegade. Steppenwolf - Draft Resister. 5989427[/snapback] Steppenwolf er bra saker. Jeg vokste opp med musikken deres. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vet ikke om det er noe vits i å nevne, men.. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence Du har den sikkert, men måte sjekke. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Iron Maiden - From here to Eternity. Konge sang! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Sway - Hype Boys Fåes på iTunes. 5981897[/snapback] Fascinerende ordartisteri, men ikke min greie, desverre. Geir 5983704[/snapback] Kult at du prøver uansett. Jeg prøver med litt mer engelsk hip hop: Wiley - Reasons Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Vet ikke om det er noe vits i å nevne, men.. Simon & Garfunkel - Sounds of Silence Du har den sikkert, men måte sjekke. 5989817[/snapback] Den sorterer nok under klassikerne ja. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Iron Maiden - From here to Eternity. Konge sang! 5989883[/snapback] Har blitt litt for gammel til den slags, desverre. Fikk min dose med klassisk heavy rock i gullalderen. (Uten å starte noen diskusjon om når gullalderen var.) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Kult at du prøver uansett. Jeg prøver med litt mer engelsk hip hop: Wiley - Reasons 5990127[/snapback] Den lykkes desverre ikke noe bedre. Geir Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Alphaville har mangen bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå