Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo se om du får tak i Katatonia's July. Herlig og beroligende sang fra et veldig bra album. Virkelig stemningsfull progrock på sitt beste

edit:

Den ligger på utgivelsen "The Great Cold Distance" om du trengte å vite det :)

edit2:

Den er i samme stil som My Twin, fra samme band, samme album.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Sjekk ut Pain Of Salvation med Dryad Of The Woods.

Denne sangen er kanskje ikke 100 % representativ for musikkstilen til Pain Of Salvation, men den er knallbra.

En ca. fem minutter lang instrumental som starter med én gitar, og som etterhvert fylles med enda en gitar, samt tangenter, bass og trommer. Fin stemning og oppbygning, og en låt jeg vil anbefale til f.eks. avslapping :thumbup:.

Lenke til kommentar
Du kan jo se om du får tak i Katatonia's July. Herlig og beroligende sang fra et veldig bra album. Virkelig stemningsfull progrock på sitt beste

5850542[/snapback]

Den hadde de, og jeg ga den en sjanse. :thumbup:

Nok litt for heavy for meg, men det er kanskje slik progrock er idag, og jeg skulle jo være åpen for nye ting.

Geir :)

Men de har jo ingenting på iTunes! Gir opp, jeg ;)

5850582[/snapback]

Livet skal ikke være lett! ;)

Takk for alle forslagene, i alle fall!!

Sjekk ut Pain Of Salvation med Dryad Of The Woods.

5850901[/snapback]

Hadde de desverre ikke på iTunes.

Metallica - Unforgiven

ikke Unforgiven Two, eneren er best  :)

god låt med dyp tekst  :)

5851523[/snapback]

Ser ikke ut som de har Metallica på iTunes i det hele tatt.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
VAST - Thrown Away

Viasat kjører denne som reklamesnutt for tida, og jeg er lykkelig. Tenk at flere enn meg tydeligvis har hørt om denne mannen? Rock. Av noe slag.

5845535[/snapback]

De hadde ikke den låta på iTunes, men det hørtes ut som en interessant artist, så det kan godt hende jeg kjøper en annen låt.

5850507[/snapback]

Blir jo litt bingo, jeg vet ikke hva iTunes har og ikke har. Men kanskje låta "Turquoise" er der? Samme artist, dvs. Vast.

Lenke til kommentar

Nå begynner du sikkert å bli lei av alle anbefalingene mine, men her kommer en til. :innocent:

Du kjenner sikkert til Warren Zevon, men i motsatt tilfelle anbefaler jeg at du sjekker ut «Back in the High Life Again» fra albumet Life'll Kill You. Det er en eminent tolkning av Steve Winwoods heller ordinære originallåt. Denne er etter mitt syn på topp tre av coverlåter (de to andre er Jeff Buckleys «Hallelujah» og Johnny Cash' «Hurt»).

Lenke til kommentar
Nå begynner du sikkert å bli lei av alle anbefalingene mine, men her kommer en til. :innocent:

5862573[/snapback]

Hvordan skulle jeg kunne bli lei av så utmerkede forslag? :)

Warren Zevon har jeg kjent helt siden 70-tallet, nærmere bestemt siden 1978 og den klassiske "Werewolves of London". (En av mange LP'er som har forsvunnet fra samlingen min i årenes løp.) Men jeg har ikke fulgt med på hans utgivelser etter "comeback'et", og heller ikke denne. Den kjøpte jeg, jeg hadde nær sagt selvfølgelig.

Keep 'em coming! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kom med et forslag til, nå har jeg vel bare rundt ti favorittlåter igjen. :innocent:

Muse - new born

Grunnen til at jeg liker den, er for det meste personlige grunner, eller eks-dama mi som mange kaller det.

Den har en sånn fin start som de største fløtepusene kan like, og resten er med flotte gitarsoloer og trommeslag, så det er nok variasjonen jeg har falt for.

Lenke til kommentar

Men det albumet er HELT UTROLIG! Ble helt slått ut når jeg hørte det. Det er rock, det er melankoli, det er energi. Den sensuelle og lyse vibratostemmen til Bellamy for det til å gå frysninger igjennbom ryggen på enhver.

Jeg er egentlig usikker på hvilken sang jeg skal anbefale, er omtrent umulig å velge for jeg elsker alle låtene på det albumet. I Apocalypse Please så dominerer et tung, truende, bombastisk og mørkt pianospilling(+ bass, trommer, vokal) lydbildet. Hysteria representerer en mer rocka feel av bandet. (Selv om alt til en hvis grad er ganske rocka). Blackout er en rolig sang med strykere og vokal. Hvis jeg skal nevne en sang som viser flest deler av denne platen så må det bli Sing for Absolution. Herregud for et album. (Ok, jeg virker nok litt fanatisk, er nyfrelst. :p)

EDIT: Snakker om det albumet de faktisk hadde. Absolution.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Nydelig musikk som jeg nylig har blitt betatt av:

Lara St. John - Bach violin concertos: 01-BWV 1041 : I. Allegro (3:30)

Du kan kjøpe hele albumet for valgfri sum og laste ned i valgfritt format! (vbr mp3, wav, flac osv) starter på 5 USD / 4 EUR

http://magnatune.com/artists/albums/lara-bach/

(finnes også på itunes, men er vel DRM infisert :sick: )

hennes hjemmeside:

http://www.larastjohn.com/

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...