Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker Frou Frou er kjempegodt! Imogen Heap som er vokalisten har en veldig kul stemme. Hun har også noen bra sanger som soloartist. Jeg anbefaler sangen Let Go (av Frou Frou).

5915563[/snapback]

Den likte jeg godt. Desverre har den bare i den amerikanske iTunes-webshop'en, ikke den norske. Og i den amerikanske får man ikke handle fra Norge tror jeg.

Geir ;)

Lenke til kommentar
Good evenin'  :)

Må få begynne med å si at dette var en temmelig glimrende tråd...

Takk, den har vært en suksess.

Det jeg dog finner en smule indignerende er at du "kjeftet" litt på en stakkar som anbefalte en låt som ikke var hans ubestritte favoritt pga. dette gikk imot dine "retningslinjer" (ref: post 1)...

Jeg kjeftet da ikke. Jeg bare påpekte at om man skulle følge reglene var det folks favoritter jeg ønsket meg. Dette for - som sagt tidligere i tråden - at ikke 100 mennesker skal dumpe playlisten sin inn i en post og si "Alle disse burde du i hvert fall ha". Det hadde ødelagt tråden, både for meg (jeg hadde ikke klart å rekke over en brøkdel) og for de andre som har utbytte av den. Satrucci_ er nå heller ikke en stakkar, han tok sikkert poenget uten å bli såra og vonbroten. ;)

Mitt problem er at du diskvalifiserer alt favorittmateriellet mitt innledningsvis med å si at du har "kontroll på legendene"; LedZep, Floyd, Beatles, Young, Waits og gjengen... Tør påstå at 95% av favorittmusikken ligger ned den gata! (Ihvertfall av nyere dato; er jo mye bra blant Vivaldi & Co også :))

Ja, jeg gjør jo det. Mitt favorittmateriale også. Men det var jo formålet med tråden, å utvide min musikalske horisont. Og din, tydeligvis. :thumbup:

Men, jeg har gravd litt i sjela, og beveger meg med dette litt utover mot avgrunnen, fyller lungene med CO2-befestet luft og harker opp følgende:

Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light :w00t:

ihvertfall :)

5915940[/snapback]

Jeg hadde "Bat out of hell" den gangen den kom ut i 1977. Mye fordi Roy Bittan spilte piano på den (og Todd Rundgren spilte gitar). Den har nok ikke helt samme sjarmen om jeg hører på den idag, så jeg tror jeg heller skal huske den som den var.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du har sikkert en del sanger av dem fra før, men vil anbefale Dream Theater og System of a Down på det sterkeste.

Sjekk spesielt ut System of a Down - Spiders og Dream Theater - Under a Glass Moon :)

EDIT: Har ikke iTunes selv så vet ikke om de finnes der  :hmm:

5918464[/snapback]

Dream Theater-låta hadde de ikke. Men de har blitt foreslått før (andre låter) uten at de har nådd opp, så det spørs vel om denne hadde klart seg noe bedre.

System of a Down har jeg som nevnt i en tidligere post fått en smule overdose av. Desverre.

Lenke til kommentar
aktuell musikk:

Damian Jr. Gong Marley - There For You

5920651[/snapback]

Den hadde de desverre ikke på iTunes.

5920710[/snapback]

:nei: typen vinner 2 Grammy Awards og de har han ikke på iTunes? (eller har de bare hele skiva? som forøvrig er heller middelmådig, sangen jeg tipser om er helt nydelig)

http://www.worldmusiccentral.org/article.p...060210063956447

her står det at musikken er tilgjengelig på itunes i allefall:

http://www.damianmarleymusic.com/music_jamrock.html

Lenke til kommentar
Hmm..

Kanskje dette er av interesse? Meat Puppets - Aurora Borealis ?

5909684[/snapback]

De hadde bare "Golden lies" og "Live" på iTunes. Den låta er kanskje fra et annet album...?

5910336[/snapback]

Jeg har sjekket på forhånd. Sangen er der.

Edit: det er en sang ja.

Endret av Hodedeler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...