Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Gnarls Barkley - Crazy

Veldig fengende låt, skikkelig "bli-glad-sang"

5983824[/snapback]

Retro-feel. Den skal få en sjanse. Kjekt å minnes gamle dager og de store soulartistene igjen.

Kjøpt! :thumbup:

Geir :)

5985312[/snapback]

Skulle akkurat til å anbefale samme låt :p Resten av albumet er også veldig bra. Burde absolutt prøves.

Skal man tror avisene, blir denne gruppa/sangen "Crazy" sommerens store hit ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var forøvrig et blindskudd. Kan du gi meg en kort innføring i musikksmaken din?

5985396[/snapback]

Vitsen med tråden er å utvide min musikksmak. Derfor vil jeg helst ikke legge noen føringer for hva dere skal foreslå... :cool:

Kom med låter dere liker aller best (terningkast 6), ikke låter dere tror jeg liker. Skjønt de som har fulgt tråden har vel fått en viss ide om hva som treffer allerede. Men jeg håper at låtvalget mitt så langt ikke har vært altfor ensporet.

Lenke til kommentar

Akkurat. Vel, jeg ser at du er vokalisthore, så da er jeg usikker på om jeg skal anbefale Godspeed You Black Emperor - Kicking Horse on Brokenhill, men nå gjør jeg det uansett. Jeg regner med at jeg har hørt denne et sted mellom 500-1000 ganger, og den føles fortsatt frisk og inspirende. Postrock.

Lenke til kommentar
Skudd i blinde:

Stonebridge- Put 'Em High

Genial sang som egner seg til både hverdag og fest :w00t:

Hvis du digger låta, har du en god tid i møte :thumbup:

5985331[/snapback]

Hørte på alle sangene og fant mer retro-klanger. Men jeg ble litt usikker på hvilke(n) av dem jeg likte best. Kan nok godt hende jeg gir en av dem en sjanse. Hvis klippet på iTunes var representativt er jeg ikke sikker på om det blir "Put 'Em High"...

5985415[/snapback]

Klippet er meget representativt for låta :)

En annen låt jeg anbefaler er:

Late Night Alumni- Empty Streets

Utrolig fin damestemme og en perfekt produksjon sådan :yes:

Lenke til kommentar

Illusion Suite sine hjemmesider kan du trykke på media -> mp3 og høre noen fantastiske låter fra et norskt band. Øyvind a.k.a. "lionheart" som var med på Heia Tufte spiller gitar der, og han er virkelig god.

Dette er lengre stykker (5 - 15 min), så du bør plukke deg ut et par stykke fra det øverste albumet og sette deg godt til rette.

Dette er, som Øyvind selv sa på NRK P3 for en stund siden i programmet Tinitus, musikk som godt kunne ha vært til en film eller et spill. Sangene forteller historier, og det er verdt å lytte til teksten også (selvsagt ikke i like stor grad som et helt album av Ayreon e.l., men så mye som det kan være verdt med en sang).

Musikalsk sett synes jeg lydbildet er ganske godt, og musikerne er ikke dårlige.

Jeg ser at flere andre bryter reglene med kun én sang per post, og siden disse er gratis vil jeg slenge med et par til:

Circus Maximus som SirMaximus her fra forumet spiller i er verdt å høre på, og de har også gratis smaksprøver.

Apropos forummedlemmer bør du også sjekke ut Bitex' band Dies Irae (eller tar jeg feil nå?). Jeg liker dem, men ut fra hva jeg har lest her tror jeg ikke du gjør det, dessverre.

Jeg så at du likte Alvin Lee, og da vil jeg bare minne om/tipse om sangen "The Bluest Blues", som er helt nydelig kveldsmusikk :)

Far har nettopp gitt meg et tips om "Little Richard", skikkelig artig 50-tallsmusikk. Vil sende dette tipset videre :)

Lenke til kommentar
Akkurat. Vel, jeg ser at du er vokalisthore, så da er jeg usikker på om jeg skal anbefale Godspeed You Black Emperor - Kicking Horse on Brokenhill, men nå gjør jeg det uansett. Jeg regner med at jeg har hørt denne et sted mellom 500-1000 ganger, og den føles fortsatt frisk og inspirende.  Postrock.

5985541[/snapback]

Den hadde de ikke.

Lenke til kommentar
Her er noe jeg tror du liker Geir.

Bruce Springsteen - O Mary Don`t You Weep

Fra den nyeste skiva We Shall Overcome - The Seeger Sessions. Skiva har et folk/blues-preg over seg, og dette er utvilsomt den beste låta til nå, tror du kommer til å elske den. Skikkelig gladsang.

5986433[/snapback]

Regner med at jeg kjøper hele skiva snart. :thumbup:

Lenke til kommentar
Otis Redding - (Sittin' on) The Dock of the Bay

Du kjenner gjerne til denne soulklassikeren, som nok er Reddings mest kjente låt. Siden du liker Stones, kan gjerne også hans versjon av Satisfaction være av interesse. Etter mitt syn er den bedre enn originalen (det må imidlertid sies at denne aldri har vært blant mine største Stones-favoritter).

5986481[/snapback]

Jo takk, den har jeg allerede. Satisfaction også. Jeg er en stor fan av klassisk soul, så er det sagt, fra Aretha's klassikere opp til Michael Jackson før han begynte å bruke Blenda i stedet for badeskum.

Edit: Ray Charles, Stevie Wonder, Wilson Picket, Marvin Gaye, you name it... :cool:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Illusion Suite sine hjemmesider kan du trykke på media -> mp3 og høre noen fantastiske låter fra et norskt band.

Skal se om jeg ikke kan få sjekket ut disse og de andre du nevnte en dag. Men det blir lirr på siden av denne tråden. Her vil jeg gjerne at dere velger spesifikke sanger som er deres topp favoritter.

Jeg ser at flere andre bryter reglene med kun én sang per post, og siden disse er gratis vil jeg slenge med et par til:

At andre gjør det betyr ikke at du skal. Det kan føre til at jeg hopper over alle forslagene. Det blir mitt problem selvsagt, men sånn er det. Et lite forsøk på kvalitetssikring, så folk ikke lister sanger i hytt og pine, men tar seg bryet med å velge sine virkelige favoritter.

Jeg så at du likte Alvin Lee, og da vil jeg bare minne om/tipse om sangen "The Bluest Blues", som er helt nydelig kveldsmusikk :)

Far har nettopp gitt meg et tips om "Little Richard", skikkelig artig 50-tallsmusikk. Vil sende dette tipset videre :)

5986672[/snapback]

Klassikere. Jo da, de har jeg kontroll på begge to.

Edit: Rettet litt quote-tags

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...