Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Hvis du mener SOD som i Storm Troopers of Death så må jeg si at du blander. SoaD står for System of a Down og selv om de har bittelitt thrashmetall innflytelse så er de langt fra den typen musikk SOD fører.

5904787[/snapback]

Whatever... ;)

Jeg mente System of a Down, men er ikke ekspert på metall av noe slag, og har ikke pugget forkortelsene. :innocent:

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne anbefale The Cars - Just what I needed. God gammel engelsk pop (?)

Bandet er vel ikke så ukjent hvis du er oppvokst på den tid, dessuten ser det ut til at du har samme musikksmak som min egen far.  :)

5904864[/snapback]

Joda, husker godt The Cars. Låta også. De var forøvrig amerikanske.

Jeg kjøpte den låta. Hyggelig å mimre litt... :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel, du sa det var lov å legge ut kva som helst, så eg prøver meg med Keep of Kalessin

Sample fra den nye plata Armada, ikkje mitt favorittspor fra plata, men det var denne som låg ute som preview.

5905328[/snapback]

Jeg sa vel at "dere skal poste deres absolutte favorittlåter " og "Det skal være låter dere synes fortjener terningkast 6", så når du sier at det ikke er ditt favorittspor på plata så burde den bli diskvalifisert. ;)

Men, men. Jeg lytttet nå til den i alle fall. Fisherman's Friend, sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Du har kanskje hørt den før, men:

Wishbone Ash - F.U.B.B. fra platen There's The Rub.

70-talls gitar-rock.

5906899[/snapback]

Joda, jeg har hørt den før. Tror aldri jeg har hatt noe Wishbone Ash i platesamlingen, vet ikke hvorfor. Men noen utvidelse av min musikksmak kan det allikevel ikke sies å være, så da blir terskelen noe høyere...

Lenke til kommentar
Ok, jeg har ingen tro på at du kommer til å like denne låta, men siden poenget med tråden er å utvide musikksmaken din, tar jeg en sjanse. Dette er hiphop, og hvis du ser på avataren min ser du mannen som rapper.

Common - 6th sense

5842010[/snapback]

Takk for forslaget. Det var nå ikke helt utenkelig at jeg kunne likt dette, men moderne rap slår ikke helt hos meg. Men litt minner brakte jo teksten.

You will not be able to stay home, brother.

You will not be able to plug in, turn on and drop out.

You will not be able to lose yourself on skag and skip,

Skip out for beer during commercials,

Because the revolution will not be televised.

Gil Scott-Heron

5845392[/snapback]

Det er helt i orden. Kult at du sjekket ut de 30 sekundene iallefall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Good evenin' :)

Må få begynne med å si at dette var en temmelig glimrende tråd... Har for en gangs skyld lest alle sidene med poster, og VISA-kortet har også fått kjørt seg litt :) (ved kjøp via iTunes er man ihvertfall sikret mot kortsvindel via skimming :))

Foreløpig har jeg kjøpt følgende mer eller mindre perler:

The Edgar Broughton Band - Evening Over Rooftops

Pixis - Where is my mind

Porcupine Tree - Trains

Matt Elliott - Cotard's Syndrome

Dave Matthews Band - Dreamgirl

Det jeg dog finner en smule indignerende er at du "kjeftet" litt på en stakkar som anbefalte en låt som ikke var hans ubestritte favoritt pga. dette gikk imot dine "retningslinjer" (ref: post 1)...

Mitt problem er at du diskvalifiserer alt favorittmateriellet mitt innledningsvis med å si at du har "kontroll på legendene"; LedZep, Floyd, Beatles, Young, Waits og gjengen... Tør påstå at 95% av favorittmusikken ligger ned den gata! (Ihvertfall av nyere dato; er jo mye bra blant Vivaldi & Co også :))

Men, jeg har gravd litt i sjela, og beveger meg med dette litt utover mot avgrunnen, fyller lungene med CO2-befestet luft og harker opp følgende:

Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light :w00t:

Denne har noen helt utrolige fengende partier, samt en av de virkelig morsomste tekstene jeg noensinne har hørt.. Absolutt anbefalelsesverdig - iht. min smak ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Beck-Were its At

Flott sang, stilig vokalist og stemningsfull.

Better than ezra - Good

same som over bare litt svakere vokalmessig men det tar den igjen på rytmen osv.

Red hot chillipeppers- Under the bridge Fin låt i skikkelig Red hot stil. Vokalen er genial :D

Lenke til kommentar

Du har sikkert en del sanger av dem fra før, men vil anbefale Dream Theater og System of a Down på det sterkeste.

Sjekk spesielt ut System of a Down - Spiders og Dream Theater - Under a Glass Moon :)

EDIT: Har ikke iTunes selv så vet ikke om de finnes der :hmm:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...