tom waits for alice Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Har de noe som helst av Bent på iTunes? 5845819[/snapback] Hvis dte er snakk om Rap-artisten BeNT, så har de albumet av samme navn og en EP som heter Comin' back. Geir Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 LOL. Er nok ikke det. Bent er en britisk chilloutduo, men de har faktisk en låt som heter Comin' Back Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Foreslaar en annen: The Mars Volta - Cicatriz ESP 5847075[/snapback] Det var en lang låt, og de selger iTunes ikke løse, da må man kjøpe hele albumet... Geir Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Du kan jo se om du får tak i Katatonia's July. Herlig og beroligende sang fra et veldig bra album. Virkelig stemningsfull progrock på sitt beste edit: Den ligger på utgivelsen "The Great Cold Distance" om du trengte å vite det edit2: Den er i samme stil som My Twin, fra samme band, samme album. Endret 1. april 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Nick Cave and the Bad Seeds - As I Sat Sadly By Her Side 5847181[/snapback] Den hadde de ikke på iTunes. Jeg har forøvrig en "Best of"-samling med dem, men den låta var ikke på den. Geir Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Men de har jo ingenting på iTunes! Gir opp, jeg Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Sjekk ut Pain Of Salvation med Dryad Of The Woods. Denne sangen er kanskje ikke 100 % representativ for musikkstilen til Pain Of Salvation, men den er knallbra. En ca. fem minutter lang instrumental som starter med én gitar, og som etterhvert fylles med enda en gitar, samt tangenter, bass og trommer. Fin stemning og oppbygning, og en låt jeg vil anbefale til f.eks. avslapping . Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Metallica - Unforgiven ikke Unforgiven Two, eneren er best god låt med dyp tekst Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Du kan jo se om du får tak i Katatonia's July. Herlig og beroligende sang fra et veldig bra album. Virkelig stemningsfull progrock på sitt beste 5850542[/snapback] Den hadde de, og jeg ga den en sjanse. Nok litt for heavy for meg, men det er kanskje slik progrock er idag, og jeg skulle jo være åpen for nye ting. Geir Men de har jo ingenting på iTunes! Gir opp, jeg 5850582[/snapback] Livet skal ikke være lett! Takk for alle forslagene, i alle fall!! Geir Sjekk ut Pain Of Salvation med Dryad Of The Woods. 5850901[/snapback] Hadde de desverre ikke på iTunes. Geir Metallica - Unforgiven ikke Unforgiven Two, eneren er best god låt med dyp tekst 5851523[/snapback] Ser ikke ut som de har Metallica på iTunes i det hele tatt. Geir Endret 2. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 VAST - Thrown Away Viasat kjører denne som reklamesnutt for tida, og jeg er lykkelig. Tenk at flere enn meg tydeligvis har hørt om denne mannen? Rock. Av noe slag. 5845535[/snapback] De hadde ikke den låta på iTunes, men det hørtes ut som en interessant artist, så det kan godt hende jeg kjøper en annen låt. Geir 5850507[/snapback] Blir jo litt bingo, jeg vet ikke hva iTunes har og ikke har. Men kanskje låta "Turquoise" er der? Samme artist, dvs. Vast. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Foreslaar en annen: The Mars Volta - Cicatriz ESP 5847075[/snapback] Det var en lang låt, og de selger iTunes ikke løse, da må man kjøpe hele albumet... Geir 5850536[/snapback] Hva er grensen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Vet ikke om det er noen absolutt grense. Det er mulig at det er litt individuelt. Men det er jo naturlig at hvis de selger hele albumet for 80 kroner og det bare er to-tre sanger på det, er det dårlig butikk å selge hver sang for 8 kroner... Geir Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det er mange sanger på det albumet, igrunn. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Nå begynner du sikkert å bli lei av alle anbefalingene mine, men her kommer en til. Du kjenner sikkert til Warren Zevon, men i motsatt tilfelle anbefaler jeg at du sjekker ut «Back in the High Life Again» fra albumet Life'll Kill You. Det er en eminent tolkning av Steve Winwoods heller ordinære originallåt. Denne er etter mitt syn på topp tre av coverlåter (de to andre er Jeff Buckleys «Hallelujah» og Johnny Cash' «Hurt»). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Nå begynner du sikkert å bli lei av alle anbefalingene mine, men her kommer en til. 5862573[/snapback] Hvordan skulle jeg kunne bli lei av så utmerkede forslag? Warren Zevon har jeg kjent helt siden 70-tallet, nærmere bestemt siden 1978 og den klassiske "Werewolves of London". (En av mange LP'er som har forsvunnet fra samlingen min i årenes løp.) Men jeg har ikke fulgt med på hans utgivelser etter "comeback'et", og heller ikke denne. Den kjøpte jeg, jeg hadde nær sagt selvfølgelig. Keep 'em coming! Geir Lenke til kommentar
warpig Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kom med et forslag til, nå har jeg vel bare rundt ti favorittlåter igjen. Muse - new born Grunnen til at jeg liker den, er for det meste personlige grunner, eller eks-dama mi som mange kaller det. Den har en sånn fin start som de største fløtepusene kan like, og resten er med flotte gitarsoloer og trommeslag, så det er nok variasjonen jeg har falt for. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Det ser desverre ut som de bare har ett album av Muse på iTunes, nemlig Absolution. Så New Born fant jeg ikke... Geir Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Men det albumet er HELT UTROLIG! Ble helt slått ut når jeg hørte det. Det er rock, det er melankoli, det er energi. Den sensuelle og lyse vibratostemmen til Bellamy for det til å gå frysninger igjennbom ryggen på enhver. Jeg er egentlig usikker på hvilken sang jeg skal anbefale, er omtrent umulig å velge for jeg elsker alle låtene på det albumet. I Apocalypse Please så dominerer et tung, truende, bombastisk og mørkt pianospilling(+ bass, trommer, vokal) lydbildet. Hysteria representerer en mer rocka feel av bandet. (Selv om alt til en hvis grad er ganske rocka). Blackout er en rolig sang med strykere og vokal. Hvis jeg skal nevne en sang som viser flest deler av denne platen så må det bli Sing for Absolution. Herregud for et album. (Ok, jeg virker nok litt fanatisk, er nyfrelst. ) EDIT: Snakker om det albumet de faktisk hadde. Absolution. Endret 4. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Nydelig musikk som jeg nylig har blitt betatt av: Lara St. John - Bach violin concertos: 01-BWV 1041 : I. Allegro (3:30) Du kan kjøpe hele albumet for valgfri sum og laste ned i valgfritt format! (vbr mp3, wav, flac osv) starter på 5 USD / 4 EUR http://magnatune.com/artists/albums/lara-bach/ (finnes også på itunes, men er vel DRM infisert ) hennes hjemmeside: http://www.larastjohn.com/ Endret 4. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Så en nydelig liten perle for sløve ettermiddager på altanen i sola... for den tiden kommer fortere enn du aner.... Groove Armada - At the River (fra albumet Vertigo) (jeg gikk et helt år med denne låten på hjernen før jeg fant ut av arist og tittel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå